آمادگی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا


معاون آموزشی وزارت علوم خبرداد

آمادگی دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا 22اسفند-95 

شریعتی معاون وزیر علوم
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های داخل آماده پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا هستند، گفت: علم و فناوری کشور ما یک فرایند درون‌زا است و روند فعالیت‌های آن به کشور خاصی محدود نمی‌شود. بنابراین تصمیم مجدد رییس‌جمهور آمریکا درخصوص منع ورود دانشجویان 6 کشور، خدشه‌ای به جامعه علمی ما وارد نخواهد کرد.
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب با اشاره به قانون ابلاغی از سوی رییس جمهور آمریکا در خصوص منع ورود اتباع 6 کشور از جمله ایران و تدابیر وزارت علوم در این خصوص اظهار کرد: قطعا وزارت علوم از دانشجویان خود که در کشور آمریکا مشغول به تحصیل هستند حمایت خواهد کرد و به نظر من این اقدامات آمریکا هیچ خدشه‌ای نمی‌تواند در نظام آموزش عالی کشور ایجاد کند چراکه عنوان جامعه ما متکی به آموزش عالی آمریکا نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران با کشورهای بیشرفته دنیا ارتباط خوبی دارند، تصریح کرد: گزارش عملکرد دانشگاه‌ها در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی به خوبی بیانگر این نکته است که ما با کشورهای پیشرو علمی دنیا ارتباط بسیار خوب و معناداری داریم و به راحتی رابطه خود را با سایر کشورها حفظ و تقویت خواهیم کرد و هیچ‌کدام از کشورها معطل این نیستند که کشور آمریکا اجازه این همکاری را صادر کند.

معاون آموزشی وزرات علوم  در پایان خاطرنشان کرد: زمینه پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا در داخل کشور وجود دارد و براساس شاخص‌های دانشگاه‌های کشور در زمینه پذیرش دانشجو کمک خواهیم کرد این دانشجویان بتوانند به آسانی در کشورهای دیگر و یا دانشگاه‌های داخل ادامه تحصیل بدهند.