سیاست خارجی ایران برمبنای عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- الجزایر:

سیاست خارجی ایران برمبنای عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها است  9 دی – 95 .

چرا طنز گفته شده است .چون مگر رژیم تروریستی ولایت فقیه قادر است از سیاست صدورتروریسم و جنگ افروزی وارتجاع به برون مرز دست بردارد ودر امورداخلی کشورها مداخله جویی نکند؟

تهران-ایرنا- رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- الجزایر با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها است تاکید کرد: ایران گفت وگوهای سیاسی را تنها راه‌حل بحران های منطقه به ویژه در سوریه و یمن می داند.

به گزارش ایرنا، «مسعود گودرزی» عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «عبدالمنعم احریز» سفیر الجزایر در تهران با بیان این مطلب، بحران های اخیر در منطقه را خطری برای همه کشورها دانست.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران - الجزایر در این دیدار با اشاره به روابط خوب و مثبت دو کشور در عرصه های گوناگون گفت: ارتباطات سیاسی، امنیتی و اقتصادی خوبی میان جمهوری اسلامی ایران و الجزایر برقرار است و امیدواریم شاهد گسترش روابط پارلمانی میان مجالس فیمابین باشیم.
نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران الجزایر در مجلس، افزود: پیام تشکیل گروه های دوستی در پارلمان ما، آمادگی برای تقویت مراودات با کشور دوست و برادر الجزایر می باشد که دارای مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است.
وی با تاکید برلزوم توسعه و گسترش مراودات فرهنگی وعلمی میان دو کشور، افزود: مجالس به عنوان نمایندگان ملت ها می توانند نقش بارزی در تحکیم و تقویت ارتباطات و آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر ایفا کنند. 

**
دیدار قریب الوقوع رئیس جمهور ایران از الجزایر
«
عبدالمنعم احریز» سفیر الجزایر در تهران در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات فیمابین گفت: خوشبختانه اشتراکات زیادی در موضوعات منطقه ای و بین المللی میان دو کشور وجود دارد که می تواند به توسعه همکاری های منطقه ای و بین المللی در مجامع بین المللی منجر شود.
سفیر الجزایر درتهران افزود: سیاست الجزایر بر اصولی تمرکز دارد که از مهم ترین آن عدم مداخله در امور داخلی کشورها و تلاش برای حل مسائل از طریق گفت وگو می باشد.
سفیر الجزایر در تهران اظهارکرد: کشور الجزایر از جمله کشورهایی بود که با پدیده تروریسم مواجه و از این بابت دچار صدمات جبران ناپذیری شد و این تجارب می تواند در مسیر مبارزه با تروریسم کمک فراوانی کند.
در پایان این دیدار سفیر الجزایر در تهران بر رایزنی مستمر میان مقامات عالی رتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد و گفت: دیدار قریب الوقوع رئیس جمهوری ایران از الجزایر به تقویت و تحکیم مراودات فیمابین منجر خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، علاءالدین خادم و حسن نوروزی نمایندگان مردم سپیدان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران الجزایر در این دیدار حضور داشتند.
سیام**3070*1724*
تنظیم کننده: داود نخ کوب نیاسر*انتشار دهنده: حسین فتح اللهی