باران، 10 هزار نفر را در دومینیکن آواره کرد

باران، 10 هزار نفر را در دومینیکن آواره کرد  12اردیبهشت-96
مادرید-ایرنا- مقامات محلی درجمهوری دومنیکن از آوارگی نزدیک به 10هزار نفر، سیل گرفتگی یک هزار و 843 خانه و تخریب 14خانه بر اثر بارش باران در چند ساعت گذشته در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنابه نقل ازخبرگزاری اروپاپرس، مرکزعملیات های فوریتی جمهوری دومنیکن، امروزدوشنبه در27 استان این کشور و منطقه کاراییب به دلیل بارش سنگین باران درچند ساعت گذشته وضعیت هشداراعلام کرد.
 
سازمان عملیات های فوریتی جمهوری دومنیکن دراطلاعیه ای چهاراستان این کشور را در وضعیت هشدار قرمز، 14استان در وضعیت هشدار زرد و 9 استان را در وضعیت هشدار سبز قرار داده است.
دلیل اعلام وضعیت هشداراز سوی این سازمان وقوع سیلاب های ناگهانی در شهرها و روستاها، طغیان رودخانه ها و نهرها و رانش زمین اعلام شده است.
مرکزعملیات های فوریتی به مردم توصیه کرد که ضمن پرهیز ازعبور از رودخانه ها و نهرهایی که حجم بالایی ازآب دارند؛ افرادی که در استان های در وضعیت هشدار سکونت دارند و محل زندگیشان در زمین های شیب دار است، به دلیل رانش های احتمالی‌ زمین ها، محتاطانه عمل کنند .
از سوی دیگر، دفترملی‌ هواشناسی جمهوری دومنیکن اطلاع داد که باران ها در 36 تا 48 ساعت آینده همچنان ادامه خواهد داشت و بادهای شدیدی بخش اعظمی از خاک کشور را در خواهد نوردید.
شبک **اروپام *5*491**1708انتشار دهنده:‌علیرضا ارشادی