گزیده خبرهای 7 خرداد – 96 قسمت-3

گزیده خبرهای  7 خرداد – 96  قسمت-3
 
مرد بوکانی قربانی عکس سلفی شد 
جوان 35 ساله بوکانی بر اثر بی‌احتیاطی، قربانی عکس سلفی در آبشار "شلماش" سردشت شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسئول فوریت‌های پزشکی سردشت با اعلام این خبر گفت:در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر غرق شدن مردی 35 ساله بلافاصله ماموران اورژانس 115 به محل اعزام شدند."ریبین سوری" اظهار کرد: این مرد 35 ساله اهل بوکان بوده که به همراه خانواده به جوار آبشار "شلماش" سردشت آمده بود که بر اثر بی‌احتیاطی برای گرفتن عکس سلفی به داخل آبشار سقوط کرده و جان خود را از دست داد.
نجات معجزه‌آسا از تصادف شدید و حریق 2خودرو در جاده مخصوص کرج 
وقوع تصادف شدید میان دو دستگاه خودرو سبک در جاده مخصوص کرج گرچه موجب آتش‌سوزی هر دو خودرو و واژگونی یکی از آنها شد، اما سرنشینان خودروها به شکل معجزه آسایی نجات یافتند.در ساعت 40 دقیقه بامداد شنبه وقوع یک مورد حادثه رانندگی به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه 104 و 98 را به محل حادثه واقع در مسیر غرب به شرق بزرگراه جاده مخصوص کرج، نرسیده به بزرگراه شهید ستاری اعزام کرد."حمیدرضا یادگاری"، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تایید این خبر به ایسنا گفت:‌ پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 و یک دستگاه خودرو وانت مزدا درحال حرکت در مسیر بوده‌اند که به علت نامشخصی با یکدیگر برخورد کرده که براثر این حادثه خودرو وانت واژگون شده و هر دو خودرو دچار آتش‌سوزی شده‌اند.وی با بیان اینکه علیرغم شدت حادثه، خوشبختانه سرنشینان هر دو خودرو به شکل معجزه‌آسایی و بدون آسیب دیدگی از اتاقک وسایل نقلیه خارج شده بودند، گفت: عوامل آتش‌نشانی بلافاصله اقدام به ایمن سازی محل و اطفای شعله‌های آتش‌کردند.به گفته مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران آتش‌نشانان پس از اطفای کامل حریق و ایمن‌سازی محل، دو خودرو را به حاشیه امن بزرگراه انتقال داده و با تحویل محل حادثه به پلیس راهور برای بررسی علت حادثه، به عملیات خود خاتمه دادند.
فوت سومین کارگر مصدوم کارخانه فولاد بویراحمد در شیراز 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از فوت سومین کارگر مصدوم حادثه فولاد بویراحمد در شیراز خبر داد."صابر مظاهری" در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: با مرگ یکی دیگر از کارگران مصدوم کارخانه فولاد بویراحمد، تعداد افراد فوت شده این حادثه به سه نفر رسید.در حدود ساعت 2 و 37 دقیقه بامداد روز دوشنبه، (یکم خردادماه) انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد که شش نفر از مصدومان حادثه به شهرهای اصفهان و شیراز انتقال یافتند و وضعیت سه نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند، وخیم گزارش شده بود.گفتنی است که" یوسف اکرمی"، "زریر بارانی" و "قاسم پشت چمن" به شیراز اعزام شدند که هر سه نفر به علت شدت سوختگی فوت کردند. همچنین "کریم بیگدلی"، "حامد قاسمیان" و "کاووس عباسی" سه مصدومی بودند که به اصفهان اعزام شدند. 
خبر ويژه 
راديكال شدن ادبيات روحاني به خاطر كارنامه اقتصادي بود
«حسن روحاني در انتخابات ايران از خطوط قرمز عبور کرد، چون تصور مي کرد به خاطر کارنامه اقتصادي راي نمي آورد
    روزنامه واشنگتن پست در تحليلي به قلم محمدعلي کديور(عضو موسسه واتسون در دانشگاه براون) نوشت: حسن روحاني در دهه 80 در عرصه سياست داخلي ايران به عنوان يک مقام راست گرا معرفي و پس از آن در دهه 90 بيشتر با عنوان محافظه کار شناخته شد. زماني که وي ابتدا در انتخابات سال 92 ايران، حضورش را اعلام کرد، وي خود را نه اصلاح طلب و نه اصولگرا معرفي کرد بلکه خود را ميانه رو خواند. او در انتخابات امسال به قوه قضائيه و سپاه پاسداران حمله کرد. حتي خاتمي نيز در دولت خود، دست به چنين موضع گيري هاي تند نزده بود. بسياري معتقدند که حسن روحاني از خطوط قرمز در ايران عبور کرده است. اين اقدام روحاني براي اتخاذ مواضع اصلاح طلبانه افراطي، ريشه در حملات تندروها به عملکرد اقتصادي وي و شايد استنباط وي از نداشتن راي بيش از 50 درصد مردم براي پيروزي در دور اول داشته است.

خزر باز هم قرباني گرفت
    فريدونکنار- خبرگزاري فارس: رئيس بيمارستان امام خميني(ره) فريدونکنار گفت: مردي 44 ساله در منطقه ساحلي شاتوت اين شهرستان به دليل غرق شدن در آب دريا جان خود را از دست داد. مصطفي قاسم زاده افزود: فرد جان باخته به سوت و تذکرات ناجيان غريق مستقر در منطقه بي توجه بود.
سقوط از آبشار
    گنبدکاووس- ايرنا: مسئول خدمات و فوريت هاي پزشکي گاليکش گفت يک شهروند 53 ساله اهل گنبد کاووس از بلندي هاي آبشار دوم لووه که از ارتفاع 15 تا 20 متر و پرتگاه هاي خطرناک برخوردار است، سقوط کرد و بر اثر شکستگي قفسه سينه، سر و ساير اندام ها و ضربه مغزي جان خود را از دست داد.کيومرث يحيايي با اشاره به اعزام امدادگران اورژانس به محل حادثه گفت: جسد متوفا که به صخره ها برخورد کرده بود به همراهشان در محل تحويل شد. به گفته وي آبشار دوم لووه فاقد تابلو و علائم هشداردهنده و امکانات بازدارنده است و طي 4 سال گذشته حداقل 5 نفر در اين محل جان خود را از دست داده اند.