ضرب و شتم معلم و سرایدار در دبیرستان بلهزار یاسوج


رئیس آموزش و پرورش بویراحمد در گفت‌وگو با ایلنا:

ضرب و شتم معلم و سرایدار در دبیرستان بلهزار یاسوج/ ضاربان دستگیر نشده‌اند  6 آبان – 95

جنگ قدرت در بالا ادامه دارد .طوریکه وزیر آموزش وپروش مستعفی و وزیر جدید معرفی می شود .ولی هزینه اش را معلمان زحمتکش ومحروم می پردازند . چون پس از کشته شدن یک معلم در بناب اکنون گزارش شده معلم وسرایدار دبیرستان در روستای بلهزار یاسوج مورد ضرب وشتم قرار گرفتند .

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد از ضرب و شتم معلم و سرایدار دبیرستانی در روستای بلهزار یاسوج مرکز این شهرستان خبرداد.
سیدعلی اکبر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از یاسوج گفت: امروز عصر معلم متوسطه اول دبیرستان بلهزار یاسوج به‌دلیل بی‌انضباطی و درس نخواندن دانش‌آموزی، از وی می‌خواهد به دفتر مدرسه مراجعه کند.
وی با تشریح ماجرای ضرب و شتم این معلم و سرایدار خاطرنشان کرد: دانش‌آموز جای اینکه به دفتر مدرسه مراجعه کند با خانواده خود تماس گرفته و گفته معلم اجازه رفتن به کلاس درس را به وی نداده و خانواده و عده دیگری برای درگیری با معلم مدرسه به مدرسه هجوم می‌برند.
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد افزود: سرایدار مدرسه که قصد جلوگیری از هجوم این افراد را دارد به‌شدت مورد ضرب و شتم مهاجمانی قرار می‌گیرد که می‌خواستند با چاقو و زنجیر معلم را مورد ضرب و شتم قرار دهند.
هاشمی گفت: سرایدار به‌دلیل شدت جراحات وارده ناشی از ضرب‌دیدگی چاقو و زنجیر به اورژانس بیمارستان یاسوج منتقل داده می‌شود اما در این فاصله زمانی امکان ضرب و شتم معلم برای مهاجمان فراهم نمی‌شود.
وی حال عمومی سرایدار را رضایت‌بخش عنوان و تصریح کرد: هنوز سرایدار از اورژانس بیمارستان یاسوج مرخص نشده و نیازی به مراجعه معلم به اورژانس بیمارستان نبود.
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد گفت: ضاربان شناسایی و پرونده در اختیار قضایی و نیروی انتظامی قرار گرفته و بدون‌شک آموزش و پرورش تا برخورد قاطع قضایی پیگیر احقاق حقوق پرسنل خود خواهد بود.
هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا آموزش و پرورش از دانش‌آموز مورد نظر شکایت می‌کند یا خیر؟ اظهارداشت: آموزش و پرورش شاکی دانش‌آموز نمی‌شود چون دانش‌آموز خطایی کرده و تماسی گرفته و خانواده وی که می‌بایست رفتار عاقلانه‌ای داشته باشند مرتکب جرم نادرستی شده‌اند.
وی گفت: رفتار معلم مدرسه در قبال درس نخواندن و بی‌انضباطی دانش‌آموز کاملا قانونی و منطقی بوده اما رفتار مهاجمان رفتاری غیرقانونی، نادرست و ناپخته بوده است.
رئیس آموزش و پرورش بویراحمد افزود: به‌نظر می‌رسد این پرونده اولین پرونده درگیری این‌چنینی با معلمان و یا سرایدار مدرسه در این شهرستان بوده که به‌طور حتم با ضاربان برخورد قانونی و قاطع قضایی صورت می‌گیرد.
هاشمی به جامعه فرهنگی به‌ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان قول داد تا حصول نتیجه و دفاع از حقوق ضرب‌دیدگان این حادثه، وی و سایر مجموعه آموزش و پرورش از خود کوتاهی نشان نمی‌دهند.
به گزارش ایلنا از یاسوج، بیش از پنج هزار معلم در شهرستان بویراحمد کار تعلیم و تربیت  حدود 50 هزار دانش‌آموز را در بیش از 500 آموزشگاه برعهده دارند.