جاده نهاوند - لرستان بسته است

جاده نهاوند - لرستان بسته است 10 بهمن – 95
همدان - ایرنا - رئیس پلیس راه استان همدان گفت: جاده اصلی نهاوند - لرستان به علت لغزندگی سطح جاده و ریزس برف در گردنه سخت گذر گرین بسته شده است.
سرهنگ رضا عزیزی شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسافرانی که قصد عزیمت از جاده نهاوند - نورآباد به سمت لرستان را دارند باید از مسیر جایگزین نهاوند - بروجرد به سمت لرستان تردد کنند.
وی افزود: با توجه به ریزش متناوب برف همچنان تمامی جاده های برون شهری این استان لغزنده بوده و همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.
وی اضافه کرد: تردد در گردنه های این استان به جز گردنه دخان که نمک پاشی صورت گرفته، نیازمند استفاده از زنجیر چرخ است.
رئیس پلیس راه همدان اظهار کرد: جاده اصلی همدان - سنندج به علت ریزش برف، مه غلیظ و لغزنده بودن سطح جاده بسته شده بود که با همت راهداران این مسیر شریانی باز شد.
سرهنگ عزیزی افزود: گردنه اسدآباد به سمت استان کرمانشاه همچنان بسته است با این وجود تلاش ها برای بازگشایی این مسیر پرترافیک ادامه دارد.
وی بیان کرد: تصادف خودروی برف روب در گردنه اسدآباد و یخ بستن سوخت گازوئیل چند کامیون، منجر به بسته شدن مقطعی راه ها شده که امید می رود به زودی این مسیر بازگشایی شود.
استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است که بیشتر این راه ها برفگیر بوده و نیاز به عملیات برف روبی دارند.
همدان 45 گردنه برفگیر و سخت گذر به طول 245 کیلومتر دارد که مهمترین آنها گردنه اسدآباد است و هم اکنون 34 پایگاه راهداری زمستانی برای برفروبی و پاکسازی جاده ها فعالیت دارند.
289
دستگاه ماشین راهداری از جمله لودر، گریدر، کامیون نمک پاش و برف روب برای عملیات پاکسازی به کار گرفته شده است.
شبک **7526/6993 **1917**خبرنگار: علیرضا جهانگیری**تنظیم: اکبر بهاروند*انتشار دهنده: سید محمد باقر نوربخش