گشایش مسیر پروازی جدید بین چین و کره شمالی

در راستای کاهش فشارهای شورای امنیت صورت گرفت

گشایش مسیر پروازی جدید بین چین و کره شمالی12 فروردین – 96 

پکن - ایرنا - باز شدن یک مسیر پروازی جدید بین چین و کره شمالی نشان می دهد که پکن قصد ندارد در جریان تحریم های شورای امنیت، فشارها را بر کره شمالی بیش از حد افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، این کشور پیشتر هم اعلام کرده بود که قطعنامه ها و تحریم ها را مراعات می کند اما موافق سختگیری های بیش از اندازه بخصوص برای مردم عادی کره شمالی نیست.
این مسیر جدید پروازی به تازگی بین کره شمالی و شهر مرزی «داندونگ» چین در شمال شرق این کشور راه اندازی شده است و مسافران می توانند در هفته 2 بار از خدمات آن استفاده کنند.
یک پرواز بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا، از «ایرکوریو» کره شمالی این هفته در فرودگاه داندونگ در چین فرود آمده و خدمه و مسافران آن مورد استقبال هم قرار گرفته اند.
از سوی دیگر این خبرگزاری اعلام کرده است که راه اندازی این مسیر جدید می تواند برای گردشگری نیز میان دو کشور مناسب باشد.
بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، قرار است پرواز هواپیمای آنتونوف کره شمالی به این شهر در استان «لیائو نینگ» چین نیز روزهای سه شنبه و جمعه هر هفته انجام شود.
این اتفاق در شرایطی می افتد که قرار است ماه آینده میلادی در شهر فلوریدا «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود دیدار کند.
ترامپ از بدو روی کار آمدن در 2 ماه گذشته بارها از چین در خصوص کم کاری در حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی انتقاد کرده است.
شرکت هواپیمایی «ایرکوریو» کره شمالی تا قبل از این پروازهایی به شهرهای پکن در شمال و «شن یانگ» در شمال شرق چین داشت و مردم از شهر داندونگ با قطار به کره شمالی سفر می کردند.
در شرایطی که پروازها میان چین و کره جنوبی به دلیل تیرگی روابط دو کشور در خصوص استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا کاهش یافته است، باز شدن یک مسیر جدید بین چین و کره شمالی پیامی برای کره جنوبی هم محسوب می شود.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی