برف راه 400 روستای دلفان لرستان را بست

برف راه 400 روستای دلفان لرستان را بست 9بهمن-95

خرم آباد - ایرنا - فرماندار دلفان لرستان گفت: بارش سنگین برف ارتباط بیش از 400 روستا را با مرکز شهرستان قطع کرده است.
جعفر طولابی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهر نورآباد مرکز شهرستان 70 سانتیمتر و در ارتفاعات بیش از 2 متر برف گزارش شده که این میزان بارش در چند سال گذشته کم سابقه بوده است.
وی افزود: با وجود بارش سنگین برف با تلاش راهداران محورهای اصلی نور آباد - خرم آباد، نور آباد - کرمانشاه و نورآباد - نهاوند بازاست اما عبور بدون استفاده زنجیر چرخ امکانپذیر نیست و رفت و آمد به کندی صورت می گیرد.
وی وضعیت شهر نورآباد را نگران کننده خواند و اظهار کرد: گروه های برف روب شهرداری از نیمه شب گذشته همچنان مشغول برف روبی هستند اما میزان بارش ها زیاد بوده و امکانات شهرداری جوابگو نیست.
وی گفت: راهداران هم اکنون مشغول بازگشایی محورهای اصلی هستند و تاکنون نتوانسته ایم کار بازگشایی محورهای روستایی را آغاز کنیم و امیدواریم با اعزام نیروهای کمکی برف روبی محورهای روستایی آغاز شود.
به گزارش ایرنا در شهرستان سلسله لرستان نیز بارش برف ارتباط 30 روستا را با مرکز شهرستان قطع کرده است.
بارش برف و باران که از روز گذشته در لرستان آغاز شده هم اکنون ادامه دارد و چهره خرم اباد مرکز استان را نیز سفیدپوش کرده است.
هواشناسی لرستان پیش از این طی اطلاعیه ای اعلام کرده بود سامانه بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه در کل استان لرستان فعال می شود و احتمال بارش برف و باران شدید وجود دارد.
7270/3022/6060
خبرنگار: علی معظمی ** انتشاردهنده:محمد علیدوستی