نجات 40 کارخانه ورشکسته در خراسان شمالی

نجات 40 کارخانه ورشکسته در خراسان شمالی 11 بهمن - 95

 باچه مکانیزیمی ک این ارخانه های ورشکسته نجات یافتند . نکند با جنبل وجادو و دعاهای علم الهداا مام جمعه مشهدو دامادش دژخیم ابراهیم رئیسی رئیس ا نتصابی تولیت رضوی بوده که اثر نجات بخشی داشته است؟

بجنورد - ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این اتاق با تشکیل کمیته قضایی 40 کارخانه را از ورشکستگی نجات داده است.


به گزارش ایرنا محمد صمدی روز یکشنبه در نشست خبری به همکاری خوب دادگستری استان با این اتاق اشاره و بیان کرد: دادگستری یاد شده در راستای جلوگیری از اجراییات بانک ها و تقسیط بدهی واحدها، کمک بسیار خوبی به واحدهای تولیدی مشکل دار داشته است.
وی افزود: هم اکنون این روند در استان ادامه دارد و کارخانه ها و کارگاه هایی که مشکلات گوناگونی دارند و در نشست ها و کارگاه های مربوطه مسائل و مشکلات آنان برطرف نمی شود به کمیته قضایی معرفی خواهند شد که کمیته یاد شده هم در راستای حمایت از واحدهای تولیدی دارای مشکل، رونق کسب و کار، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات قضایی به آنان کمک می کند.
وی اظهار کرد: علاوه بر تشکیل این کمیته در این اتاق مرکز داوری ایجاد شده است که مجریانی که از نظر حقوقی مشکلاتی دارند به این مرکز مراجعه و راهنمایی خواهند شد.

*26
درصد برنامه صادرات در سال جاری محقق شد
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال جاری 26 درصد برنامه صادرات در این استان محقق شده است گفت: امسال 560 هزار تن انواع کالا به ارزش 50 میلیون دلار صادرات به بیش از 22 کشور دنیا داشته ایم.
صمدی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه پارسال در صادرات کاهش داریم افزود: امیدوار هستیم که تا پایان سال بتوانیم برنامه امسال را تحقق ببخشیم.
وی افزود: مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، کمبود سرمایه در گردش سرمایه گذاران، بیماری سفیدک انگور، مشکلات حواله ها و سایر موارد باعثت کاهش صادرات در این استان شده است.
وی با بیان اینکه از نظر حواله هات هم اکنون نیز در برخی از کشور ها از جمله ترکمستان مشکل داریم افزود: هنوز هم گشایش بانکی خوب انجام نمی شود که این امر باعث کاهش فعالیت تجاری در استان شده است.
وی کالاهای صادراتی این استان را شامل محصولات پتروشیمی، فولادی، پلاستیکی، ساختمانی، سیمان، قطعات آهنی، ابزار آلات، کشاورزی، دامی و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: عراق، تاجیکستان، آذربایجان، قطر، آلمان، کویت، هندوستان و افغانستان از جمله کشور های هدف صادراتی هستند.
صمدی افزود: از لحاظ اعزام و پذیرش هیات و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و توسعه صادرات و واردات و برگزاری دوره های آموزشی اتاق بازرگانی استان در سطح کشور بسیار فعال است.
وی گفت: خراسان شمالی به عنوان استانی کمتر توسعه است که با دارا بودن بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان ظرفیت های بسیاری برای توسعه صادرات و واردات دارد.
وی افزود: با این وجود نبود بازارچه مرزی، مرز تردد، منطقه ویژه اقتصادی، نداشتن دریا و بنادر، راه آهن و فرودگاه بین المللی و... فعالیت های خوبی در این استان انجام شده است.
استان خراسان شمالی با داشتن 344 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی توانمندی خوبی در بخش کشاورزی دارد.
خراسان شمالی بیش از 430 واحد صنعتی دارد همچنین دارای واحدهای تولیدی بزرگ نظیر مجتمع پتروشیمی خراسان، کارخانه سیمان، کارخانه قند شیروان، طرح آلومینای جاجرم و مجتمع فولاد اسفراین است.
3007/ 6042
خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی