گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت دوم 12 آذر- 95
روزنامه «واشنگتن پست» با انجام یک برآورد بر روی دارایی اعضای احتمالی کابینه «دونالد ترامپ» به این نتیجه رسید که ثروت آنها برابر با تولید ناخالص داخلی ۱۰۰ کشور ا ست.به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری «کوارتز»، روزنامه «واشنگتن پست» با بررسی دارایی های اعضای کابینه احتمالی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آمریکا به یک نتیجه باور نکردنی رسید.بر اساس تحقیق انجام گرفته بر روی دارایی اعضای کابینه احتمالی «ترامپ» می توان به این نتیجه رسید که مجموع دارایی های آنها معادل رشد تولید ناخالص داخلی یکصد کشور جهان در سال ۲۱۰۵ میلادی است.در برآورد اولیه مشخص شد که مجموع ثروت اعضای میلیاردر کابینه احتمالی «دونالد ترامپ» ۳۵ میلیارد دلار است که از این مقدار، ۱۰ میلیارد دلار به «دونالد ترامپ» تعلق دارد.همچنین ثروت خانواده «بتسی دیواس»، وزیر احتمالی آموزش دولت «ترامپ» ۵.۱ میلیارد دلار است که با احتساب دارایی های دونالد «ترامپ»، چیزی معادل تولید ناخالص داخلی ۷۹ کشور مانند موزامبیک با جمعیت ۲۸ میلیون نفر است.در همین حال ثروت «هارولد هام» وزیر احتمالی انرژی کابینه «دونالد ترامپ» هم ۱۴.۹ میلیارد دلار، و دارایی «ویلبر راس»، وزیر احتمالی تجارت نیز ۲.۹ میلیارد دلار برآورد شده است.بر همین اساس مجموع دارایی های اعضای احتمالی کابینه ترامپ از دارایی نفتی بحرین که ۳۲.۲ میلیارد دلار گزارش شده، تجاوز می کند.
آیت‌الله هاشمی در خاطرات خود به پیشنهادی سید محمود دعایی از یک کمپانی فروش اسلحه برایش آورده بود اشاره کرده است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در خاطرات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:تا عصر در خانه‌ بودم‌. بیشتر وقتم‌ به‌ مطالعه‌ گزارشها و نامه‌ها گذشت‌ که‌ به‌ خانه‌ آورده‌ بودم‌.آقای‌ [سید محمود]دعایی‌ آمد. حامل‌ پیشنهادی‌ از یک‌ کمپانی‌ بود که‌ پیشنهاد فروش‌ اسلحه‌ می‌داد. گفتم‌ از این‌ پیشنهادها فراوان‌ است‌، ولی‌ خیلی‌ها صادق‌ نیستند. یا می‌خواهند نیازهای‌ مارا بفهمند یا می‌خواهند ما را سرگرم‌ و امیدوار به‌ معامله‌ای‌ کنند و در آخر زیر حرفشان‌ بزنند و یا می‌خواهند قراردادی‌ ببندند و بروند، به‌ دشمنان‌ ما نشان‌ بدهند و همان‌ جنس‌ را گران‌تر به‌ آنهابفروشند و بعضیها هم‌ صادقند؛ به‌ هر حال‌ لازم‌ است‌ که‌ ابتدا لیست‌ اسلحه‌های‌ آن‌ کمپانی‌ گرفته‌شود.شب‌ در دفتر امام‌، دو جلسه‌ داشتیم‌؛ یکی‌ با سران‌ سه‌ قوه‌ و آقای‌ [سید حسین‌] موسوی‌ تبریزی‌.قرار شد دادستانی‌ کل‌ انقلاب‌ منحل‌ و در دادستانی‌ کل‌ کشور ادغام‌ گردد؛ رفته‌ رفته‌ اعلام‌ شود که ‌شک‌ اجتماعی‌ به‌ وجود نیاورد. سپس‌ جلسه‌ دیگری‌ با [آقای‌ محمد غرضی‌] وزیر نفت‌ داشتیم‌ که‌راجع‌ به‌ کنفرانس‌ آتی‌ اوپک‌، حرف‌ داشت‌ و معتقد بود که‌ می‌خواهند باز هم‌ قیمت‌ نفت‌ را پایین‌بیاورند. قرار شد ما مقاومت‌ کنیم‌ و در نماز جمعه‌، من‌ خواستار بالا رفتن‌ قیمت‌ نفت‌ شوم‌.شب‌، مهمان‌ احمد آقا بودیم‌. امام‌ هم‌ تشریف‌ آوردند. مبتلا به‌ درد پا شده‌اند. در حضورایشان‌، راجع‌ به‌ نحوه‌ ارتباط با شوروی‌ بحث‌ کردیم‌. ایشان‌ از نخست‌ وزیر، درباره‌ عدم‌ تعادل‌ درقیمت‌ برنج‌ پرسیدند. درباره‌ لبنان‌ و مطالب‌ دیگر هم‌ صحبت‌ شد.
