پزشکیان: عملکرد دولت نسبت به گذشته خیلی بهتر است

در پاسخ به ایرنا؛

پزشکیان: عملکرد دولت نسبت به گذشته خیلی بهتر است/ نباید در تله دشمنان بیافتیم 15بهمن-95

 همین ادعای پزشکیان کافیست تا تبدیل به سیبل شلیک حامیان احمدی نژاد ودلواپسان نگران شود.

تبریز - ایرنا - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت را رضایت بخش دانست و گفت: عملکرد دولت نسبت به گذشته خیلی بهتر است.

مسعود پزشکیان پنجشنبه شب در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در مورد ارزیابی عملکرد دولت، دلیل عصبانیت ترامپ و عربستان را خروج ایران از تحریم ها دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ایران به راحتی می تواند با دنیا تجارت و رابطه برقرار کند.
وی با اشاره به اینکه ترامپ خیلی عصبانی شده است، اسرائیل این همه بازی در می آورد و عربستان با برافروختن جنگ این همه هزینه می کند، این سئوال را مطرح کرد که آیا اگر ما در تحریم می ماندیم این همه اتفاق می افتاد. 
پزشکیان خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای در داخل کشور همان حرف هایی را می زنند که آنها می گویند؛ اینها می خواهند ما را به راهی بیاندازند که دشمنان می خواستند. 
وی با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای برجام گفت: ما در حال حاضر راحت می توانیم با دنیا معامله کرده و حرفمان را بزنیم ولی آنها (ترامپ و متحدانش) نمی خواهند که ما راحت تر بتوانیم این کارها را انجام دهیم، ما نباید در تله ای که دشمنان می خواهند بیافتیم. 
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به هر حال در آمریکا ترامپ و عده ای تندرو دلشان می خواهد ایران را کاملا در محاصره و تحریم نگه دارند. 
پزشکیان افزود: ما اگر در محاصره باشیم گیر می افتیم، باید کاری کنیم که آنها نتوانند ما را به محاصره بیندازند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمریکا به تنهایی هر چقدر فریاد می زند بزند چرا که اروپا، روسیه و چین در مقابل واشنگتن ایستاده اند، اظهار کرد: بهتر است از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم تا اینکه خودمان با دست خودمان به تله بیافتیم. 
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد دستور رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک این کشور، گفت: ما از آمریکایی ها کمتر نیستیم و ترامپ و برخی ها زور می گویند که نمی گذاریم ایرانی ها به کشور ما بیایند؛ چرا ما باید طوری باشیم که آن فرد جرات کند و بگوید ما نمی گذاریم.
پزشکیان در پاسخ به نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز گفت: فعلا چنین تصمیمی ندارم.
وی همچنین در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو و فرافکنی برخی مسئولان خاطرنشان کرد: مشکل جامعه ما این است که همیشه می گوییم من مقصر نیستم، اگر کسی مقصر نیست پس آن اتفاق چرا روی می دهد؟ 
پزشکیان اضافه کرد: ما بجای مقصریابی باید بدنبال حل مشکل باشیم؛ آیا ما اکنون به سمت رفع اشکالاتی که باعث بروز فاجعه می شود حرکت می کنیم یا می خواهیم افراد را حذف کنیم. ما معمولا افراد را حذف می کنیم که راحت ترین، ساده ترین و عوامانه ترین کار است.
وی مشکلات جامعه را سیستمی دانست که همه باید برای حل آن یک قدم جلو بیایند.
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چشم انداز را چگونه می بینید، گفت: اگر بتوانیم هم فکری کنیم، می توانیم راه حلی برای مشکلات پیدا کنیم.
پزشکیان در خصوص اخبار مربوط به افزایش سهم مالیات آذربایجان شرقی و برخی اعتراضات، با تاکید بر لزوم پرهیز از سیاسی و جناحی کردن این مسئله خاطرنشان کرد: ما باید کارشناسانه و منطقی حرکت کنیم و چیزی که سهم استان است را آگاهانه دنبال کنیم.
خبرنگار: نعمت مرادپور*شبس*1613*انتشاردهنده: عبدالله غفاری