با افکار لیبرالی و تکنوکراتی به پیشرفت‌ نمی‌رسیم/

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:
با افکار لیبرالی و تکنوکراتی به پیشرفت‌ نمی‌رسیم/ خیانت برخی‌ها در جریان فتنه 88 برای قدرت‌طلبی بود 10 مهر -95
خبرگزاری فارس: با افکار لیبرالی و تکنوکراتی به پیشرفت‌ نمی‌رسیم/ خیانت برخی‌ها در جریان فتنه 88 برای قدرت‌طلبی بود
عضو مجلس ارتجاع دهم  از خیا نت  قدرت طلبی  جریان فتنه 88 طوری  سخن گفته است که انگاری جنگ قدرت و ثروت باندی وجناحی ازابتدای شکل گیری رژیم وارونه ی ولایت فقیه  شروع نشد و احمدی نژاد با همین رقابت جنگ قدرت و ثروت یا قدرت طلبی جناحی- باندی با تقلبات گسترده آرادو دوره رئیس جمهور نشد وبهمین دلیل رقابت  قدرت طلبی ازصحنه حذف نشد؟ مهمتر اینکه اکنون هم جنگ قدرت وثروت با شدت تمام بین رفسنجانی وروحانی وخامنه ای وپاسداران ودلواپسان ادامه ندارد؟  
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیانت برخی‌ها در جریان فتنه 88 برای قدرت‌طلبی بود و تا آنجا پیش رفتند که ضمن ارتباط با ضدانقلاب خارج‌نشین به مقامات غربی تحریم اقتصادی کشور را توصیه می‌کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سیدمحمد حسینی در مراسم شبی با آسمانی‌ها و یادواره 23 شهید منطقه کمانگرکلا در بابل با بیان اینکه وظایف خطیری در قبال شهدا داریم، اظهار کرد: مردم وظایف خود را در قبال انقلاب بیش از اندازه خود انجام دادند و انتظار خدمت صادقانه و با تمام وجود را از مدیران و مسؤولان دارند.
وی افزود: رنج‌ها و مشکلات زیادی برای این انقلاب کشیده شده است و با عبور از فراز و نشیب‌های زیاد، به دلیل حضور مردم در صحنه و تبعیت از ولایت امروز جایگاه امروز ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران عمل نکردن مسؤولان نسبت به وظایف خود در قبال مردم و انقلاب را موجب نارضایتی مردم دانست و تصریح کرد: به‌دلیل تساهل، تسامح، روحیه خستگی و حاکم نبودن روحیه حماسی و انقلابی در بین برخی از مسؤولان، انقلاب از مسیر اصلی خود دور می‌شود و این مسأله نارضایتی جامعه و مردم را در پی دارد.
وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم از این ماه به عنوان ماه بصیرت و بیداری نام برد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در قیام حسینی دارد زیرا قیام 15 خرداد به عنوان پایه‌گذار انقلاب از ماه محرم شکل گرفت.
حسینی حماسه 9 دی را پس از عاشورای سال 88 مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: حماسه بزرگ 9 دی که موجب پاک شدن جریان فتنه از جامعه ما شد، از برکات ماه محرم بود.
وی ادامه داد: وعاظ و مداحان در ماه محرم از مطالبی که باعث روشنگری و بصیرت در جامعه می‌شود استفاده کنند تا روحیه انقلابی در جامعه ما همچنان زنده بماند.
*وعده‌های برجام عملی نشد

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی به وعده مسؤولان دولت یازدهم در حین مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: آقایان که تمام مشکلات کشور حتی آب خوردن مردم را به برجام گره می‌زدند، چرا با گذشت چند ماه از اجرای برجام در پاسخ به مردم برای انجام وعده‌های داده شده، در ماندند.
وی با بیان اینکه الان بسیاری از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است، خطاب به مسؤولان دولت یازدهم، تاکید کرد: آیا شما وظایف خود را در قبال مسؤولیت خود برای خدمت به مردم انجام داده‌اید که الان پس از برجام مدعی می‌شوید که کشور مشکلی ندارد.
حسینی با سنگین خواندن وظایف مسؤولان به ویژه مسؤولان ارشد کشور در قبال شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: متأسفانه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم بر اساس آمار ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش یافته و در عوض شتاب رشد علمی و فناوری ایران کاهش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی کشور متوقف شده است و الان با تعطیلی مراکز بزرگ تولیدی مواجه هستیم.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ مردمی برای اداره انقلاب و نظام اسلامی، تصریح کرد: مردم ما مردم وفادار به نظام و کشور هستند و در اوج مشکلات کشور از جمله درجنگ تحمیلی با همه وجود پای انقلاب ایستاده‌اند اما با مشاهده بی‌خیالی عده‌ای از مسؤولان برای حل مشکلات کشور، روح آنها دچار آزردگی شده است.
*نباید به دلیل تساهل مسؤولان کشور به قهقرا برود
وی ادامه داد: نباید به دلیل تساهل، تسامح و کوتاهی‌های مسؤولان اجرایی کشور به قهقرا برود و مردم آزرده دل از نظام اسلامی شوند.
حسینی بر لزوم قدرشناسی مسؤولان از شهدا و ایثاگران و ادامه دادن این مسیر تاکید کرد و افزود: شهدای دفاع مقدس ادامه دهنده راه شهدای کربلا بودند و امروز هم شهدای مدافع حرم همان مسیر نورانی را طی می‌کنند.
وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم مردانه در مقابل جریان استکباری ایستادند تا امروز در امنیت باشیم، گفت: برخی‌ها در موضوع حمایت از مقاومت و حضور مدافعان حرم در سوریه خودشان را به تجاهل می‌زنند و کمک جمهوری اسلامی به جریان مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین آنها را ناراحت کرده است.
عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر این نکته که اگر ایستادگی مدافعان حرم در سوریه و عراق نبود، امروز امنیت ملی ما دچار آسیب فراوانی می‌شد، اظهار کرد: مگر در جنگ تحمیلی ما آغازگر جنگ بودیم که مورد تهاجم شدید مزدوران بعثی قرار گرفتیم و حتی برای امنیت ملی خودمان هم که شده باید از جریان مقاومت در قبال جبهه تکفیری صهیونیستی حمایت کنیم.
این مسؤول مهم‌ترین ابراز را در حوزه امنیت بین‌الملل، قدرت بازدارندگی دانست و افزود: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از جمله در حوزه دفاعی موجب دور شدن سایه جنگ از کشور شد نه مذاکره با قدرت‌های استکباری که هر روز علیه انقلاب و نظام اسلامی توطئه‌های جدیدی را طرح‌ریزی می‌کنند.
حسینی با انتقاد از بیان اینکه در گفته می‌شود؛ مذاکره سایه جنگ از کشور ما برداشته شد، گفت: قدرت دفاعی و فناوری‌های جوانان غیور ایران اسلامی از جمله در حوزه‌های موشکی موجب این شد که دشمن فکر حمله نظامی به ایران را از سر خود دور کند.
وی با اشاره به خاطرات شیمون پرز درباره علت عدم حمله رژیم صهیونیستی به ایران، افزود: قاتل جنایتکار قانا در خاطراتش به صراحت از تبعات حمله اسراییل به ایران وحشت داشت زیرا در صورت کوچک‌ترین خطایی از هر یک از دشمنان ما تبعات سنگین و بزرگی نصیب آنها می‌شود.
* با افکار لیبرالی و تکنوکراتی به پیشرفت‌ نمی‌رسیم
وزیر پیشین کابینه دولت دهم با بیان اینکه با افکار لیبرالی و تکنوکراتی نمی‌توانستیم در حوزه‌های بزرگی مانند هسته‌ای و موشکی جهش‌های بزرگ علمی و پیشرفت‌های داشته باشیم، اضافه کرد: با وجود جهادگران تابع ولایت مانند شهید تهرانی مقدم‌ها توانستیم به این جایگاه بزرگ دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: اگر ما توفیقاتی در کشور به دست آوردیم به واسطه تبعیت از ولایت فقیه بود و تخطی از فرامین ولایت موجب آسیب‌پذیری ما می‌شود.
حسینی ولایت را مرکز وحدت و انسجام در کشور دانست و تاکید کرد: احمدی‌نژاد در برابر یک توصیه مقام معظم رهبری سر تسلیم و اطاعت را برای مصالح کشور فرود می‌آورد اما برخی‌ها حتی دستورات صریح مقام معظم رهبری را مانند برخود با مدیران متخلف فیش‌های حقوقی نجومی به اجرا در نمی‌آورند.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه احمدی‌نژاد با خضوع در برابر توصیه مقام معظم رهبری ولایت‌مداری خود را نشان داد، تصریح کرد: حفظ نظام به تعبیر امام راحل از اوجب واجبات است و رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از شکاف و دو قطبی در کشور رهبری این توصیه را فرمودند چون عده‌ای از افراد در کشور برای مصالح نظام و مردم دل نمی‌سوزانند.
*خیانت برخی‌ها در جریان فتنه 88 برای قدرت‌طلبی
وی افزود: در سال 88 تذکرات و توصیه‌های مختلفی از جانب مقام معظم رهبری هم به صورت خصوصی و هم علنی به برخی از افراد داده شد اما عدم تمکین آنها در برابر ولایت موجب فتنه‌ای 10 ماهه در کشور شد.
حسینی با اشاره به اینکه فتنه 88 برای ایجاد خلل در رشد کشور از جمله در حوزه‌های علمی و فناوری و نیز در زمینه توسعه حوزه نفوذ کشور بود، گفت: ما در سال 88 در حال شتاب علمی و ارائه خدمات گسترده دولت اسلامی به مردم بودیم و پیشرفت‌هایی که در داخل کشور داشتیم ناگهان با راه افتادن وضعیت آشفته در کشور و فتنه به بهانه انتخاب این مسیر متوقف شد.
وی ادامه داد: خیانت برخی‌ها در جریان فتنه 88 برای قدرت‌طلبی بود و تا آنجا پیش رفتند که ضمن ارتباط با ضدانقلاب خارج‌نشین به مقامات غربی تحریم اقتصادی کشور را توصیه می‌کردند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس ضعف در برابر دشمنان را مغایر با شعار هیهات من الذله حسینی دانست و گفت: در دوره دولت اصلاحات با تاکید بر آزادی، از فرهنگ آمریکایی و جامعه مدنی تجلیل شد که نتیجه آن نامیدن ایران به عنوان محور شرارت از سوی مقامات آمریکایی بود.