پلیس فیلیپین 2 تروریست را به اتهام دست داشتن در بمب گذاری سفارت آمریکا بازداشت کردپ

پلیس فیلیپین 2 تروریست را به اتهام دست داشتن در بمب گذاری سفارت آمریکا بازداشت کرد  11آذر-95
کوالالامپور – ایرنا – پلیس فیلیپین دو مرد را به اتهام تلاش برای بمب گذاری اخیر در نزدیکی سفارت آمریکا بازداشت و اعلام کرد که این دو متهم از اعضای گروه تروریستی داعش هستند.
به گزارش ایرنا، پلیس فیلیپین روز دوشنبه بمب دست سازی شامل یک گوشی تلفن همراه متصل به یک گلوله خمپاره 81 میلیمتری و پوشش انفجاری را در فاصله حدود 200 متری سفارت آمریکا در مانیل کشف و خنثی کرد.
پلیس اکنون دو نفر را بازداشت کرده و معتقد است این دو از هواداران گروه تروریستی داعش بود و این بمب را کار گذاشته بودند.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای 'فیل استار'، 'هارون آکوئینو' از مقام های پلیس اعلام کرد یکی از مظنونان 'رایسون کیلالا' با نام مستعار ' رشید کیلالا' 34 ساله از اهالی استان 'بولاکان' بخشی از جزیرهٔ 'لوزون' فیلیپین است.
مشخصات نفر دوم اعلام نشده است، اما وی از اهالی شهر 'کالوکان' است.
یک تیم از ماموران پلیس پلیس مانیل و ماموران امنیتی روز چهارشنبه 'رایسون کیلالا' را بازداشت و بازجویی از وی را آغاز کردند، اما تاکنون اتهامی به این 2 نفر وارد نکرده اند.
پلیس می گوید هدف کسب اطلاعات بیشتر است.
اما به نوشته تارنمای 'سان دیلی'، 'آلبای آلده' از دیگر مقام های پلیس فیلیپین گفت به احتمال زیاد، بمب گذاری کار گروه تروریستی 'مائوته'است که قبلا وفاداری خود را به داعش اعلام کرده است.
گروه تروریستی 'مائوته' هفته جاری یک بمب در مسیر کاروان محافظان 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین نیز منفجر کرد که باعث شد 7 محافظ و 2 سرباز دیگر در میندانائو مجروح شوند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی