طرح عجیب 70 نماینده برای استیضاح وزیر کشور

تاروحانی در سخنرانی اخیر خود محور نمایش انتخابات ریاست جمهوری 96 صحبت کرد و برخلاف رسم معمول اشاره به نقش مداخله گرایانه نیروهای امنیتی واطلاعاتی  کرد که زیر کنترل پاسداران اند که درنمایش انتخابات اعمال نفوذ می کنند ودر خواست کرد دست از این عمل خودبردارند. برای اینکه پاسخ به روحانی داده شود بلافاصله هم شورای نگهبان آلت دست خامنه ای  واکنش نشان داد چون رسانه های خبری رژیم گزارش دادند   این روزها یکی از اخباری که به‌طور ثابت در رسانه‌ها منتشر می شود اشکالات شورای نگهبان به لایحه ها و مصوبه‌های مجلس است. از لایحه اصلاحات پیوست کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا تا لایحه برنامه ششم طی ماه‌های اخیر از سوی شورای نگهبان رد می شود. اما در این میان یکی از مصوباتی که این نهاد نظارتی با جدیت در تلاش است که آن را تائید نکند، استفساریه قانون انتخابات است. به‌طوریکه امروز برای چندمین بار این مصوبه را رد کرد. موازی این اقدام شورای نگهبان آلت دست از سوی اطلاعات سپاه در مجلس ارتجاع هم علیه وزیر کشور لشکر کشی شده است . زیرا  70 عضو مجلس ارتجاع طرح استیضاح وزیر کشوررا طرح کرده اند .ناگفته نماند که این تعداد اعضای مجلس ارتجاع همان شکست خوردگان استیضاح کننده وزیر راه ومسکن روحانی اند..

نماینده مردم تربت جام تایباد و باخزر در مجلس شورای اسلامی گفت که استیضاح وزیر کشور با بیش از ۷۰ امضا در پایان هفته جاری به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر کشور را به امضا رساندند. در این استیضاح ضعف وزارت کشور در مدیریت بحران پلاسکو ناتوانی در اجرای قانون احزاب،‌ عدم تعامل با مجلس، گسترش آسیب‌های اجتماعی و فقدان مشخص برای مقابله با آن، ضعف امنیت اجتماعی و بر هم خوردن اجتماعات سیاسی مجوزدار مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته رحیمی، متقاضیان استیضاح تا پایان هفته طرح استیضاح را تقدیم هیأت رئیسه مجلس خواهند کرد.

به گزارش فرارو، این استیضاح در حالی مطرح شده است که وزیر کشور به عنوان مسئول برگزاری انتخابات باید تا سه ماه دیگر شرایط را برای برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها فراهم کند.

 
مسئولیت سنگینی که نیاز به تمرکز و کار شبانه روزی دارد. مشخص نیست چگونه این نمایندگان بدون توجه به این موضوع کمتر از سه ماه مانده به انتخابات تصمیم به استیضاح وزیر گرفته اند