گزیده خبر های 2خرداد -96 قسمت -4

گزیده خبر های  2خرداد -96 قسمت -4
 سخنگوی شورای نگهبان:
همه به نتیجه انتخابات تمکین کنند 
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه باید باور داشت که قانون حاکم است و هر آنچه قانون مقرر می‌دارد همان باید اجرا شود، گفت: همه به نتیجه انتخابات تمکین کنند.دکتر عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: انتخابات با همه شور و حال خود وقتی تمام می‌شود، تازه حرف و حدیث‌های مختلف در باره اینکه چرا یکی برنده شد و دیگری بازنده شروع می‌شود و طرفین هم از انبوهی از علل و عوامل و دلایل برنده شدن و بازنده شدن سخن می‌گویند، الا آنچه باید گفته شود.وی افزود: در این میان، آنهایی که به هر دلیل رای ندارند، علاوه بر این نکته، مرتب نهادهای دست اندرکار انتخابات را خطاب قرار داده که چرا غفلت کردید، چرا کوتاهی کردید، چرا تخلفات را رسیدگی نکردید، و دیگر چراهایی که خیلی هم دقیق نیست.سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: اما انتظار مشروع این است که اولا همه به نتیجه انتخابات تمکین کنند، و ثانیا اجازه دهند مراجع نظارتی رسیدگی کنند و قبل از رسیدگی آنها، پیش داوری نکنند.کدخدایی اضافه کرد: اکنون باید باور داشت که قانون حاکم است و هر آنچه قانون مقرر می‌دارد همان باید اجرا شود، فارغ از اینکه چه کسی برنده است و چه کسی بازنده! اگر چه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در همه انتخابات مردم برنده هستند و لاغیر.
خبر ويژه 
انتخابات ايران، خبري بد براي دولت آمريكاست
رابرت فيسک در روزنامه اينديپندنت نوشت: در حالي که در ايران انتخابات برگزار شد، ساير کشورهاي منطقه، مشغول خوشامدگويي به دونالد ترامپ هستند. براي سعودي ها جاي تعجب است که ايراني ها انتخاباتي که هيچکدام از ديکتاتورهاي دور و بر ترامپ، جرات برگزاري اش را ندارند، برگزار کرده اند.    اين روزنامه نگار انگليسي اضافه کرد: ايراني ها افراد بسيار سياسي هستند که انتخابات رياست جمهوري شان را خيلي جدي مي گيرند.    وي ادامه داد: هيچکس در ايران قادر نيست درباره اصلاحات و بهبود جامعه مدني سخن بگويد مگر اينکه به انقلاب ايران و شهداي 8 سال جنگ ايران و عراق اداي احترام کند.
تشييع اجسادکشته شده در سوریه  و مرگ جنگ خانمانساوز  8 ساله  كرج و گناوه
پيکر پاک شهيد مدافع حرم، عليرضا قبادي، صبح ديروز بر روي دستان مردم قدرشناس و شهيدپرور کرج تشييع و به خاک سپرده شد.    به گزارش ايرنا، شهيد مدافع حرم استان البرز که در هفته گذشته در منطقه حما کشور سوريه در نبرد با تکفيري هاي داعش به شهادت رسيده بود، ديروز با حضور انبوه مردم شهيدپرور، همرزمان و جمعي از مسئولين استان البرز از فلکه اول رجايي شهر تا مقابل مسجد جامع اين منطقه تشييع شد.    پيکر پاک اين شهيد که از نيروهاي سپاهي استان البرز بود در قطعه شهداي بهشت سکينه(س) کرج آرام گرفت.    از اين شهيد يک فرزند به يادگار مانده است.    همچنين ابراهيم حيدري جانباز 70 درصدي هشت سال دفاع مقدس پس از سال ها تحمل رنج و درد به دليل عارضه ريه در گناوه به ياران شهيدش پيوست.     پيکر مطهر اين جانباز ديروز بر دستان مردم قدرشناس و متدين گناوه تشييع و در گلزار مطهر شهدا، در جوار همرزمانش آرام گرفت.    در اين مراسم باشکوه جمع کثيري از اقشارمختلف مردم، خانواده هاي معظم شهدا و همرزمان اين جانباز حضور داشتند.    ابراهيم حيدري متولد 1338 سرباز وظيفه ژاندارمري قديم بهمن سال 59 در منطقه عملياتي آبادان بر اثر اصابت ترکش به درجه جانبازي 70 درصدي از ناحيه قطع پاي چپ و اعصاب و روان نائل شده بود.
گازگرفتگي در چاه
    سنندج- خبرگزاري مهر: مديرعامل آتش نشاني سنندج اظهار داشت: در يکي از روستاهاي اطراف دوشان از توابع شهر سنندج مرد 40 ساله به علت خراب شدن موتور چاه آب به داخل چاه رفت. رامين اسدنژاد افزود: اين فرد در درون چاه به دليل وجود گاز دچار گازگرفتگي شد و در همانجا فوت کرد. وي با اشاره به اعزام ماموران آتش نشاني به محل حادثه گفت: با توجه به اينکه عمق چاه 22 متر بود عمليات جست وجو با سختي پيش رفت و سرانجام امدادگران موفق شدند پس از 4 ساعت جست وجو جسد اين مرد 40 ساله را از درون چاه بيرون بکشند.
واژگوني مرگ آفرين
    کرمانشاه- خبرگزاري مهر: معاون جمعيت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار داشت: يک دستگاه خودروي پرايد که در جاده نهاوند در حال حرکت بود ناگهان دچار واژگوني شد که در اثر آن يک کشته و دو مجروح برجاي نهاد.    پيمان باوري افزود: يکي از مجروحان اين حادثه توسط امدادگران به طور سرپايي درمان و شخص ديگر به مراکز درماني منتقل شد.
    رهايي از چوبه دار
    مراغه- خبرنگار کيهان: دادستان عمومي و انقلاب مراغه گفت: با گذشت اولياي دم از حق خود 2 محکوم به قصاص نفس از دار مجازات رهايي يافتند. علي دلداري افزود: اين دو محکوم به اعدام زن و شوهر جواني بودند که فردي را به قتل رسانده بودند.
        مرگ به دنبال کاروان عروسي
    اراک- خبرگزاري تسنيم: معاون اجتماعي فرمانده انتظامي استان مرکزي گفت: تصادف رانندگي در کاروان عروسي يک کشته و 5 مجروح بر جاي گذاشت. سرهنگ محمود خلجي با بيان اينکه سانحه رانندگي در کاروان عروسي در شهر زاويه استان مرکزي رخ داد اظهار داشت: با اعلام اين حادثه به پليس ماموران در محل مورد نظر حاضر شدند اما به دليل اينکه صحنه تصادف به هم خورده بود علت اين سانحه هنوز از طرف پليس راه استان اعلام نشده است.
        تحويل جسد قرباني
    زاهدان- ايرنا: مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: نيروهاي امداد و نجات هلال احمر هنگام جست وجو براي يافتن جسد جوان 20 ساله غرق شده در سد زهک سيستان، جسد دختربچه 13 ساله اي را بعد از گذشت حدود 45 روز، در اين محل کشف کردند.    رسول راشکي اظهار داشت: 2 دختربچه هشت و 13 ساله در روز 17 فروردين امسال در رودخانه هيرمند غرق شدند که جسد دختربچه هشت ساله بعد از 2 روز با تلاش نيروهاي امدادي هلال احمر پيدا شد و تلاش ها براي يافتن جسد خواهر ديگر بي نتيجه ماند.    وي افزود: نيروهاي هلال احمر بلافاصله بعد از يافتن جسد اين دختربچه 13 ساله آن را تحويل خانواده وي دادند.     راشکي گفت: جست وجو براي يافتن جسد جوان 20 ساله همچنان ادامه دارد.
            اعتياد دام قاتل شد
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي خنداب گفت: فردي که هفته گذشته در يکي از روستاهاي اين شهرستان همسر خود را به قتل رسانده بود توسط ماموران پليس در خوزستان دستگير شد. سرهنگ عبدالرضا جودکي افزود: قاتل پس از ارتکاب جرم مادر 80 ساله و دختر 12 ساله خود را با ضربات چاقو به شدت مجروح کرد و متواري شد. وي با بيان اينکه قاتل فراري در يکي از شهرهاي خوزستان به دليل اعتياد به مواد مخدر دستگير شد اظهار داشت: اين فرد در اعترافات خود به قتل همسر و وارد کردن صدمه بدني به مادر و دخترش اعتراف کرد و در بررسي هاي مقدماتي پليس مشخص شد علت اين قتل، اختلافات خانوادگي و اعتياد مرد خانواده بوده است.