سمبوسه پشت وانت، بازی با سلامت مردم

سمبوسه پشت وانت، بازی با سلامت مردم  12.دی-95
وقتی به جای رعایت بهداشت و درمان عدم رعایت  بهداشت ودرمان باشد و  بیکاری جای کار را گرفته  باشد .مهمترا ینکه حفظ وامنیت جان شهروندان برای حاکمان ارزش نداشته باشد شرایط هم بی قانونی و خرتو خر می شود وکنترلی هم درعرضه خوراک وغذا وجودندارد.  
سمبوسه پشت وانت، بازی با سلامت مردم، یکی از عنوان های خبری شماره 614 هفته نامه امیر است که به بررسی هدف قرار دادن سلامت مردم پرداخته است.
فلافل، سمبوسه و تک لقمه اغذیه هایی ارزان قیمت و خوشمزه هستند که برای آماده سازی و پخت آن به فضای زیاد و یا داشتن آشپزخانه مجهز نیازی نیست و به تازگی برخی با چرخ های سیار و موتورهای سه چرخ ، بدون داشتن محدودیت های قانونی از قبیل جواز و مالیات از روی بیکاری فزاینده به فروش این اغذیه ها روی آورده اند.
نکته ای که در این میان مهم است ،سلامت مردم است که برخی دستفروشان به سبب سود بیشتر و جلوگیری از تحت نظارت بودن، هر گونه ساماندهی را نمی پذیرندو در پشت وانت ها و خودروها در خیابان به فروش اغذیه مشغول هستند.
معضل دستفروشان دوره گرد با وسایل نقلیه عرضه کننده مواد غذایی به عنوان یکی از مشکلات بهداشتی در اکثر شهر های کشور مشهود است و به یکی از چالش های مهم پیش روی مرکز بهداشت است.
استقبال برخی افراد جامعه از دستفروشان و خرید از آنان عامل مهمی در افزایش تعداد این دستفروشان است که در اکثر موارد شهروندان به وضعیت نامناسب بهداشتی این واحد ها توجه نکرده ولی پس از مشاهده علائم مسمومیت در خود یا خانواده ،سریعا به مراکز بهداشت مراجعه و شکایات خود را اعلام می دارند.
با وجوداینکه یک واحد تهیه و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی باید دارای شرایطی منطبق بر اصول بهداشتی و قوانین مرتبط باشد و این شرایط در قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به ویژه قانون اصلاح ماده 13 این قانون و آئین نامه اجرایی و دستورالعمل ها آمده است، ولی با یک نگاه ساده به دستفروشان و کیوسک های مواد غذایی می توان به این نتیجه رسید که رعایت اصول و مقررات بهداشتی در این واحد ها نامناسب است.
از آخر سوم، هنر مورد ظلم واقع شده است (گفت و گو با ستاره حاج دیوان هنرمند اراکی) و قتل بر سر جای پارک خودرو از دیگر عنوان های این شماره هفته نامه امیر است.
هفته نامه امیر استان مرکزی با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی ابوالفضل نیک عهد منتشر می شود.
9
پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت دارند.
/7114/ 6013/
خبرنگار:شیما کریمی****انتشار دهنده:مژگان حیدری