بانکوک پست: اصفهان، نصف جهان/ این یک زندگی زیباست

بانکوک پست: اصفهان، نصف جهان/ این یک زندگی زیباست12فروردین-96


کوالالامپور - ایرنا - تارنمای روزنامه 'بانکوک پست' روز شنبه در گزارشی با معرفی برخی اماکن گردشگری ایران از جمله اصفهان، شهرهای ایران را به دور از جنگ و ناامنی دانست که در خبرهای رسانه های بین المللی تلاش می شود این ناامنی القاء شود.
به گزارش ایرنا، 'پراوات جاریاسومبات' نویسنده تایلندی گزارش 'بانکوک پست' نوشت: شهرهای ایران به دور از آن چیزی است که در اخبار و گزارش های رسانه های بین المللی در مورد تروریسم در خاورمیانه، آزمایش موشکی و دیگر گزارش های خبری به آنها می پردازند و تلاش دارند ایران را یک مکان خطرناک برای من جلوه دهند.
وی نوشت: کافی است من یک بار اصفهان را ببینم، متوجه می شوم ضرب المثل فارسی 'اصفهان نصف جهان' متناسب است.
روزنامه 'بانکوک پست' با انتشار تصاویری از سی و سه پل، میدان امام، مسجد امام، کلیسای ارامنه در اصفهان، نوازندگی یک مرد، مسجد جامع، شیرینی ها و صنایع دستی اصفهان و چهل ستون، نوشت: اصفهان با مساجد بزرگ با قدمت یکهزار سال، کاخ های خیره کننده و پل های قدیمی منعکس کننده معماری بزرگ و آثار هنری ظریف و مرکز تمدن فارسی است.
نویسنده با اشاره به موقعیت جغرافیایی اصفهان نسبت به تهران، نوشت اصفهان زمانی یکی از بزرگترین شهرهای جهان بود و در سال های 1050 تا 1722 به خصوص در قرن 16 تحت حاکمیت سلسله صفوی زمانی که برای دومین بار پایتخت ایران شد، رونق گرفت.
'
پراوات جاریاسومبات' با تاکید بر اینکه اصفهان همچنان شکوه گذشته خود را حفظ کرده است، به استقبال مردم این شهر از گردشگران خارجی پرداخت و نوشت: یک شب که کنار زاینده رود زیبا قدم می زدم گروهی از جوانان ایرانی با سلام ورودم را به ایران خوشامد گفتند و این سومین تبریکی بود که در یک روز دریافت کردم.
وی نوشت: این ممکن است برای شما کمی غیرمعمول باشد، اما این یک تبریک صمیمانه برای بازدید کنندگان خارجی در ایران، به ویژه در اصفهان است.
بانکوک پست نوشت: اصفهان یک شهر چند قومی است که در آن مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند.
این روزنامه انگلیسی زبان تایلند با معرفی برخی آثار تاریخی شهر اصفهان، نوشت: معماری، مجسمه سازی، نقاشی، باغ ها و هنرهای مختلف به طور گسترده برای زیباسازی شهر، خانه ها و زندگی استفاده شده است.
وی چهل ستون اصفهان را یک مثال خوب از چنین زندگی آرام و بی سر و صدا در اصفهان دانست، 'کاخی که در وسط یک پارک سرسبز با یک استخر بزرگ و چشمه واقع شده است. علاوه بر طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی ایرانی خیره کننده، کاخ دارای ایوانی بزرگ است و نمایی از یک باغ با طراوت است'.
نویسنده تایلندی تاکید دارد: چنین مکان هایی را می توان به طور گسترده ای در اصفهان یافت. در هتل ها، رستوران ها، پارک ها، پل ها، حتی خانه های شخصی. مکان هایی پر از هنر، دیدگاه من را در مورد ایران تغییر می دهد.
وی با اشاره به حضور مردم در شب کنار زاینده رود و استقبال مردم از گردشگران، نوشت: این یک زندگی زیبا است.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی