نامه‌ها وصدای شما

نامه‌ها  وصدای شما  12 دی -95
تصمیم گیری‌های شتاب زده برخی از مدیران نالایق
تفکّر حقوق معوقه کارگران صنایع، تعطیلی و ورشکستگی کارخانجات، آسیب‌های اجتماعی سرشار از جوانان بیکار فارغ التحصیل دانشگاهی، لغو استخدام‌ها و جایگزینی قراردادهای پیمانی کارفرمایان، فقر در جامعه، طوفان اعتیاد و کارتن خوابی، معتادان متجاهر زباله جمع کن، به یغما رفتن میلیاردها دلار سرمایه ملی و بیت‌المال، دادن سهم الارث دریای خزر که بنوعی خاک فروشی، وطن فروشی محسوب می‌شود، حاصل یک شب و دو شب نیست، بلکه دستاورد تصمیم گیری‌های شتاب زده دهه‌های خواب زدگی برخی از مدیران نالایق و بی‌کفایت است که امروز بر دوش جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی سنگینی می‌کند. اکنون هرگونه جراحی یا نمایش این نوع تفکرها همت تمامی دلسوزان نظام و کشور عزیز به دور از هرگونه جناح بازی، شعار دادن‌های توخالی، ریاکاری، پلشتی، دامن زدن به بحران و پاسکاری را می‌طلبد.محمد کاظمی - تهران

*یک کارگر عائله‌مند از تهران: قیمت‌های گوشت و مرغ در چند هفته اخیر به طرز عجیب و افسار گسیخته‌ای بالا رفته و افزایش قابل توجهی داشته است. قیمت تخم مرغ و سیب زمینی هم بالا رفته است. با چنین شرایطی برای ما کارگران و اقشار آسیب‌پذیر جامعه راه دیگری باقی نمانده جز اینکه بی پولی را تحمل کنیم تا آخرماه بیاید و بتوانیم نانی بر سر سفره‌های خود بگذاریم. چرا مسئولان بفکر ما اقشار کم‌درآمد جامعه نیستند؟ کاش آنها کمی بیشتر بفکر ما بودند و برای رفع مشکلات و معضلات ما تلاش می‌کردند.
*
گودرزی از اصفهان: یکی از دلایل نوسانات اخیر قیمت ارز خصوصاً دلار، تصمیم دولت برای تبدیل واحد پول ملی کشورمان از ریال به تومان است. به اعتقاد من، اینکه یک صفر را از پول ملی حذف می‌کنند، به این شباهت دارد که در همه متغیرهای اقتصادی و مالی دست ببرند و آنها را دستکاری کنند، طبیعی است چنین اقدامی در بازار ارز نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.
*
بقایی از تهران: در ابتدای ورودی همت به طرف سه راه ضرابخانه، به علت وجود گودال و فرورفتگی، آبگرفتگی و ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود. لطفاً به مسئولان ذیربط تذکر بدهید تا رسیدگی کنند.
*
حقگو از تهران: رطب خورده منع رطب چون کند. آقای شهردار با نصب بنرهایی در سراسر کشور از تقبیح قطع درختان سخن گفته‌اند. باید بنده به عنوان یک شهروند کوچک عرض کنم جنابعالی حق ندارید چنین سخنانی بگویید، چون خود شما عامل قطع درختان هستید. برج سازانی که در مناطق بالای شهر مانند ولی عصر (عج) برج ساختند، درختان را قطع کردند، شما کاری نکردید و انگار که آسمان آن منطقه را به آنها فروختید. به نظر من در واقع شما مردم را به آن برج‌سازان فروختید.