حضوری از جنس بصیرت

حضوری از جنس بصیرت 10 دی - 95
ایران چند میلیون جمعیت دارد؟ تهران چندمیلیون جمعیت دارد؟ چه تعداد ساندیس خور و بسیجی ولباس شخصی در معرکه گیری نماز جمعه تهران شرکت  می کنند؟ میانگین تحصیل ودرک وشعورا جتماعی شان چقدر است؟ چرا اینان همچون خامنه ای نماینده و سخنگوی ملت ایران می شوند و مطیع رهبر علیه جناح رقیب  می شوند. درحالی که این رهبر  نه منفور  وغیر مشروع  که انتصابی و  غیر انتخابی است
تهران - ایرنا - امروز در مصلی تهران شور و حضور دیگری رقم خورد، آن هم به دست مردمانی غیور، شجاع و آگاه، مردمانی که همواره به پاس شجاعت و بصیرتشان حماسه های بسیاری در تاریخ ایران زمین رقم زدند.
در 9 دیماه سال 88، این مردم، با دستان خود و به صورت خودجوش حماسه ای را رقم زدند، که در تمام کشورهای آزاده جهان، زبانزد است، همان گونه که در 22 بهمن ماه سال 57، حماسه ای بزرگ را در تاریخ به نام خود ثبت کردند.
و امروز 9ی دیماه سال 95 به یاد 9 دی ماه سال 88 به مصلی تهران آمدند تا حماسه خود را یادآوری کنند و با زبان بی زبانی بگویند که ملت ایران همیشه و در همه حال در برابر توطئه های دشمن بیدار و آگاه است و آنچه آن ها را همواره بیدار و هوشیار نگاه می دارد، دینداری و ولایت مداری آن ها در سایه وحدت و یکپارچگی است.
امروز پیر و جوان، خرد و کلان ، کوچک و بزرگ، با هر عقیده و تفکری به این جا آمده اند تا بگویند، ملت ایران خفته نیست که بتوان هر توطئه ای را برای آن ها رقم زد، به جای آن ها تصمیم گرفت و به مقصد رسید، این جا ایران است و ایرانیان همیشه در صحنه حاضر بوده اند همان گونه که تاریخ این واقعیت را اثبات کرده است.
به مصلی تهران ، پرچم به دست آمده اند و شعار می دهند: لبیک یا حسین، لبیک یا زینب، لبیک یا خامنه ای، مرگ بر منافقین فتنه گر، مرگ بر ضد ولایت فقیه و ده ها شعار دیگر که از عمق وجود آن ها بر زبان جاری می شود. به میان جمعیت که می آیی، مردان و زنانی را می بینی که شور انقلابی در وجود آن ها موج می زنند، ایرانی اند و ایران را دوست دارند، پیر مردان و پیر زنانی را می بینی که عصا بدست آمده اند و چروک های نقش بسته در صورت آن ها ، تاریخ ایران را یادآوری می کند اینکه این مردان و زنان چه حماسه ها و چه دشمنی هایی را که به چشم خود ندیده اند.
پیرمردی را می بینم که پرچم ایران را به دست دارد و به زحمت راه می رود، خود را به داخل سالن مصلی می رساند و گوشه ای می نشیند، از او می پرسم برایتان سخت نبوده که امروز به این جا بیایید؟ صدایش را صاف می کند و با صدایی رسا می گوید: وظیفه خود می دانستم که این جا باشم، همان طور که در 9 دیماه سال 88 حضور یافتم، امروز هم امدم تا به جهانیان بگویم، ایران اسلامی با اعتقاداتی زنده است که مردمانش به آن باور دارند، اعتقاد به خدا و رهبری، اعتقاد به آزادگی ، ما می خواهیم کشورمان در پناه رهبری مستدام باشد و هیچ احدی نتواند به آن ضربه ای وارد کند، همان طور که فتنه گران نتوانستند به نظام و رهبری لطمه ای بزنند چون ما زنده ایم و اجازه نخواهیم داد.
خانم جوانی را می بینم که به همراه همسر جوانش در بین جمعیت حاضر در مصلی امام خمینی(ره) حضور دارد، جوانی امروزی اما با اعتقاداتی که هرگز کهنه نمی شود، می گوید: احساس مئسولیت من و همسرم را به این مکان کشاند، برای پیروزی این انقلاب خون ها ریخته شد، مادرانی بی فرزند شدند و زنانی بی همسر، اجازه نمی دهیم که عده ای سودجو، به راحتی این خونها را پایمال کنند.
