گزیده خبرهای 13 بهمن – 95 قسمت -4

گزیده خبرهای 13 بهمن – 95 قسمت -4
 
میراث فرهنگی و گردشگری - ایسنا نوشت: مسوول موزه پوشاک سلطنتی گفت: برنامه نمایش بخشی از پوشاک دیده‌نشده از فرح پهلوی در سعدآباد به‌دلیل مشکلات قانونی کنسل شد.به گزارش ایسنا، گیسو فکور، درباره دلیل برگزار نشدن این نمایشگاه توضیح داد: ما در مجموعه سعدآباد در حال ساماندهی اموال هستیم و فکر نمی‌کردیم بخشی که قرار است پوشاک قابل نمایش را به ما تحویل دهد نیز در حال ساماندهی باشد. به همین دلیل، از نظر قانونی نمی‌توانیم این اموال را از انبار تحویل بگیریم.او اظهار کرد: ما حتی زیرنویس پوشاک را هم آماده کرده بودیم، اما به‌دلیل مشکلات قانونی نتوانستیم آن نمایشگاه را برگزار کنیم. امیدوارم مشکلات حل شود تا بتوانیم این پوشاک را برای تعطیلات نوروز به‌نمایش بگذاریم.روز گذشته روابط عمومی مجموعه سعدآباد خبری را در اختیار رسانه‌ها قرار داد که در آن آمده بود، نمایشگاهی از پوشاک دیده‌نشده از دربار پهلوی، ۱۲ بهمن‌ماه افتتاحح می‌شود و به‌مدت ۱۰ روز تا ۲۲ بهمن‌ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد برپا خواهد بود.
رییس سازمان پزشکی قانونی از کشف دو قطعه از اجساد جانباخته در حادثه پلاسکو و ارجاع آن به سازمان پزشکی قانونی خبر داد.دکتر احمد شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: در جریان ادامه عملیات جست‌وجو در محل دپوی آوار پلاسکو، دو قطعه از اجساد جانباختگان حادثه پلاسکو کشف شد.وی با بیان اینکه این دو قطعه شب گذشته به مرکز پزشکی قانونی استان تهران ارائه شد، اظهار کرد: این دو قطعه‌ای که به نظر می‌رسد مربوط به دو تن از جانباختگان باشد، در پزشکی قانونی تحت آزمایش DNA قرار خواهد گرفت تا نسبت به احراز هویت این افراد از طریق تطبیق آن با DNA خانواده‌هایی که اعلام مفقودی کرده‌اند، اقدام شود.به گفته رییس سازمان پزشکی قانونی، در اولین زمان ممکن نتایج آزمایشات اعلام خواهد شد.در جریان عملیات آواربرداری، پلیس از  مفقودی 10 تن در حادثه پلاسکو خبر داده بود، اما در حین عملیات تنها پیکر 4 تن از افراد غیرآتش‌نشان از زیر آوار خارج شد که به نظر می‌رسد با کشف این دو قطعه از اجساد، تعداد جانباختگان حادثه پلاسکو افزایش یابد.
فیلم «فروشنده» به لطف اتفاقات اخیر در اولین هفته اکران در سینماهای آمریکا رکورد فروش آغارین فیلم «جدایی» را شکست.به گزارش ایسنا، حواشی پیرامون عدم حضور اصغر فرهادی در مراسم جوایز سینمایی اسکار تاکنون نتایج مثبتی همراه داشته و این فیلم در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا در حالی که تنها در 3 سینما اکران شد به فروشی بالغ بر 70 هزار دلار دست یافته است که با متوسط فروش بالغ بر 23 هزار دلار در هر سینما، فروش بسیار خوبی برای این فیلم محسوب می‌شود، این در حالی است که فیلم برنده اسکار «جدایی» در اولین هفته نمایش در آمریکا 59 هزار دلار فروخته بود.اما «فروشنده» که برنده دو جایزه از جشنواره کن است، بهترین عملکرد را در سینماهای فرانسه داشته است و به فروش چشمگیر بیش از یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار رسیده است.کمپانی «ممنتو» توزیع فیلم «فروشنده» را در فرانسه و «کوهن مدیا گروپ» توزیع این فیلم را در آمریکا بر عهده دارد.پس از فرانسه، تاکنون کشور ایتالیا بهترین بازار فیلم «فروشنده» بوده که نزدیک به 648 هزار دلار برای این فیلم فروخته است.یونان با فروش بیش از 91 هزار دلار، هلند با 77 هزار دلار، کلمبیا با بیش از 48 هزار دلار و سینماهای کشور پرتغال با فروشی بالغ بر 23.5 میلیون دلار دیگر بازارهای خارجی «فروشنده» بوده استفروشنده» که این روزها به سبب حواشی ایجاد شده پیرامون عدم حضور فرهادی در مراسم اسکار توجه جهانی بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند در ادامه اکران‌ها بین‌المللی خود از 12 ژانویه در استرالیا و یونان اکران شده و از دوم فوریه در آلمان، 9 فوریه در آرژانتین، 23 فوریه در پاراگوئه، 10 مارس در نروژ، 24 مارس در سوئد، 31 مارس در بریتانیا، 6 آوریل در دانمارک، 27 آوریل در جمهوری چک و از 29 سپتامبر 2017 در سینماهای بلغارستان اکران خود را آغاز می‌کند.فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» توانست در نهایت به فروش نزدیک به 20 میلیون دلار (19.998.55 هزار دلار) در کشورهای خارجی دست یافت و باید منتظر ماند و دید  آیا «فروشنده» می‌تواند این رکورد را جا به جا کند یا خیر.
