گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها  قسمت دوم  10 آذر- 95
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از بازداشت مدیر روابط عمومی یکی از ادارات دولتی قزوین به اتهام دعوت و حمایت از فتنه‌گران در فضای مجازی خبر داد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در گفت‌وگو فارس در قزوین ضمن اعلام خبر بازداشت یکی از مدیران ادارات دولتی قزوین اظهار داشت: این مدیر چندی پیش با دعوت عموم کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به حمایت یکی از فتنه‌گران بازداشت شد.
وی افزود: این فرد در فضای مجازی با دعوت کاربران به پیوستن کمپینی با عنوان «حامیان یکی از فتنه‌گران در شبکه‌های اجتماعی» اقدام به این عمل کرده بود.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در پی این ماجرا تعداد بی‌شماری از اهالی رسانه و عموم مردم نسبت به اقدام صورت گرفته و دعوت به حمایت از فتنه‌گران توسط مدیر روابط عمومی یکی از دستگاه‌های دولتی در قزوین واکنش نشان دادند که نسبت به بازداشت این فرد اقدام شد.
صادقی‌نیارکی بیان کرد: هرگونه اقدام در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رصد شده و همه عموم مردم و همچنین مسؤولان باید بدانند که اجرای قانون در فضای مجازی هیچ تفاوتی با فضای حقیقی نداشته و چه بسا قاطع‌تر و دقیق‌تر هم اجرا می‌شود، به همین دلیل افراد ضمن رعایت شئون نظام مقدس جمهوری اسلامی و احترام به قوانین و مقررات از ارتکاب به تخلف در شبکه‌های اجتماعی پرهیز کرده و ابزار دست فتنه‌گران نشوند.
به گزارش فارس، (ع.ر) که مدیر روابط عمومی یکی از ادارات دولتی در قزوین است چندی پیش با انتشار کمپین حمایت یکی از محکومین فتنه به نام (ن.م) اقدام به پیوستن کاربران شبکه‌های اجتماعی به کمپین این فتنه‌گر پرداخته بود که با اعتراضات گسترده اهالی رسانه و عموم مردم روبه‌رو شد و معترضان به این عمل، خواستار برخورد چنین اقداماتی از سوی مدیران دستگاه‌های نظارتی شده بودند.
گفتنی است چندی پیش نامه‌ای که از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس در حمایت از (ن.م) صادر شده بود هم توسط سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به امضا رسید که کاربران شبکه‌های اجتماعی و اهالی رسانه به این موضوع واکنش نشان داده بودند.
پلیس آلمان یک کارمند سازمان اطلاعات داخلی این کشور را به ظن طراحی یک بمب‌گذاری تروریستی در مقر این سازمان بازداشت کرده است.به گزارش پرس تی وی، بر اساس گزارشی که سه‌شنبه در هفته‌نامۀ اشپیگل و روزنامۀ دی‌ولت منتشر شد، این مظنون 51 سالۀ آلمانی از ماه آوریل درصدد طراحی حمله به دفتر سازمان اطلاعات داخلی این کشور (بی‌اف‌وی) در کلن بوده است.
اشپیگل همچنین در گزارش خود تصریح کرد که این مظنون بخشی از اتهامات مطرح‌شده علیه خود را پذیرفته است.

بر اساس این گزارش‌ها، وی اطلاعات محرمانۀ سازمان متبوع خود را بر روی اینترنت منتشر می‌کرده است.

به گفتۀ مقامات آلمانی، این فرد متهم به بیان اظهارات تکفیری در اینترنت تحت نامی غیرواقعی است.

در پی دو حملۀ داعش در آلمان، این کشور ظرف چند ماه گذشته امر تحقیق و تجسس از گروه‌ها و افراد مستعد افراطی‌گری را شدت بخشیده است.

بر اساس آمار بی‌اف‌وی، حدود 40 هزار عنصر تندروی تکفیری در آلمان حضور دارند.

در تاریخ سوم مرداد امسال یک پناهجوی 27 سالۀ سوری در نزدیکی یک کافه در شهر جنوبیِ آنسباخ، بمبی را که در کوله‌پشتی‌اش قرار داشت، منفجر کرد که در این حادثه 15 نفر زخمی شدند.

در تاریخ 28 تیر امسال یک نوجوان 17 ساله با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد که در این حمله 3 نفر به شدت زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این دو حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرده بود این حمله‌ها در واکنش به عملیات نظامی ائتلاف تحت هدایت امریکا در کشورهای عراق و سوریه – که آلمان نیز در آن حضور دارد - انجام‌شده است.

مسئولین امنیتی آلمان دربارۀ احتمال ارتباط این قبیل حملات با موضوع پناه‌جویان هشدار داده‌اند. از زمان آغاز سیل ورود پناه‌جویان به اروپا از سال 2015 آلمان حدود یک میلیون پناه‌جو را پذیرش کرده است.
 تعدادی از فضانوردان چینی که به فضا سفر کرده اند، به تازگی فاش ساختند در مدت حضور خود در فضا صداهای بسیار اسرار آمیزی مشابه در زدن سفینه را شنیده‌اند
به گزارش ایرنا، این افراد می گویند که با بازگشت به زمین و با انجام شبیه سازی های مختلف توسط دانشمندان، دیگر هیچگاه چنین صداهایی به گوششان نخورده است.
از جمله این افراد «یانگ لی وی» است که اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی با فضاپیمای «شن جو ـ ۵» راهی فضا شد.

او در تازه ترین مصاحبه خود با تلویزیون مرکزی چین گفته است که بارها صدای در زدن را زمانی که در داخل سفینه بوده شنیده است.

«یانگ» دویست و چهل و یکمین فضانوردی است که به فضا رفته است و در ماه اکتبر سال ۲۰۰۳ برای مدت ۲۱ ساعت در فضا بود.

او در مصاحبه اش خاطر نشان کرد: صداهای شنیده شده مانند کسی بود که با یک چکش چوبی روی بدنه آهنی سفینه می کوبد.

فضانورد چینی گفت: اگر چه این صداها از ریتم و آهنگ خاصی برخوردار نبود اما بارها و بارها زمانی که در فضا بود، ‌تکرار شده است.

یانگ گفت: زمانی که با سفینه به زمین بازگشت از متخصصان خواسته بود بررسی کنند که این صدا چه بوده است اما آزمایش ها و بررسی های آنها نتیجه ای نداشت.

او افزود: آنها سعی کردند به صورت آزمایشی صدا را تقلید کنند اما از زمانی که به زمین بازگشته هرگز صدایی شبیه آن را نشنیده است.

تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد که فضانوردان دو فضای پیمای «شن جو ۶ و ۷» نیز که بعدها راهی فضا شده بودند وجود چنین صداهایی را در فضا تایید کرده اند.
گزارش می افزاید: چون از قبل به آنان در خصوص وقوع احتمالی این مورد گوشزد شده بود، در طول مدت در فضا مضطرب نشده اند.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به سیستم قطبی که هفته گذشته نیمه شمالی کشور و تهران را در برگرفت، گفت: روز جمعه پنجم آذر ماه، دمای منفی هفت درجه در تهران به ثبت رسید که این برودت هوا نسبت به تاریخ مشابه در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش تسنیم، امین حسین نقشینه درباره سیستم قطبی که در هفته ابتدایی آذر ماه امسال نیمه شمالی کشور و استان تهران را در بر گرفته بود، اظهار کرد: این سیستم قطبی موجب بارشهای برف، باران و کاهش دما در کشور شد.
وی ادامه داد: این سیستم قطبی توانست برودت بی‌سابقه‌ای را در تهران و برخی نقاط کشور به‌دنبال داشته باشد و در روز پنجم آذر ماه شاهد سرمای باور نکردنی در استان تهران بودیم.
این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: روز جمعه پنجم آذر ماه، دمای منفی هفت درجه در تهران به ثبت رسید که این برودت هوا  نسبت به تاریخ مشابه در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
نقشینه عنوان کرد: روز پنجم آذر دمای هوای فیروزکوه نیز به 20 درجه زیر صفر رسید البته سایر نقاط کشور نیز دچار برودت دمایی شدند اما این سیستم قطبی برای استان تهران در روز جمعه پنجم آذر ماه بی‌سابقه بود و در تاریخ آماری ثبت شد.
وی تصریح کرد: این سیستم قطبی روز 6 آذر ماه از کشور خارج شد و در حال حاضر شرایط جوی در کشور نسبتاً پایدار است.