رئیسی: دستگاه قضایی و شورای نگهبان با 'مهندسی آرا' برخورد کنند 1

رئیسی: دستگاه قضایی و شورای نگهبان با 'مهندسی آرا' برخورد کنند  8 خرداد-96
وقتی کره چموش باشد و از صاحبش جلو بزند باید که چموش گری کند .برای همین اکنون آخونددژخیم رئیسی برای قوه فاسد قضاییه و شورای نگهبان تعیین تکلیف کرده است که باید بامهتدسی سپاه که برای آرای وی کردولی برنده نشدعلیه روحانی وآرایش برخورد کنند .چون از سوی عوامل وی کلی شکایات تخلفات سرهم بندی وارسال شده تارسیدگی شود تا آرای حلال  و بهحق وی به حساب  ۀرای روحانی ریخته و حرام یا باطل نشود.
ابراهیم رئیسی در جمع هوادارانش در مشهد
اهیم رئیسی در جمع هوادارانش در مشهد
ابراهیم رئیسی، نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ایران از "مهندسی آرا"، تخلف مجریان انتخابات در جریان رأی‌گیری و استفاده رقیبش از امکانات دولتی برای تبلیغ انتخاباتی به شدت انتقاد کرده و خواهان دخالت دستگاه قضایی و شورای نگهبان شده است.
آقای رئیسی یکشنبه شب ۷ خرداد (۲۸ مه) در نخستین سخنرانی خود پس از انتخابات در جمع هوادارانش گفت: "نیروهای انقلابی بر خلاف فتنه‌گران به قانون پایبند هستند، اما اگر مردم احساس کنند که این تخلفات مهندسی شده و سازماندهی شده مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد، قطعا اعتماد آنها آسیب می‌بیند و این آسیب خسارت بزرگی برای کشور خواهد بود".
اشاره آقای رئیسی به تجمع‌های خیابانی سال ۱۳۸۸در اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور وقت پیروز آن اعلام شد، اما میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رقیبان او معتقد بودند که تقلب گسترده و "مهندسی آرا" اتفاق افتاده است.
بیشتر بخوانید:
اکنون پس از هشت سال آقای رئیسی هم گفته است: "مهندسی کردن آرای مردم امری ناپسند است. چیزی که بیش از همه بر جان و دل من گران آمد، این بود که برای حوزه‌هایی که احتمال رأی دادن به رقیب بیشتر بود، تعرفه ها را پنج شش ساعت دیرتر رساندند... مردم مثل همیشه کم نگذاشتند، اما مسئولین کم گذاشتند. مردمی به پای صندوق‌ها آمدند اما فقط به جرم اینکه می‌خواهند به رقیب دولت رأی بدهند، ساعت‌ها پشت در معطل شدند".
نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری همچنین از پوشش تلویزیونی فعالیت‌های دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات که به گفته او تبلیغ انتخاباتی بود انتقاد کرد و گفت: "اکثر وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهداری‌ها به ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت تبدیل شد. مگر در قانون نهی نشده که نباید از امکانات دولتی بهره برد؟"
همزمان جبهه پایداری انقلاب اسلامی، از حامیان اصلی آقای رئیسی و مهمترین گروه سیاسی مخالف دولت آقای روحانی در داخل ایران با صدور بیانیه‌ای از "تخلفات گسترده و تأثیرگذار انتخاباتی" انتقاد کرد و خواهان مجازات خاطیان شد.
در این بیانیه، دولت ایران متهم شده که ساکنان بعضی شهرستان‌ها و مناطق روستایی را به قطع امکانات در صورت "کم بودن آرای کاندیدای دولت مستقر در صندوق آن حوزه‌ها" تهدید کرده و برای مقاصد انتخاباتی پول "بی‌حساب و کتاب" در اختیار فرمانداران و دهیاران گذاشته است.
جبهه پایداری همچنین نوشته که برای "بسیاری از مناطق روستایی که عمدتا رأی آقای رئیسی در این مناطق بالاتر از رقیب بود" شعبه و صندوق رأی‌گیری در نظر گرفته نشده بود.
این جبهه می‌گوید که بیش از ۳ هزار صفحه سند در مورد این تخلف‌ها در اختیار شورای نگهبان گذاشته و امیدوار است به آنها رسیدگی شود.
ستاد آقای رئیسی و جبهه پایداری از هواداران خود خواسته بودند که اسناد و فیلم‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی را برای آنها بفرستند، اما عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته است که مهلت دریافت شکایات طبق قانون سه روز پس از انتخابات بوده و این مهلت به پایان رسیده است.
آقای کدخدایی گفته که اعضای شورای نگهبان در جلسه بعدازظهر یکشنبه خود بخشی از گزارش‌ها را بررسی کرده‌اند و بقیه آن را هم فردا سه‌شنبه بررسی و نتیجه نهایی را اعلام می‌کنند.
شورای نگهبان طبق قوانین ایران بر اجرای انتخابات نظارت می‌کند و نتیجه انتخابات تنها با تأیید این نهاد رسمیت می‌یابد.