کمیتۀ برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، اعلام کرده قیمت بلیط‌های این مراسم بین 25 هزار تا 1 میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش پرس‌تی‌وی، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید امریکا قرار است روز اول بهمن 1395 در واشنگتن و در مقابل کاخ سفید برگزار شود. براساس قانون امریکا، باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی امریکا، تا ظهر بیستم ژانویه 2017 (1 بهمن) – روز معارفه- رئیسجمهور است.
در روز معارفه که 2 ماه و نیم از انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته است، رئیسجمهور تازۀ امریکا و معاونش سوگند یاد کرده و وارد کاخ سفید میشوند.
کمیتۀ تحلیف قیمت این بلیط‌ها را سه‌شنبه (9 آذر) اعلام کرد. این بلیط‌ها در حقیقت اقدامی است که حامیان مالی عمدۀ این مراسم برای پوشش هزینۀ 75 میلیون دلاری آن ارائه می‌دهند. کمیتۀ تحلیف امیدوار است هزینۀ برگزاری این مراسم از این طریق تأمین شود. رئیس این کمیته توماس بارت، دوست قدیمی ترامپ و سرمایه‌گذار بزرگ امریکایی، است.
 
بلیط یک میلیون دلاری برای شرکت در تحلیف ترامپ!
بنا بر آنچه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور امریکا مرسوم است، هرچه پول بیشتری برای خرید بلیط پرداخت کنید، در برنامه‌های بیشتر، مراسم ویژه و دیدار با اشخاص مهم‌تری شرکت خواهید کرد.
قطعاً کارگران «یقه‌آبی» که به پیروزی ترامپ در میشیگان و اوهایو کمک کردند، استطاعت مالی لازم برای خرید این بلیط‌ها را ندارند. این بلیط‌ها با توجه به قیمت گرانشان، می‌توانند با شعار ترامپ برای خشکاندن «باتلاق واشنگتن» (محدودسازی جریان‌های اصلی قدرت در امریکا) تداخل داشته باشند.
ارزان‌ترین مجموعۀ این بلیط‌ها 25 هزار دلار قیمت دارد که شامل 2 بلیط برای شرکت در رژۀ تحلیف، کنسرت و آتش‌بازی است.
مجموعۀ بعدی، بلیط‌های 100 هزار دلاری است که شامل 4 بلیط برای مراسم مذکور به علاوۀ شرکت در مراسم شام و یک نشست سیاسی دوستانه با اعضای کابینه است.
بلیط‌های 250 هزار دلاری علاوه بر دربرداشتن بسته‌های قبلی، به 2 نفر اجازه می‌دهد تا با بانوان خانواده‌های اعضای کابینه دیدار کنند. در صورتی که فردی بخواهد در شام مخصوص با حضور ترامپ و مایک پنس، معاون وی، شرکت کند باید 500 هزار دلار بپردازد که پرداخت این مبلغ به 4 نفر اجازۀ ورود به این مراسم را می‌دهد.
کسانی که بلیط‌های 1 میلیون دلاری و گران‌تر را خریداری می‌کنند، علاوه بر شرکت در تمام برنامه‌های مذکور در گروه‌های 8 نفره، می‌توانند از نزدیک با ترامپ و اعضای کابینه دیدار کنند.

سال پیش وقتی باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور امریکا انتخاب شد، برای تأمین مالی مراسم تحلیف خود محدودیت‌هایی قائل شد. در آن زمان اهداکنندگان پول به کمیتۀ برگزاری مراسم تحلیف، فقط اجازه داشتند تا سقف 50 هزار دلار هزینه کنند و هیچ‌گونه وجهی از شرکت‌ها، اتحادیه‌های کارگری و شخصیت‌های حقوقی دریافت نشد. در این مراسم حدود 50 میلیون دلار هزینه شد، یعنی 15 میلیون کمتر از بودجه‌ای که همواره برای این مراسم درنظر گرفته می‌شود.
اما در دومین مراسم تحلیف در سال 2013 اوباما بسیاری از این محدودیت‌ها را لغو کرد

فرماندارقدس گفت: با عنایت به ابتلای برخی ازمرغداری های غرب استان تهران به ویروس آنفولانزا،تشدید نظارت ها با رویکرد پیشگیرانه در واحدهای کشتارگاهی طیور در شهرستان قدس در دستورکار قراردارد.سید مهدی محمدی در گفت و گو با مهر، با اشاره به لزوم تشدید نظارت ها بر واحد های کشتارگاهی شهرستان قدس اظهار داشت:با عنایت به مشاهده مواردی از ابتلای مرغداری ها به ویروس آنفولانزای مرغی در خطه غربی استان تهران، لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای اعمال تمهیدات مقتضی، با هدف پیشگیری از بروز و شیوع عارضه اشاره شده، بیش از پیش احساس می شود.فرماندار قدس با اعلام حضور تعدادی از مسئولان دامپزشکی کشور و استان تهران به منظور بررسی وضعیت موجود گفت:در همین راستا و پیرو بازدیدِ میدانی از واحدهای کشتارگاهی شهرستان قدس، با حضور مهدی خلج رئیس دامپزشکی کشور، عباسی مدیرکل نظارت بهداشت عمومی و مواد غذایی و اصغر برایی نژاد مدیرکل دامپزشکی استان تهران موارد لازم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.تشکیل تیم ممیزی برای بهبود وضعیت کشتارگاه ها ضروری است
وی افزود:خوشبختانه در این بازدید مباحث سازنده ای مطرح شد که تلاش می کنیم با همکاری دیگر دستگاه ها و نهادهای مسئول، نسبت به حصول آن در حد بضاعت و توان موجود، اقدامات مربوطه را عملیاتی کنیم.
محمدی با تأکید بر این نکته که تشکیل تیم ممیزی برای بهبود وضعیت کشتارگاه ها در غرب استان تهران یک ضرورت انکارناپذیر به حساب می آید، گفت:تشکیل تیم ممیزی برای بهبود و ارتقای بهداشتی کشتارگاه ها از ضروریاتی است که مورد تأکید مسئولان  در دامپزشکی کشور و استان قرار گرفت.
وی با اشاره به این نکته که کشتارگاه ها نقش مهمی را در سلامت غذایی مردم ایفا می کنند، افزود:بدون تردید کشتارگاه ها نقش بسزایی در حفظ سلامت عمومی مواد غذایی و پروتئینی ایفا می کنند و نظارت های سرزده و مستمر در این شرایط می تواند تا حدود بسیاری ضریب سلامت و حفظ استانداردهای لازم را تحکیم و تقویت کند.
فرماندار قدس با تشریح برخی اقدامات و طرح ها برای جلوگیری از انتقال بیماری دام و طیور به انسان عنوان کرد:به اعتقاد کارشناسان، اجرای طرح پیش سرد گوشت در کشتارگاه های دام در طی سالیان اخیر از اقدامات سازنده ای به شمار می رود که می تواند در کاهش هر چه بیشتر احتمالِ انتقال بیماری ها از دام و طیور به انسان موثر واقع شود، امری که در کشتارگاه های فعال در شهرستان قدس به نحو مطلوب و شایسته ای اجرایی می شود.
استفاده از تجهیزات اتوماتیک در ارتقای وضعیت بهداشتی و سلامت مواد غذایی موثر است
محمدی گفت:یکی از موارد مورد تأکید مسئولان دامپزشکی در این بازدید، به نقش مثبت و سازنده ادوات و تجهیزاتِ اتوماتیک و خودکار در کشتار، تخلیه اندرونی، شست و شو و قطعه بندی طیور معطوف می شد که تلاش می کنیم برای توسعه حداکثری این امر خطیر، در واحدهای کشتارگاهی شهرستان قدس تدابیر لازم مد نظر باشد.
وی یادآور شد:شهرستان نوپای قدس، در برخی حوزه ها با کاستی ها و محدودیت هایی مواجه است که فقدان دامپزشکی مستقل در این منطقه از نمونه های آن به شمار می رود و امیدواریم در آینده با استقرار و راه اندازی این ساز وکار، به توفیقات موثرتری در ارتقای سلامت و بهداشت دام و طیور در این شهرستان مستعد و توانمند نائل شویم.