گزیده خبرهای 9 بهمن -95

گزیده  خبرهای 9 بهمن -95
نفس تنگی خوزستان در طوفان گرد و غبار 
پدیده گرد و غبار از صبح دیروز با وزش باد تند در نقاط مرکز و نوبی خوزستان، مردم را خانه‌نشین کرد.شدت باد و گرد و غبار به حدی بود که برق برخی مناطق استان قطع شد و همچنین تعدادی از درختان و... نیز براساس سرعت بالای باد، از جا کنده شدند.بنا به اعلام سازمان هواشناسی، پدیده گرد و غبار دیروز منشا خارجی ندارد و کانون آن داخلی است. برخی منابع رسمی هم خبر داده‌اند که میزان گردوغبار در اهواز 66 برابر حد مجاز است.با این تفاسیر سوال اینجاست که چه کسی وظیفه رفع مشکلات داخلی پدیده گرد و غبار را عهده‌دار است.به گزارش فارس،‌ تاکنون در استان خوزستان اقدام جدی و ریشه‌ای برای رفع مشکل گرد و غبار و رفع کانون‌های داخلی نشده است.
مرگ مادر و دختر 6 ساله بر اثر گازگرفتگی 
سخنگوی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فوت مادر 22 ساله به همراه دختر 6 ساله‌اش براثر گازگرفتگی خبر داد."جلال ملکی" با اشاره به حادثه گازگرفتگی گفت: ساعت 13:36 حادثه گازگرفتگی در یک منزل در کیانشهر اعلام شد که بلافاصله ایستگاه 22 آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این حادثه در طبقه چهارم یک ساختمان 5طبقه اتفاق افتاد، تصریح کرد: این حادثه گازگرفتگی در یک واحد 60 متری اتفاق افتاد که آتش‌نشانان بعداز ورود به این ساختمان با جسم بی‌رمق یک مادر جوان و دختر خردسالش مواجه شدند.وی با بیان اینکه بعداز ورود عوامل آتش‌نشان مشخص شد که متاسفانه این دو نفر بر اثر گازگرفتگی، جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: این مادر 22 ساله و دختر 6 ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی فوت کردند."ملکی" با اشاره به اینکه روشن بودن همزمان آبگرمکن و بخاری و مشکل دودکش آبگرمکن باعث بروز این حادثه شد خاطرنشان کرد: از شهروندان خواستاریم تمامی موارد ایمنی را در فصول سرد سال رعایت کنند. 
خبر ويژه 
از وعده تك نرخي كردن تا ارز 4 نرخي در پسابرجام
در حالي که ارز طي ماه هاي اخير 4 نرخي شده، رئيس بانک مرکزي مي گويد مقدمات يکسان سازي نرخ ارز آماده شده است.    ولي اله سيف در حالي در جمع خبرنگاران گفت «شرايطي اقتصادي با برجام تغيير کرده،» که چند ماه پيش تصريح کرد: عايدي برجام تقريبا هيچ بوده است.    وي از آماده شدن مقدمات اجراي يکسان سازي نرخ ارز خبر داد و گفت: به محض اينکه احساس کنيم اين کار انجام شدني است، عملياتي خواهد شد و براي اجراي آن دو ماه زمان نياز است.    وي تاکيد کرد: در نظام بانکي روند مثبتي داريم و اميدواريم با پيمودن اين مسير، يکسان سازي نرخ ارز عملياتي شود.    يادآور مي شود هم اکنون ارز در بازار با 4 نرخ متفاوت معامله مي شود و حال آن که قبل از برجام 2 نرخي بود. نوسانات شديد قيمت ارز، که تا 4100 تومان هم پيش رفت موجب خسارت هاي شديد براي توليدکنندگان و فعالان اقتصادي مي شود؛ ضمن اينکه رانت هاي هنگفت براي برخي دلالان و فرصت طلبان ايجاد مي کند.    دولت چند سال است که وعده تک نرخي شدن ارز را مي دهد.
تشييع پيكر 3  کشته شده  در سوریه  در مشهد
پيکر پاک سه شهيد مدافع حرم حضرت زينب(س) پنجشنبه در مشهد تشييع شد.    به گزارش ايرنا از مشهد، پيکر هاي شهيدان «محمدرضا مهديزاده»، «عبدالله توکلي» و «حسن محمدي» از مقابل مهديه مشهد تا حرم مطهر رضوي تشييع و پس از طواف در مضجع منور رضوي در گلزار شهداي بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.    اين شهدا از اعضاي لشکر فاطميون بودند که در نبرد با تروريست هاي تکفيري در سوريه به شهادت رسيدند.    در اين مراسم نيروهاي آتش نشاني مشهد به ياد شهداي آتش نشان و پاسداشت شهداي مدافع حرم حضور داشتند.
توقيف 6 دستگاه اتوبوس
    سرويس شهرستان ها: رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان گفت: ماموران اين فرماندهي هنگام پايش خودروهاي عبوري در محور زاهدان – زابل به 6 دستگاه اتوبوس مشکوک و آنها را متوقف کردند.    سرهنگ ابراهيم ملاشاهي اظهار کرد: ماموران در بازرسي از اين خودروها متوجه شدند اتوبوس هاي مزبور داراي باک اضافه و غيراستاندارد هستند. آنان از اين باک ها 17 هزار و 300 ليتر گازوئيل کشف کردند.    رئيس پليس آگاهي سيستان و بلوچستان تصريح کرد: افرادي که دراين رابطه مرتکب تخلف شده بودند با تشکيل پرونده به مراجع قانوني معرفي شدند.
   
    شتاب مرگ آفرين شد
    رشت- خبرگزاري فارس: رئيس پليس رشت اظهار کرد: به دنبال دريافت خبري مبني بر وقوع تصادف منجر به فوت در بخش خشکبيجار، ماموران انتظامي به محل حادثه اعزام شدند.     سرهنگ رحيم شعباني با بيان اينکه حادثه مذکور در اثر برخورد خودروي پرايد با خودروي سواري مزدا رخ داده بود، افزود: چهار سرنشين خودروي پرايد در اين حادثه مصدوم شدندکه يک نفر از آنان در دم جان باخت.    وي گفت: مرد 55 ساله اي که يکي ديگر از سرنشينان خودروي پرايد بود بر اثر شدت جراحات وارده در بيمارستان فوت کرد. شعباني ادامه داد: علت اين تصادف سرعت بيش از حد مجاز و عدم توانايي راننده پرايد در کنترل وسيله نقليه اعلام شده است.