سرمقاله : روزی نامه جمهوری " رسوایی جدید برای آل‌سعود"

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 11 آبان ماه سال 1395
سرمقاله :  روزی نامه جمهوری " رسوایی جدید برای آل‌سعود"
جالب است کشوری که هرروز برضریبر سوایی وبی اعتباری اش افزوده می شود ولی سرمقاله نویس باپاک کردن صورت مسأله هرروز درمقاله اش خبر ازرسوایی عربستان و....  آمریکا واسراییل و انگلیس می دهد!!

دفتر وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد موشکی که اخیراً توسط انصارالله یمن شلیک شده، فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده را هدف گرفته بود، نه آن طور که عربستان ادعا کرده، مکه مکرمه را. این بیانیه روایت رسمی انصارالله را تایید و ادعای دروغ عربستان را قویاً رد می‌کند. عربستان با جنجال سیاسی – تبلیغاتی در این زمینه سعی داشت مقاومت یمن را به مقابله با مکه مکرمه متهم کند و افکار عمومی جهان اسلام را علیه آن‌ها بشوراند.
بدین ترتیب یک متحد رسمی ریاض، مراتب دروغ‌پردازی آل‌سعود را برملا کرده است. این امر به حامیان و متحدان آل‌سعود نشان داده که یک‌بار دیگر فریب خورده‌اند و براساس دروغ‌پردازی‌های ریاض، مواضعی اتخاذ کرده‌اند که از اساس دروغ بوده است. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که ریاض طی دوره یک‌سال و نیم گذشته مدعی بود که مقاومت یمن با هدف انهدام حرمین شریفین در صدد حمله به مقدسات اسلامی است. آل‌سعود امیدوار بود با این حیله سیاسی - تبلیغاتی، اعضاء بیشتری برای ائتلاف طوفان قاطعیت دست و پا کند و آن‌ها را در جنگ و جنایت علیه مردم مظلوم یمن، شریک جرم خود سازد. این نکته به‌ویژه در مورد پاکستان با شدت و دامنه فراوانی پیگیری شد و حتی ابتدا مقامات پاکستان را هم تحت‌تاثیر قرار داد لکن با مخالفت مجلس ملی پاکستان و موضع رسمی اسلام‌آباد تغییر کرد و به آل‌سعود پاسخ دادند هیچگونه شواهد و قرائنی برای اثبات اهداف نظامی یمن در مورد حمله به حرمین شریفین وجود ندارد اما اگر روزی چنین انگیزه و هدفی ثابت شود، نه‌تنها ارتش و دولت بلکه حتی مردم پاکستان هم به مقابله با متجاوزین علیه حرمین شریفین خواهند پیوست.
اکنون به‌نظر می‌رسد آل‌سعود با خباثتی بیشتر از گذشته در صدد تحریک افکار عمومی جهان اسلام برآمده بود که مراتب دروغ‌پردازی و فریبکاری آن‌ها به وضوح، نه‌فقط برای مخالفین آل‌سعود که حتی برای کشورهایی که روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با ریاض داشته‌اند، ثابت و قطعی شد. برای درک ابعاد جوسازی‌های رذیلانه آل‌سعود لازم است بدانیم که همین ادعای دروغ آل‌سعود به همراه ریخت‌وپاش دلارهای نفتی در چند کشور از جمله پاکستان موجب تحریک افکار عمومی و به راه افتادن موجی از خشم و اعتراض علیه کسانی که گویا در صدد حمله موشکی به مکه بوده‌اند، به راه انداخته است ولی واقعیت امر چیز دیگری است و اساساً کسی درصدد چنین جسارتی نبوده و ادعای آل‌سعود در این زمینه از اساس دروغ و فریبکاری بوده است در این زمینه نکات مهمی وجود دارد که نباید افکار عمومی جهان اسلام از آن غافل بماند.
نخست آن که اثبات صداقت نیروهای مقاومت یمن دراین زمینه حتی نیاز به تایید انگلیس هم نداشت. چه‌بسا انگلیس براساس منافع نامشروع و مطامع سیاسی خود، موضع‌گیری را اتخاذ می‌کرد و حتی بر ادعای فریبکارانه آل‌سعود هم صحه می‌گذاشت ولی امروزه افکار لندن و رد ادعای دروغ‌پردازانه آل‌سعود این خاصیت را دارد که ماهیت کثیف آل‌سعود و انگلیس را هم برملا می‌کند و نکته‌ای است که حتی دشمن قسم خورده دنیای اسلام هم آن را مورد تایید قرار می‌دهد.
نکته دوم این است که ممکن است آل‌سعود با احساس شکست و ناکامی، فردا دروغ دیگری را مدنظر قرار دهد و در مقیاس وسیعی در دنیای اسلام بخواهد جوسازی کند. اما با مشاهده چنین مواردی، مسلمانان جهان لازم است هشیار باشند و صحت ادعای بلندگوهای دروغ‌پرداز را بررسی کنند و سپس موضع‌ بگیرند.
نکته سوم اینکه گویا آل‌سعود هنوز هم در قرون وسطی فکر می‌کنند و شاید هرگز باور نداشتند که از جانب انگلیس چنین ضربه حیثیتی بزرگی را دریافت نمایند. با وجود تجهیزات دقیق الکترونیکی و ماهواره‌ای امروز، تشخیص مسیر حرکت موشک‌ها، قاعدتاً کار چندان پیچیده و مشکلی نیست که آل‌سعود بخواهد چنین دروغ بزرگی را مطرح کند و با واکنش خاصی مواجه نشود. این نکته از آن جهت اهمیت دارد و موضوعی مربوط به آینده نیز هست که ممکن است آل‌سعود در آینده دست به شرارتی شیطانی بزند و با حمله به حرمین شریفین بخواهد افکار عمومی جهان اسلام را علیه این و آن بشوراند تا بلکه بر شکست و ناکامی و شرارت‌های خود سرپوش بگذارد. از این دیدگاه افشای دروغ آشکار آل‌سعود از جانب انگلیس می‌تواند حاوی درس‌های مهمی برای آل‌سعود باشد و به آن‌ها بفهماند که دست از شرارت بردارند و مطمئن باشند اگر بیش از این خباثت به خرج دهند، حتی متحدان و حامیان و همراهان آل‌سعود هم ترجیح می‌دهند حساب خود را از حساب آن رژیم فاسد و فاسق جدا کنند. این نکته باید برای عقلای قوم در عربستان، بسیار هشداردهنده باشد که نگذارند چند عناصر نادان و شروری بیش از این شرارت کنند و باقی‌مانده حیثیت آل‌سعود را هم برباد دهند.