ترکیه: اجازه شکل گیری کریدور تروریستی در شمال سوریه را نمی دهیم

ترکیه: اجازه شکل گیری کریدور تروریستی در شمال سوریه را نمی دهیم  11آذر-95
موضع گیری که مورد خوشآیند رژیم وارونه ولایت فقیه و بشاراسد جنایتکار وپوتین و اوباما نیست.
آنکارا – ایرنا - شورای امنیت ملی ترکیه طی بیانیه ای پس از نشست روز چهارشنبه شب خود در آنکارا اعلام کرد که اجازه دستیابی گروه های تروریستی پ.ی.د٬ ی.پ.گ و پ.ک.ک را به تاسیس کریدور در سوریه و در طول مرزهای ترکیه نخواهد داد.
به گزارش ایرنا، شورای امنیت ملی ترکیه جلسه ماهانه خود را به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تشکیل داد. دستور کار این جلسه، ادامه عملیات سپرفرات ترکیه در شمال سوریه، پیگیری مبارزه با پ.ک.ک و عوامل گولن در داخل ترکیه و تحولات منطقه ای تاثیر گذار در امنیت ملی ترکیه عنوان شده است.
در پایان این نشست، بیانیه ای صادر شد که در آن آمده است: هدف عملیات سپر فرات تامین امنیت مرزی کشور٬ جلوگیری از حملات علیه کشور و پاکسازی منطقه از وجود عناصر تروریستی داعش و سایر گروه های تروریستی است.
بیانیه تصریح کرده است: ترکیه برای حفظ تمامیت ارضی سوریه و برای تامین امنیت شهروندان آن کشور و شهروندان ترکیه، اجازه نخواهد داد گروه های تروریستی پ.ی.د٬ ی.پ.گ و پ.ک.ک به هدف تاسیس کریدور در طول مرزهای ترکیه در شمال سوریه دست یابند.
این بیانیه می افزاید: به مبارزه با گروه های تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ، فتو /پ.د.ی و داعش با قاطعیت و تا زمانیکه تروریسم بطور کامل از دستور کار کشور حذف شود، ادامه خواهد یافت.
شورای امنیت ملی ترکیه با دعوت از جامعه بین‌المللی به انجام هر گونه اقدامات لازم برای پایان دادن به فاجعه انسانی در حلب فراخوانده شده است.
در این بیانیه همچنین بدون ذکر نام برخی کشورها به برخورد دوگانه در مورد گروه های تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ و فتو/پ.د.ی متهم شده و آنها دعوت شده است تا موضع خود را تغییر دهند.
ترکیه حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) را وابسته به پ.ک.ک و سازمان تروریستی می شناسد.
دولت آنکارا گروه گولن را نیز به تشکیل ساختار موازی با دولت و سازمان تروریستی متهم کرده است که به اختصار به این گروه نیز فتو/پ.د.ی گفته می شود.
خاورم/2011**1144* انتشار دهنده: علیرضا جباری