بارش برف و اختلال تردد در جاده های کوهستانی مازندران


هواشناسی مازندران هشدار داد:

12 فروردین – 96

 

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد هوای مازندران از بعداز ظهر امروز تا 13 فروردین، برفی و بارانی است و رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش ایلنا، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی ، از اواخر امروز تا 13 فروردین به تدریج بر شدت بارش ها در استان افزوده می شود و تا پایان وقت دوشنبه در استان ادامه دارد .
رضوی با بیان اینکه این بارش ها در ارتفاعات بصورت باران و برف خواهد بود، افزود: مه آلود بودن و بارش باران و برف موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای بویژه در جاده های کوهستانی استان خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: در این مدت دریای مازندران مواج بوده و بیشینه ارتفاع موج در مناطق فرا‏ساحل تا 3.5 و در مناطق نزدیک ساحل تا 2.5 متر برآورد می‌ شود.
مدیرکل هواشناسی مازندران به فعالان دریای خزر به خصوص صیادان و دریابانان و دریانوردان و ارگان های امدادی توصیه کرد از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا نسبت به فعالیت در دریا هوشیار باشند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در اطلاعیه ای از مردم و مسافران خواست از چادر زدن و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند و هنگام تردد در محورهای مواصلاتی پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی ، زنجیرچرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.