برپا شدن کمپ زرند پس از وقوع زلزله 4.6 ریشتری

برپا شدن کمپ زرند پس از وقوع زلزله 4.6 ریشتری

کمپ زرند
جانشین ستاد بحران در استان کرمان با بیان اینکه پس از زلزله 4.6 ریشتر عصر دیروز دیگر زلزله قابل ملاحظه‌ای نداشته‌ایم، اذعان کرد: در شهرستان زرند آمادگی لازم برای وقوع زلزله احتمالی وجود دارد و تیم‌ها در شهرستان زرند برای ارزیابی و ثبت نام افرادی که نیاز به چادر دارند و امکان تهیه آن را ندارند، در حال انجام است.
 ابوالقاسم سیف الهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین تصمیمات ستاد بحران برای شهرستان زرند، توضیح داد: امروز، 11 آبان ماه، سلیمی مسئول امداد و نجات کشور در زرند حضور یافت و جلسه ستاد بحران تشکیل و در نتیجه آن محل کمپ مشخص شد و اکنون در حال نصب چادرها هستیم. همچنین آب و برق کمپ تامین شده است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان با اشاره به بازدید از انبارهای هلال احمر تصریح کرد: موجودی انبارهای هلال احمر تقویت شده و اکنون بیشتر از نیاز در انبارها مواد ضروری وجود دارد. شهرهای معین نیز مشخص شده است . شهرستان‌های معین امکانات خود را به سمت شهرستان زرند گسیل کرده‌اند.

سیف الهی تاکید کرد: چادر امانی با دریافت کارت شناسایی توسط هلال احمر در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

وی افزود: امروز مدارس تعطیل است و افرادی که در روستاهای اطراف خانه های امن تری داشته اند به این مناطق سفر کرده اند. امیدواریم این جو تا شنبه فروکش کند و استان کرمان آمادگی لازم را دارد.

وی در خصوص دو مدرسه ناامنی که در شهرستان زرند وجود داشت، اعلام کرد: آموزش و پرورش دانش‌آموزان این دو مدرسه را جابه‌جا کرده است و در روز شنبه دانش آموزان این مدارس به صورت دو شیفت در مکان جدید ادامه تحصیل می دهند. تعطیلی مدارس زرند، امروز، قطعی و روز پنجشنبه دانش آموزان آزاد هستد و می‌توانند در کلاس های درس شرکت کنند. شهرستان‌های کوهبنان، راور و کرمان در آماده باش برای پشتیبانی شهرستان زرند در زمان بحران هستند.

سیف الهی از مردم خواست تا شرایط ایمنی و احتیاط را رعایت کنند و امیدواریم که مشکل خاصی بوجود نیاید