گستاخي آمريكا در تهديد ايران حاصل حمله به اقتدار و عزت 38 ساله كشور

اوین نامه ی کیهان  2 خرداد - 96
گزارش خبري – تحليلي اوین نامه ی  كيهان 
گستاخي آمريكا در تهديد ايران حاصل حمله به اقتدار و عزت 38 ساله كشور

شامورتی بازی وشارلاتان گری سربازجو شریعت نداری حد ومرز ندارد . آخر کدام اقتدار وغزتی رژیم رکوردار  محکومیت جهانی نقض مستمر دارد که ادعا شده است؟  چرا سربازجو شریعت نداری برای ریشخند کردن خود چنین  جوک بیمزه  گفته است؟ این چه  نوع اقتدار ادعایی است که درمدت 38 سال  حتی یک روز نبوده تا سیاست سرکوب و ضرب وشتم وبازداشت واعدام و.... اعمال نشود؟ چرا جنگ خانمانسوز  که کشوررانابود و ملت را به روز سیاه نشاند موهبت الهی ودفاع مقدس  و اقتدار نامیده شد؟ این چگونه اقتدار و دفاع نامقدسی است که  امتدادمرزهایش تاخاک سوریه و لبنان وعراق و یمن وبحرین و افغانستان و.... یافته است؟ این چگونه عزتی است که بیش از50 کشور و.... اسلامی ومسلمان درنشست عربستان  حضور داشتند تا بطور مشترک علیه اقدامات جنگ افروزی وتروریستی رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه و زائده اش حزب الشیطان لبنان   مشورت وتصمیم گیری و مبارزه کنند چون عامل تهدید صلح وامنیت کشورهای منطقه اند و....؟

سرويس سياسي - روحاني در ايام انتخابات مي گفت آمده تا ايران را از جنگ مصون بدارد، اما حملات وي به حافظان امنيت و اقتدار کشور و اجلاس رياض با دستور کار تشکيل ناتوي عربي عليه ايران نشان داد که برخلاف ادعاي دور کردن سايه جنگ، حتي آمريکا و برخي کشورهاي فشل عرب را تا آنجا جري کرده که به طور علني از تشکيل ناتوي عربي بيخ گوش کشورمان براي مقابله نظامي با ايران سخن مي گويند!
    
تلاش براي تبليغ درباره احتمال بروز جنگ در صورت عدم انعقاد توافق برجام، تکنيک مذاکراتي بود که طرف مقابل در ايام بحث و بررسي درباره برجام به کار برد تا با ايجاد هراس بتواند امتيازات بيشتري را از طرف ايراني کسب کند. در اين سو اما پس از انعقاد توافق هسته اي و اجراي تمام و کامل تعهدات آن از سوي ايران و عدم تحقق وعده هاي اقتصادي در پسابرجام تلاشي گسترده از سوي مسئولان رخ داد که سعي داشت با تکرار اين سخن دشمن، دستاوردي براي برجام بتراشد و ادعا کند که سايه جنگ را از کشور دور کرده است. اين تلاش ها با رياست جمهوري ترامپ توسط رسانه هاي اصلاح طلب تقويت شد و ادعا شد که اگر برجام نبود حتما با جنگ سختي روبه رو مي شديم!
    
نخستين بار مجيد انصاري، معاون پارلماني رئيس جمهور سال گذشته در ارديبهشت ماه و در مراسم تجليل از معلمان نمونه به نقل قولي از رئيس جمهور فرانسه در ديدار روحاني اشاره کرد و گفت که در اين ديدار رئيس جمهوري فرانسه، به روحاني گفتند که تصميم ما براي حمله به ايران قطعي بود ولي براي زمان آن ترديد داشتيم و انتخابات رياست جمهوري و توافق هسته اي سايه جنگ را از سر ايران برداشت!
    
پس از اين اظهارات معاون پارلماني رئيس جمهور بود که ساير مقامات دولتي نيز هرجا که موضوع دستاوردهاي برجام و عدم تحقق وعده هاي اقتصادي دولت مطرح مي شد موضوع رفع سايه جنگ را به عنوان دستاورد بزرگ برجام مطرح مي کردند و عبارت «برجام سايه جنگ را از کشور دور کرد» نيز به فصل مشترک تمامي سخنراني هاي شخص رئيس جمهور در محافل رسمي و غيررسمي تبديل شد و تا ايام تبليغات انتخابات رياست جمهوري نيز ادامه داشت . 
    
