نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما  13 بهمن -95
شورای اسلامی کارگران
پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 سندیکاهای کارگری منحل و پس از آن توسط شورای اسلامی کار در شرکت ایران خودرو و با رای کارگران، «شورای اسلامی کارگران» در این شرکت تشکیل شد در اوایل دهه 70 در زمان مدیریت وقت و با اتمام دوره آن شورا و با ترفندهای خاص آن مدیریت وقت از جمله متوقف کردن خط تولید در اوایل روز و باز کردن درب‌های شرکت برای خروج کارکنان بصورت اختیاری، بدون آنکه خروج خود را ثبت کنند حدنصاب رای دهندگان را پایین آورده و لغو شورا را در شرکت اعلام کردند. و این شرکت علیرغم اینکه بیش از 35 هزار شاغل دارد هم اکنون شورای اسلامی کارگران ندارد و شاهد هستیم نماینده‌هایی از شهرهای کوچک در مجلس هستند که با رای کمتر از 20 هزار نفر دارا می‌باشند، وی کارکنان ایران خودرو نماینده‌ای در شرکت ندارند که در زمان اشتغال و بازنشستگی مشکلات خود را با مدیریت عامل خودرو مطرح نمایند. امید است شورای اسلامی کار این درخواست را بررسی و اقدام نماید.
محمد حسین عسگری - تهران
*یک بازنشسته از تهران: اخیراً اعلام شد که دولت عیدی کارمندان را برای سالجاری 770 هزار تومان تعیین کرده است. بد نیست آقایان مسئول به این سئوال پاسخ بدهند که با توجه به گرانی فزاینده موجود، این مبلغ را به کدام زخم می‌توان زد! هیچ تردیدی وجود ندارد که کارمندان با این عیدی باید شب عید شرمنده خانواده خود شوند؛ چرا که خودشان و بزرگترها به کنار؛ هیچ کاری هم برای فرزندان خود نمی‌توانند انجام بدهند.
*باقری از تهران: چرا هزینه‌هایی را که مشمول بیمه تکمیلی می‌شود بعد از درمان باید پرداخت؟ این چه ظلمی است که به مردم میشود؟ شاید خیلی از افراد پولی نداشته باشند تا مریض خود را بستری کنند، آنها باید چه کار انجام بدهند؟ چرا برای مردم احترام قایل نمی‌شوند و همه چیز را به شکل پول می‌بینند؟ اگر کسی پول نداشته باشد، نباید به او خدمات رسانی کرد؟ این چه دور باطلی است که در ارائه خدمات درمانی تکمیلی حاکم شده است؟ از مسئولان تقاضا میشود شرایط را تغییر و از مردم بیشتر در بیمارستان‌ها حمایت کنند.
*
اسدی از تهران: از روزنامه شما بابت درج پیام‌های مردمی به نوبه خودم تشکر می‌کنم اما موضوعی که می‌خواستم با شما در میان بگذارم به همین ستون مربوط می‌شود. متاسفانه بسیاری از پیام‌هایی که در این ستون چاپ میشود، از سوی مسئولان مربوطه بی‌جواب می‌ماند! در حالی که این کار کمترین کاری است که آنها می‌توانند انجام دهند.
حداقل به این ترتیب می‌توانند نشان دهند که به پیام‌ها و درخواست‌های مردم ارزش و اهمیت قائل می‌شوند.
*
صلواتی از تهران: حضور برخی از افراد غیر مرتبط با مسائل شهری در شورای شهر، آن هم شهری مثل تهران، نشان از بی‌تدبیری در رفع معضل این کلان شهر می‌باشد. مثل این می‌ماند که هدایت هواپیما را به راننده مینی‌بوس بسپارید!؟