انتشار بسته‌های امنیتی جدید توسط مایکروسافت

انتشار بسته‌های امنیتی جدید توسط مایکروسافت  28فروردین-96
تهران - ایرنا - مایکروسافت اعلام کرد نقاط ضعف امنیتی ویندوز را که توسط گروه هکری Shadow Brokers افشا شده بودند، ترمیم کرده است.

به گزارش روز یکشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری سی‌نت، روز گذشته این گروه هکری که به نظر می‌رسد ریشه در آژانس امنیت ملی آمریکا دارد، اطلاعاتی را در اینترنت منتشر کرد که امکان هک کردن ویندوز را فراهم می‌کنند. شرکت مایکروسافت با استفاده از این اطلاعات نقاط ضعف امنیتی ویندوز را بررسی کرده و بسته ترمیمی مربوطه را تولید کرد و از طریق وب‌سایت خود در اختیار عموم کاربران قرار داده است.
البته این بسته ترمیمی تنها برای نسخه‌های دارای پشتیبانی ویندوز عرضه شده‌اند و نسخه‌های قدیمی‌تر ویستا و XP همچنان در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر هستند.
مایکروسافت تنها چند ساعت پس از اظهارنگرانی چندین متخصص امنیتی در خصوص نقاط ضعف امنیتی ویندوز، به موضوع واکنش نشان داد. برخی از این متخصصان به کاربران توصیه کردند، کامپیوتر خود را تا زمان انتشار بسته ترمیمی، روشن نکنند.
حتی ادوارد اسنودن، افشاگر اقدامات غیرقانونی سازمان امنیت ملی آمریکا نیز درباره اطلاع این سازمان از نقاط ضعف امنیتی ویندوز و بی‌تفاوتی نسبت به آن اظهار نظر کرد و گفت: «سازمان امنیت ملی به مایکروسافت هشدار نداده است
سخنگوی مایکروسافت نیز این موضوع را تایید و اعلام کرد به غیر از خبرنگاران هیچ سازمان مستقلی در مورد اطلاعات منتشر شده توسط گروه هکری Shadow Brokers با مایکروسافت تماس نگرفته است.
بر اساس اعلام مایکروسافت، کاربران نسخه 7 و بالاتر ویندوز با دریافت تمام بسته‌های به‌روزرسانی ویندوز از سایت مایکروسافت می‌توانند امنیت ویندوز را به‌طور کامل تامین کنند. اما برای کاربران نسخه‌های XP و ویستا راهکاری ارائه نشده و به نظر می‌رسد بهتر است کاربران این نسخه‌های ویندوز، سیستم عامل خود را ارتقا دهند.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده علی کاشانی** انتشار: گلشن