امام جمعه تبریز:ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به سخره گرفته شده است


امام جمعه تبریز:

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به سخره گرفته شده است 25 فروردین – 96

نماینده خامنه ای در تبریز درخطبهن مازجمعه خود مگفته است  که نقش کلیدی در ریشخند گرفتن نه ثبت نام که جایگاه ریاست جمهوری را اطلاعات سپاه وصدا وسیمای خامنه ای برعهده دارند .چون اولی مهره از شهرستان ها به ستاد انتخابات ثبت نام ریاست جمهوری اعزام می کندو دومی گزارش وفیلم تهیه وپخش می  نماید.

امام جمعه تبریز
امام جمعه تبریز تاکید کرد: ثبت نام ریاست جمهوری از سوی برخی به سخره گرفته شده است.
به گزارش ایسنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: افراد فاقد صلاحیتی که با خود برتر بینی و نقض قانون برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند، زحمت شورای نگهبان و مسئولان را دوچندان می‌کنند.
وی بیان کرد: همچنین بیگانگان نیز در این میان سوء استفاده کرده و در رسانه‌های خود شروع به تبلیغات منفی می‌کنند.
وی با اشاره به آغاز ثبت نام  ریاست جمهوری عنوان کرد: ثبت نام چند صد نفر نشان به سخره گرفتن است و مطالعه اصل 115 قانون اساسی برای ثبت نام ضروری بوده و همچنین فرد داوطلب باید از میان رجال مذهبی و سیاسی و مدیر و مدبر باشد.
آیت الله مجتهد شبستری گفت: در قانون اساسی کشور اختیاراتی برای رئیس جمهور از جمله تعهد وکاردانی تعیین شده است و افراد باید به این نکته نیز توجه داشته باشند.
نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی داخلی و خارجی و با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف، به طور شایسته‌ای صلاحیت افراد را بررسی خواهد کرد.
وی گفت: در  انتخابات شوراها و مجلس نیز مسئولان و هیات‌های نظارت باید دقت لازم را به خرج داده و مردم نیز دست به انتخاب‌های آگاهانه بزنند.
وی با اشاره به تمدید تحریم ها علیه ایران، بیان کرد: اینان از حقوق بشر بی اطلاع بوده و با اصل جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند. چنانچه پس از برجام نیز رفتارشان با ایران تغییر نکرد.
آیت الله مجتهد شبستری با محکوم کردن حمله‌ هوایی آمریکا به سوریه گفت: حمله به سوریه با هدف تقویت صهیونیست‌ها انجام شده است و ادعای حمله شیمیایی از سوی سوریه طبق نظر متخصصان و محاسبات نظامی مردود است.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا سعی در تضعیف جبهه مقاومت و ایجاد جنگ روانی دارد و زیاده خواهی و جنگ جویی‌شان نیز همچنان ادامه‌دار است.
وی با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش، اظهار کرد: روز ارتش، روز حماسه آفرینی‌های نیروهای سه گانه ارتش به خصوص نیروی زمینی بوده و در تمامی کشورها ارتش حافظ امنیت است و به خصوص در کشور ما که ارتش، مکتبی به شمار می‌آید.
آیت الله مجتهد شبستری افزود: نیروهای مسلح ما به عنوان وظیفه‌ شرعی خود از فرمانده کل قوا اطاعت تام می کنند و ارتش در کشور ما در طول هشت سال دفاع مقدس دلیرانه از کشور دفاع کرد.