اتحادیه اروپا به ایران هشدار داد که با آزمایش موشکی بی اعتمادی موجود را بیشتر نکند.به گزارش فارس، رسانه آمریکایی فاکس‌نیوز دیروز ادعا کرده بود که ایران دست به یک آزمایش موشکی در 140 مایلی شرق تهران زده است.روسیه پیش از این تاکید کرده که آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست.قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، ایران را تنها از آزمایش موشک‌های بالستیکی منع می‌کند که با هدف داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند. ایران تاکید دارد که هیچکدام از موشک‌هایش با هدف داشتن چنین قابلیتی طراحی نشده‌اند.واشنگتن قصد دارد به بهانه این آزمایش موشکی، جلسه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل برگزار کند. موضع روس‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در ایجاد اجماع علیه ایران، با مشکل مواجه خواهند شد
بحث تصویب دو فوریت راه اندازی کمیته حقیقت یاب در شورای شهر تهران بار دیگر مطرح شد.به گزارش میزان، اعضای شورای شهر تهران امروز بار دیگر بر سر تصویب یک دو فوریت در رابطه با راه اندازی یک کمیته حقیقت یاب برای بررسی زوایای حادثه پلاسکو، بحث و بررسی کردند.در همین رابطه، احمد مسجد جامعی مدعی شد که تعداد امضاهای ثبت شده برای دو فوریت کافی بوده و اعضای هیئت رئیسه امضای عباس شیبانی را شمارش نکرده اند.تعداد امضاهای اعضای شورای شهر برای تصویب دو فوریت امضای نیمی از اعضا به اضافه یک نفر دیگر است.زمانی که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران و احمد مسجد جامعی در رابطه با تعداد امضاها بحث می کردند به یکباره عباس جدیدی گفت: من نیز دو فوریت را امضا می کنم. امضای من را نیز لحاظ کنید. با امضای من دو فوریت نهایی می شود.در پاسخ به وی، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: با امضایت عکس سلفی نیز بگیر!
مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از امروز به کشور، از حرکت این سامانه در روز چهارشنبه به سمت مناطق مرکزی، جنوبی، شرق و شمال شرق کشور خبر داد.احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوایی کشور، اظهار کرد: امروز به تدریج با ورود سامانه بارشی "برف و باران و وزش باد" در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی آغاز می‌شود که در مناطق جنوبی با رعد و برق نیز همراه است. گستره فعالیت این سامانه، روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده به مناطق مرکزی و جنوبی کشور و از بعد از ظهر به شرق و شمال شرق نیز کشیده  می‌شود. همچنین  با نفوذ جریانات سرد شمالی، بارش در سواحل غربی دریای خزر تشدید می‌شودوی افزود: روز چهارشنبه  بارش در مناطق جنوبی فارس، دامنه‌های جنوبی زاگرس و غرب سواحل دریای خزر شدت می‌یابد. این سامانه در روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور فعال خواهد بود. شدت بارش در این روز در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر و نیمه شرقی کشور پیش بینی می‌شود. روز جمعه نیز به تدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته شده و بارش در نیمه شرقی و نواحی مرکزی ادامه دارد.به گفته مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی، این سامانه روز شنبه به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین از بعد از ظهر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که موجب مواج شدن دریا به ویژه مناطق غربی و مرکزی آن نیز خواهد شد.وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی شده‌است، ادامه داد: به سبب افزایش سرعت وزش باد طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور پدیده گرد و خاک پیش بینی شده‌ است. همچنین روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید در جنوب شرق کشور  رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد. از روز چهارشنبه تا  جمعه نیز شاهد استقرار توده هوای سرد و کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور خواهیم بود.وی وضعیت آب و هوای استان تهران در روز چهارشنبه را نیمه ابری، به تدریج ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد و همچنین بارش باران در اواخر وقت پیش بینی کرد و گفت: دمای هوای این استان در سردترین ساعت روز چهارشنبه به یک درجه زیرصفر و در گرمترین ساعت به هفت درجه بالای صفر می‌رسد. در روز پنجشنبه نیز این استان، شاهد آسمانی ابری، بارش باران و برف در بعد از ظهر و همچنین وزش باد شدید خواهد بود. بیشینه دما در این روز صفر و کمینه آن ده درجه زیر صفر پیش بینی شده‌ است.