برف ارتفاعات کوهرنگ آب شد

برف ارتفاعات کوهرنگ آب شد 8دی-95

اینهم از بد بیاری اهالی است که به دلیل تغییر جوآبو هوایی در زمستان که جایب رفب اران باریده است تا برف مایه ذخایر اصلی زیرزمینی  رودخانه ها وچشمه ها زود آب شود  .

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش های متوالی چند روز اخیر سبب شد تا برف در ارتفاعات شهرستان کوهرنگ در این استان آب شود.


شاهرخ پارسا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای اخیر 215 میلیمتر باران در شهرستان کوهرنگ بارید که طی آن ارتفاع 45 سانتیمتری برف را در این شهرستان به طور کامل آب کرد.
وی ادامه داد: این درحالی است که سال گذشته در همین روز ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ 115 سانتیمتر بود و براساس میانگین بلند مدت، حد استاندارد ارتفاع برف برای چنین تاریخی باید 55 سانتیمتر باشد.
پارسا، آب شدن برف در استان در زمان فصل زمستان را نگران کننده دانست و تصریح کرد: برای ذخیره مطمئن آب در استان نیازمند بارش برف هستیم و این درحالی است که با تغییر الگوی بارش ها از برف به باران و آب شدن ارتفاع ناچیز برف در استان، بیم آن می رود که خشکسالی همچنان تداوم یابد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگرچه بارش باران در استان طی ماه های اخیر قابل توجه بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 23 درصدی برخوردار شده اما از آنجا که آب باران ظرف 48 ساعت از استان خارج و به استانهای همجوار سرریز می شود نقش مهمی در جبران افت آبهای زیرزمینی ندارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 9 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی