تعلیق مبارزات انتخاباتی در انگلیس/شمار تلفات انفجار مرگبار منچستر به 22 نفر رسید

تعلیق مبارزات انتخاباتی در انگلیس/شمار تلفات انفجار مرگبار منچستر به 22 نفر رسید  2خرداد-96

متأسفانه عملکرد سیاست مماشات 4دهه با کشور فاشیستی مذهبی حاکم برایران که کانون جنگ افروزی وتروریستی وناامن وبی ثباتی منطقه بوده است و پیوند با سیاست اشغال نظامی کشورهای غیر مذهبی همچون عراق و لیبی و.... وجایگزین کردن حکومت های مذهبی از سوی غرب به خصوص آمریکا و انگلیس موجب پیدایش طالبان والقاعده و داعش و بوکوحرام شده است که نه خاورمیانه و آفریقا  و اروپا و حتی جهان را ناامن کرده است .چون هیچ تضمین  مکان امنی  در هیچ کجا وجودندارد . بنابراین اگرتلاش برای تغییرات حکومت های دینی به حکومت های دمکراتیک نشود وبا عامل فقر وتبعیض وبیکاری و بی عدالتی مبارزه نشود  باید گفت سایه شوم تهدید ناامنی هرروز بیشتر می شود.

لندن - ایرنا - به دنبال کشته شدن دستکم 22 نفر در حمله‌ای انتحاری تروریستی در شهر منچستر، احزاب سیاسی از جمله دو حزب اصلی محافظه کار و کارگر انگلیس روز سه‌شنبه توافق کردند که مبارزات انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن ( 18 خرداد ) را به حال تعلیق درآورند.

به گزارش ایرنا، جرمی کوربین رئیس حزب کارگر در بیانیه‌ای گفت که با 'ترزا می' نخست وزیر و رهبر محافظه‌کار انگلیس گفت وگو کرده و دو طرف توافق کرده اند کارزار انتخاباتی را به منظور انتخابات پارلمانی به حال تعلیق درآورند.
رهبر حزب کارگر افزود: «من از اتفاقات هولناک شب گذشته در منچستر وحشت زده شدم
وی افزود: «من به خانواده‌ها و نزدیکان کسانی که در این بمب گذاری کشته یا زخمی شدند فکر می کنم
'
تیم فارون ' رهبر حزب لیبرال دمکرات نیز ضمن ضمن محکوم کردن حمله تروریستی منچستر، اعلام کرد مبارزات انتخاباتی این حزب به حالت تعلیق درآمده است.
وی در گفت وگو با خبرنگاران گفت که کشورش به صورت متحد در برابر حملات تروریستی تفرقه انگیز ایستاده است.
ترزا می، نخست وزیر انگلیس ضمن ابراز همدری با خانواده قربانیان، این حادثه را تروریستی خوانده است.
قرار است امروز ( سه شنبه ) جلسه کمیته امنیتی کابینه انگلیس موسوم به کبرا به ریاست 'ترزا می' تشکیل شود.
براساس آخرین گزارش های منتشر شده بر اثر انفجار شب گذشته در سالن کنسرت 'آرنا' منچستر تاکنون 22 نفر کشته و 59 نفر زخمی شده اند.
گزارش های منتشره حاکی از آن است که این انفجار در پایان کنسرت' آریانا گرنده'، خواننده جوان آمریکایی در سالن کنسرت منچستر 'آرنا' روی داده است.
پلیس منچستر می‌گوید مردی که گمان می‌رود عامل انفجار بوده در محل جان باخته است. 
به گفته پلیس، یک وسیله انفجاری هم در نزدیکی ایستگاه مترو ویکتوریا که کنار سالن منچسترآرنا است، پیدا شده و به همین علت نیروهای پلیس خبرنگاران و مردم را از اطراف این ایستگاه دور نگه داشته اند.
سالن 'منچستر ارنا' ظرفیتی حدود 18 تا 20 هزار نفر دارد و یکی از محل‌های معروف برگزاری کنسرت موسیقی است. 
این سالن دومین سالن بزرگ سرپوشیده در انگلیس و یکی از بزرگترین سالن‌های کنسرت در اروپا است.
اروپام**4**1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی