امریکا در باره ادامه شهرکسازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی هشدار داد

امریکا در باره ادامه شهرکسازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی هشدار داد12 فروردین – 96

تهران – ایرنا – کاخ سفید روز جمعه بدون انتقاد از طرح بزرگ رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌ در کرانه باختری اشغالی، در باره شهرک سازی گسترده این رژیم در سرزمین های فلسطینی، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید در همین حال به رژیم صهیونیستی هشدار داد که گسترش بیشتر این شهرک ها، ممکن است تلاش های به اصطلاح صلح خاورمیانه را متوقف کند.
یک مقام کاخ سفید که نام وی ذکر نشده است، گفت: هر چند وجود شهرک ها و آبادی های کنونی، مانع دستیابی به صلح نیست، اما فعالیت های نامحدود بیشتر برای شهرک سازی، به پیشرفت صلح کمکی نمی کند.
هیات دولت رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب به اتفاق آراء و به صورت رسمی، طرح ساخت نخستین شهرک را در کرانه باختری اشغالی پس از حدود 20 سال تصویب کرد.
این مقام کاخ سفید با عنوان این ادعا که ساخت شهرک در آمونا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نیز مطرح بوده است، از انتقاد به این مصوبه رژیم صهیونیستی، خودداری کرد.
این مقام افزود: ما باید توجه داشته باشیم که نخست وزیر اسرائیل پیش از دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی، به ساکنان آمونا قول داده و بارها تاکید کرده است که قصد اجرای این طرح را دارد.
وی افزود: اما دولت اسرائیل آشکار ساخته است که قصد دارد در آینده سیاستی در باره شهرکسازی با توجه به نظرات و نگرانی های ترامپ، در پیش گیرد.
اروپام**1486*شبس*1613*مترجم: محسن شریفی**انتشار دهنده: عبدالله غفاری