بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز سه‌شنبه


بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز سه‌شنبه 8دی-95


baste.jpg
"کدام منطقه تهران بیشترین رشد قیمت مسکن را داشت؟"، "مردم همچنان ناراضی از خدمات خودرو"، "تعلل موسسه‌های مالی در پیوستن به شتاب"، "ایران منت ترکمنستان را نمی‌کشد!" و "واردات بادام هندی نیازی به مجوز وزارت کشاورزی نداشت" عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.
به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی ایسنا در روز سه‌شنبه (هفتم دی ماه) در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.
منطقه ۱۶ شامل محله های جوادیه، نازی آباد، خزانه، یاخچی آباد، علی آباد و باغ آذری با قیمت ۲.۶ میلیون تومان در هر متر مربع و ۱۵.۹ درصد رشد قیمت نسبت به سال قبل بیشترین رشد متوسط قیمت را در آذرماه سال جاری در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داد.
براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته، مردم همچنان از خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند.
موسسات یا بانک‌هایی که مجوز فعالیت از بانک مرکزی را دریافت می‌کنند، عمدتا مدت زیادی طول می‌کشد تا به شبکه شتاب متصل شوند.
بدعهدی همسایگان شمالی کشورمان در فروش گاز به ایران علاوه بر دولت، صدای اعتراض مجلس نشینان را هم بلند کرده است. به طوری که فریدون حسنوند، رییس کمیسیون انرژی مجلس، تهدید دولت ترکمنستان (ترکمن‌گاز) در موضوع قطع گاز به ایران را خلاف تعهدات عرف دیپلماتیک دانسته و بهروز نعمتی عضو دیگر این کمیسیون نیز اعلام کرده است امکان قطع واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد.
آمار و ارقام فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که کشورهای درحال توسعه با ۲.۵ میلیارد کاربر، دارای بیشترین کاربران اینترنت هستند، درحالی که کشورهای توسعه یافته یک میلیارد کاربر اینترنت دارند.
واردات بادام هندی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده، این روزها موضوع مناقشه بین گمرک و این وزارتخانه شده است، به طوریکه وزارت کشاورزی ادعا کرده گمرک بدون مجوز واردات، این‌ محصولات را ترخیص کرده، اما معاون دفتر امور واردات گمرک نیز در تازه‌ترین اظهارنظر اعلام کرد که بادام هندی مانند برنج از محل ارزش افزوده واحدهای تولیدی مستقر در مناطق ویژه اقتصادی وارد شده و طبق قانون نیازی به اخذ مجوز ثبت سفارش از وزارت کشاورزی ندارد.
دلار پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات و اقدام بانک مرکزی آمریکا در تصویب افزایش نرخهای بهره، به بالاترین حد در ۱۴ سال اخیر صعود کرد و کالاهای آمریکایی را در بازار خارجی گرانتر ساخت.
در پی گرانی‌های رخ داده در بازار لوازم خانگی، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن با اشاره بر تاثیر کالای قاچاق در بازار گفت: برخی فروشندگان برای فرار از طرح برخورد با کالای قاچاق در سطح بازار، کالای قاچاق خود را به انبارها برده یا مخفی کرده‌اند.
علی طیب‌نیا می‌گوید گرچه از سال ١٣٩٢ تلاش بسیاری برای بهبود فضای کسب و کار شده به موجب آن رتبه ایران ٣٠ پله ارتقا یافت، ولی هنوز تا وضع مطلوب فاصله بسیار است و این رتبه در شأن مردم نیست.
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: اگر اصلاح و تغییر ترکیب شورای عالی کار به گونه‌ای باشد که گروه کارگری هم به اندازه دولت وکارفرمایان در تصمیم‌گیری‌ها سهم داشته باشد با آن موافقیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه ستاد تنظیم بازار برای صادرات سه میلیون تنی گندم، آرد و مشتقات آن تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به متوسط قیمت ۲۰۰ دلاری هر تن گندم اگر بتوانیم این میزان صادرات را تا پایان سال انجام دهیم درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری از این محل نصیب کشور خواهد شد.
اظهارات رفت و برگشتی نعمت‌زاده و سیف به خوبی نشان می‌دهد که با گذشت بیش از یکسال از طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، سیاستگذاری انجام شده از سوی مسئولان با شکست روبرو شده و تولیدکنندگان و مردم بیش از هر کس دیگری متوجه این واقعیت تلخ هستند.
با رشد قیمت ارز در هفته‌های گذشته و عبور آن از کانال ۴۰۰۰ تومانی فعالان بازار سهام، با توجه به نوع سرمایه گذاری شان سودهایی را تجربه کردند و زیان‌هایی را نیز متحمل شدند. اگر این شرایط ادامه داشته باشد نوسان گیران بازار سهام باید منتظر روزهای معاملاتیِ متفاوت تری از بهار، تابستان و پاییز ۱۳۹۵ باشند.
به گفته دبیرکل کانون‌ صنایع غذایی، وجود نوعی ویروس در دلسترهای با طعم انار و انگور که موجب اثرگذاری بر بینایی افراد می‌شود صحت ندارد و مردم می‌توانند از محصولات مورد اشاره استفاده کنند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره پیوستن مناطق آزاد به وزارت اقتصاد تصریح کرد که چنین اقدامی نمی‌تواند در جهت کوچک سازی دولت موثر باشد و بهتر است با تسریع قوانین برای سرمایه‌گذاری خارجی و بانک‌های معتبر، ‌ این مناطق مستقل اداره شوند.
قائم مقام وزیر نیرو گفت‌: حدود یک ماه پیش مجددا پیشنهاد برخورد با مشترکان پر مصرف توسط وزارت نیرو مطرح شد که امیدواریم این بار به یک جمع بندی برسیم، اما هدف وزارت نیرو این است که مشترکان پر مصرف مبلغی بالاتر از قیمت تمام شده آن بپردازند.

فرودگاه امام خمینی از صبح امروز به دلیل مسائل جوی به وجود آمده با کاهش دید شدید خلبانان مواجه شده و از این رو تعدادی از پروازها در حال حاضر متوقف شده‌اند.