افزایش 12 درصدی مسمومیت با قرص برنج در استان مازندران


مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خبرداد:
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در سال گذشته تعداد 67 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار فوتی ها 60 نفر بود 12درصد افزایش داشت.
به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در سال گذشته  تعداد 67 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار فوتی ها 60 نفر بود 12درصد افزایش داشت.
دکتر علی عباسی افزود : در سال گذشته (95) از کل فوتی های مسمومیت با  قرص برنج در استان 35 نفر زن و 32 نفر مرد هستند.
بیشترین و کمترین شهرها
در این مدت شهرستان‌های ساری با 16، بابل با 14  فوتی به ترتیب بیشترین و شهرهای رامسر ، عباس آباد و فریدونکنار هر کدام با یک مورد کمترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند.
خرداد بیشترین فوتی
 بر اساس این گزارش خرداد با 9 ، بهمن  و اسفند اردیبهشت هر کدام با 7 مورد بیشترین فوتی و دی با 3 مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.
مجردها بیشترین فوتی
مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : بر اساس این گزارش  از این تعداد 41 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند.
سنین 21 تا 30 بیشترین
دکتر علی عباسی افزود: سنین 21 تا 30 سال با 21 مورد و سنین 51 تا 60 سال با 13 مورد بیشترین و سنین 61 سال به بالا و کمتر از 16 سال هر کدام با2   فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.
ضرورت اعمال تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از توزیع قرص برنج
هر چند طی سال های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم اما متأسفانه در سال جاری آمار مسمومیت با قرص برنج مجدد روند افزایشی را در پیش گرفته و شاید همین امر اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن را دو چندان می کند.