نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها  و صدای شما  14 آذر- 95
متهمان آلودگی هوا
به نظر من به عنوان یک شهروند قدیمی مقصر اول و اصلی آلودگی هوا، شهرداری است به چند دلیل:
1 –
فروش طرح ترافیک
2 –
دودزا بودن اتوبوس و مینی‌بوس‌های واحد
3 –
قطع و خشکاندن درختان و باغ‌ها توسط مالکان و صدور مجوز از سوی شهرداری برای برج سازی
4 –
عدم تامین پارکینگ کافی در سطح شهر
5 –
بلند مرتبه سازی‌های بی حساب و کتاب
همچنین مقصر بعدی تمامی دولت‌ها از سال 1340 تاکنون می‌باشد. در هر دوره‌ای که هوا آلوده می‌شد یا می‌شود، می‌نشستند و می‌نشینند و حرف می‌زدند و حرف می‌زنند و دیگر هیچآقایی – تهران
نمازخانه‌های کوچک و نامناسب!
متاسفانه در قریب به اتفاق تالارها و رستوران‌هایی که در آن محافل عروسی و یا عزا برگزار می‌شود محل نماز آنجا آنقدر کوچک و حتی فاقد صندلی مخصوص برای سالمندان و در جاهای نامناسب قرار دارد که بنظر می‌رسد فقط جهت رفع تکلیف می‌باشد. آیا این اماکن از لحاظ نمازخانه مورد تایید مسئولان قرار دارند؟ لطفاً موضوع را رسانه‌ای کنید شاید ترتیب اثر دهندیک شهروند تهرانی

*اسدی از تهران: گرانی گوشت مرغ، گوشت قرمز و لبنیات دیگر یک عادت برای مردم شده است، چرا که مردم بخوبی می‌دانند که چند هفته یکبار باید شاهد افزایش قیمت این اقلام اساسی باشند. متاسفانه مسئولان ذیربط هم اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهند و مقابل این موج روز افزون گرانی نمی‌ایستند و صرفاً به این نکته بسنده می‌کنند که هر چند وقت یکبار بگویند تورم پایین آمده است! اینکه کجا و به چه ترتیب کاسته شده را لابد فقط خودشان می‌بینند. ما که داریم با این گرانی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، البته چیز دیگری حس می‌کنیم.
*
عرفان از تهران: حقوق بگیرها به محض دریافت حقوق، ابتدا مجبورند اجاره خانه، اقساط بدهی و هزینه‌های مایحتاج ضروری را محاسبه و کنار بگذارند، اما بدلیل اینکه حقوق‌ها، کفاف هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد، همیشه دچار استرس هستند. آیا برای از بین بردن استرس‌ها، درمانی هم وجود دارد؟ یا تا آخر عمر گریبان ما را خواهد گرفت.
*
همراه یک بیمار از تهران: چرا ویزیت پزشکان و تزریقات در درمانگاه‌های خیریه و بیمارستان‌ها متفاوت است؟ چرا برخی از بیمارستان‌ها از بیماران و مراجعه کنندگان پول دلبخواهی و کلان می‌گیرند؟
*میربلوکی از تهران: قطع شدن درختان کهنسال تهران در منطقه یک، سبز شدن برج‌‌های بلندمرتبه به جای فضای سبز و خشک شدن بسیاری از درختان چنار کنار خیابان‌های ولی‌عصر به دلیل عدم رسیدگی و آبدهی به موقع شهرداری و فروش تراکم، از دلایل اصلی آلودگی هواست.