همسر این زن جوان می گوید: تا زمانی که فتنه گران توبه نکنند و به آغوش ملت بازنگردند، هرگز آن ها را نخواهیم بخشید و با آن ها دشمن خواهیم بود.
رضا جوان دانشجویی است که به همراه دوستانش به این تجمع بزرگ حماسه 9 دی آمده است، می گوید: در سالی که حوادث سال 88 اتفاق افتاد، 15 یا 16 ساله بودم، اما همه مسائل اطرافم را درک می کردم، من عاشق رهبری هستم و می دانم تمام توصیه و رهنمودهای ایشان برای حفظ نظام و انقلاب است، به خواسته رهبری لبیک گفته و می گویم و به هیچ فردی اجازه نخواهیم داد تا به ولایت فقیه لطمه ای وارد کند.
حسام از تجمع کنندگان حاضر در مصلی می گوید: استکبار از جمع شدن و اتحاد ما خشمگین است، در 9 دی ماه سال 88، تصور می کرد مردم چند دسته شده اند، از این فرصت می خواست به نفع خود استفاده کند اما در جایی که مقدسات و ولایت فقیه را نشانه گرفتند، همه به خودشان آمدند و متحد شدند، 9ی دماه به معنای واقع روز بصیرت است، روزی که همه آگاه شدیم ، انچه را که برای ما پیش بینی کرده اند ، به صلاح ما نیست بلکه آغازی برای نابودی است.
وی ادامه می دهد: ما مردم ایران باید همیشه متحد و بصیر باشیم تا دیگر شاهد فتنه های این چنینی نباشیم که دشمن به راحتی دربین ما رسوخ کند به گونه ای که نخبگان و فرهیختگان و مسئولان نظام را تحت تاثیر قرار دهد، همه ما باید هوشیار و واقع بین باشیم و برای رسیدن به این مقصود نگاه خود را به توصیه های رهبری بدوزیم.
حاجیه خانم زهرا سادات، مادر دو شهید است، به همراه عروس و دو دخترش به این مراسم آمده، می گوید: دو فرزندم را تقدیم این انقلاب کردم و اگر باز پسری داشتم آن ها را تقدیم این انقلاب می کردم، اما از طرف دیگر اجازه نمی دهم که خون دو پسر و شهدای دیگر به هدر برود،اجازه نمی دهم، دشمنان چشمی به این کشور داشته باشد و آزادی و اعتقادات ما را از ما بگیرد.
ادامه می دهد: ما مطیع رهبری هستیم، ولایتمدار هستیم، باید در سایه رهبری، هوشیار باشیم، باید فتنه و فتنه گران بشناسیم و اجازه ورود آن ها به میدان را ندهیم، باید بدانیم هر لحظه جنگی در پیش است و دشمن هر لحظه قصد تجاوز به کشورمان را دارد، باید همیشه آماده باشیم، باید اعتقادات خود را قوی تر کنیم، باید به جوانانمان بگویم که تا کنون چه بر سر این ملت آمده است و دشمنی دشمنان تمامی ندارد. باید حجاب را سرلوحه تربیت دختران و غیرت و مردانگی را سرلوحه تربیت پسرانمان قرار دهیم، نباید گذشته خود را فراموش کنیم.
آری این ملت همیشه در صحنه، مردمانی از جنس ایثار، شهادت، وحدت و همدلی هستند، مردمانی که روزهای طوفانی بسیاری را تجربه کرده اند و در سایه این تجربه، هرگز فریب نخورده و همواره هوشیار و بیدار هستند، به گونه ای که می توانند از جریان های فتنه پیش رو آگاه باشند و نگذرند فتنه ها همچون طوفانی کشورشان را در نوردد.
پس از راهپیمایی های مردم ایران در شهرهای مختلف در ابراز انزجار از اتفاق های روی داده در روز عاشورا و حوادث سال 88، مردم تهران و همه شهرهای کشور نیز در نهم دی ماه 88 در حمایت از ولایت فقیه، نظام و رهبری به یک راهپیمایی گسترده و حماسه آفرین دست زدند.
اجتمام9105**1569
خبرنگار:معصومه نیکنام *انتشار: حبیبی