آقاي روحاني اما در جريان مناظره هاي انتخاباتي در مقابل انتقادهاي مطرح شده و در زماني که حرفي براي دفاع و پاسخگويي نداشت، در برابر بهت و حيرت همگان با حمله به نهادهاي نظامي به عنوان نمادهاي عزت و اقتدار کشور، قدرت و توان بازدارندگي ايران در حوزه موشکي را علت عدم تحقق وعده هاي برجام عنوان کرد و در اظهاراتي غيرمسئولانه گفت: «روي موشک شعار نوشتند و شهر زيرزميني نشان دادند که برجام را به هم بزنند». اشاره روحاني به شليک يک موشک بالستيک توسط نيروي هوافضاي سپاه بود که به زبان عبري سخن امام راحل در خصوص نابودي اسرائيل بر روي آن نوشته شده بود و ديگري هم رونمايي از دو شهر موشکي سپاه در اعماق چندصدمتري زمين بود که موجب شگفتي و آشفتگي در اظهارات مقامات غربي و آمريکايي شد و خشم و عصبانيت رژيم صهيونيستي و نخست وزير آن را به همراه داشت. 
    
روحاني نظام را به حبس و اعدام در 38 سال گذشته متهم کرد. اين اظهارات در حالي مطرح شد که شخص آقاي روحاني و تيم مذاکره کننده بارها در طول مذاکرات -به درستي- مي گفتند که موضوع موشکي ايران هيچ ارتباطي به برجام و مذاکرات ندارد و ايران در حوزه دفاعي و موشکي خود نه با کسي مذاکره مي کند و نه از کسي اجازه مي گيرد و حتي در بيانيه رسمي وزارت امور خارجه به صراحت آمده بود که «برنامه موشکي ايران ارتباطي با توافق برجام ندارد و هيچ اقدامي قادر نخواهد بود جمهوري اسلامي ايران را از حقوق مشروع و قانوني اش براي تقويت بنيه دفاعي و امنيت ملي خود محروم کند». سخنان روحاني در حمله به عزت 38 ساله کشور که حيرت و تاسف بسياري در بين مخاطبان اين مناظره به دنبال داشت، در آن سوي مرزها دشمنان ملت ايران، به ويژه غربي ها و سعودي ها و البته رسانه هاي صهيونيستي همچون روزنامه جروزالم پست، پايگاه هاآرتص، تايمز اسرائيل، آروتز شوا و... را سر ذوق آورد و به طرز آشکاري از آن استقبال کردند.
    
اين اظهارات همچنين به فاصله بسيار کمي مخاطب اصلي خود را پيدا کرد، درست در زماني که طرفداران روحاني از پيروزي کانديدايي ابراز خوشحالي مي کردند که ضمن زير سوال بردن اقتدار دفاعي کشور، مدعي بود که با برجام سايه جنگ را از سرشان کم کرده است ، در همسايگي کشورمان بي سابقه ترين قرارداد نظامي تاريخ با رقمي بالغ بر 110 ميليارد دلار ميان آمريکا و عربستان سعودي منعقد شد. 
    
رکس تيلرسون وزيران خارجه آمريکا در نشست خبري که بعد از امضاي اين قرارداد برگزار شد، به دو نکته اصلي درباره ايران اشاره کرد:
    1-
اميدوارم «روحاني» در دور دوم رياست جمهوري خود به برنامه موشک بالستيک ايران پايان دهد و 2- قرارداد 110 ميليارد دلاري فروش سلاح به عربستان، براي تامين امنيت مرزي و تجهيزات دفاع هوايي و موشکي عربستان است، و ابزارهاي مبارزه با تروريسم را در اختيار رياض قرار مي دهد.
    
تيلرسون در واقع با طرح اين دو گزاره به صراحت مذاکره با ايران را به تعطيلي برنامه موشکي جمهوري اسلامي مشروط کرد .
    
از سوي ديگر دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا که دولتش توانست در ابتداي حضور در اولين سفر خاورميانه اي وي با توسل به سياست ايران هراسي، قرارداد نجومي و کم نظير تسليحاتي با عربستان سعودي به امضاء برساند، در سخناني قابل پيش بيني با تمام قوا به سياستهاي منطقه اي ايران حمله کرد. 
    
ترامپ ايران را آتش بيار «نزاع هاي فرقه اي و تروريسم» معرفي و تهديد کرد :«تا وقتي ايران نخواهد شريکي براي صلح باشد، همه ملل آگاه بايد آن را منزوي کنند»! 
    
رئيس جمهور آمريکا در ادامه لفاظي هاي خود عليه ايران گفت: «جلوگيري از تامين مالي تروريست ها مسيري است به سوي شکست آسان آنها ولي شکي نيست که از بين بردن اين تهديد ممکن نخواهد شد جز با نام بردن از دولتي که به تروريست ها پناه مي دهد، از آنها پشتيباني مالي مي کند و پايکاه اجتماعي براي آنها ايجاد مي کند؛ همان دولتي که مسئول بي ثباتي شديد در منطقه است يعني ايران . از لبنان گرفته تا عراق و يمن، ايران به تروريست ها، شبه نظاميان و ديگر گروه هاي افراط گرا، سلاح و آموزش مي دهد و اين باعث گسترش هرج و مرج در منطقه شده است.ايران چند دهه است که به آتش درگيري هاي قومي و تروريسم، هيزم مي ريزد
    
از سويي ديگر ملک سلمان پادشاه بيمار سعودي نيز، در همين نشست که با حضور رهبران ۴۰ کشور مسلمان در رياض برگزار شد، به شدت ايران را مورد حمله قرار داد. اين پادشاه سعودي در سخنان خود ازايران به عنوان «طلايه دار تروريسم» نام برد و گفت: «مسئوليت ما در مقابل خدا، مردم مان و کل جهان اين است که با اتحاد خود با نيروهاي شيطاني و افراط گرايي مقابله کنيم
    
پادشاه گستاخ عربستان همچنين ايران را به صدور افراط گرايي اسلامي به جهان متهم کرد. وي که آثار سياست هايش در اتحاد داعش دست پرورده اش با صهيونيستها در منطقه خون ده ها هزار نفر زن و کودک و پير و جوان بيگناه را بر زمين ريخته در بخش ديگري از سخنانش با گستاخي به مقدسات مردم ايران و انقلاب اسلامي گفت: «رژيم ايران از زمان انقلاب امام خميني(ره) در سال ۱۹۷۹ به طلايه دارتروريسم جهاني بدل شده است 
    
در مقابل اما محمد جواد ظريف وزير امور خارجه که در زمان دعوت سعوديها از سران چهل کشور اسلامي براي ائتلاف با آمريکا بر عليه ايران، به جاي تلاش براي انصراف بخشي از اين کشورهاي مسلمان از حضور در اين اجماع سازي عليه کشورمان و خارج کردن آن از حيث اکثريت، در اقدامي بي سابقه مشغول انتخابات داخلي در کشور بود و حتي به سفرهاي استاني نيز رفت، در پاسخ به اين تهديدها و توهين هاي شديد عليه کشورمان به يک واکنش توئيتري بسنده کرد و در صفحه کاربري خود در اين شبکه پيام رسان نوشت: ايران که تازه يک انتخابات واقعي را پشت سرگذاشته است توسط رئيس جمهور آمريکا در آن «مهد دمکراسي و ميانه روي» مورد حمله قرار مي گيرد. آيا اين سياست خارجي است يا صرفا دوشيدن ۴۸۰ ميليارد دلار از عربستان سعودي؟
    
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه نيز از دولت آمريکا خواست از سياست جنگ افروزي، مداخله گري، ايران هراسي و فروش سلاح خطرناک و بي فايده به حاميان اصلي تروريسم دست بردارد و گفت: با لفاظي هاي آمريکا و شرکايش در منطقه مسير خود را تغيير نمي دهيم.
    
روحاني در ايام انتخابات مي گفت آمده تا ايران را از جنگ مصون بدارد، اما برخلاف ادعاي پر سر و صداي وي اجلاس رياض با دستور کار تشکيل ناتوي عربي عليه ايران و فروش ۱۱۰ ميليارد دلار تجهيزات نشان داد که وادادگي هاي دولت يازدهم، نه فقط سايه جنگ را از سر کشورمان دور نکرده بلکه آمريکا و حتي کشورهاي فشل عرب را هم که قبل از روي کار آمدن دولت يازدهم جرات تصوير سازي مقابله نظامي با ايران را در مخيله خود نمي کردند تا آنجا جري کرده که به طور علني از تشکيل ناتوي عربي بيخ گوش کشورمان براي مقابله نظامي با ايران سخن مي گويند و قابل تامل آنکه طراحي اين توطئه از سوي کشوري صورت گرفته که روحاني در ايام انتخابات سنگ آن را به سينه مي زد و رقبايش را متهم مي کرد چرا با حمله کنندگان به سفارت سعودي در تهران زماني عکس يادگاري گرفته اند.
    
اين اولين کادوي پيروزي آقاي روحاني است، اما آخرين آن نخواهد بود و تازه شروع بازي است براي رئيس دولتي که ميان خود و حافظان امنيت و اقتدار کشور مرز کشيده و به بيرون پالس فشار بيشتر داده است.