گزیده خبرهای 8 خرداد - 96

گزیده خبرهای 8 خرداد - 96
اسيدپاشي 2 برادر
    اهواز- ايلنا: دو برادر به دليل اختلافات خانوادگي با يکديگر به مشاجره برخاستند. در همين هنگام برادر بزرگتر به روي برادر کوچکتر اسيد پاشيد و او هم به روي برادر بزرگتر خود اسيد پاشيد. موضوع اين اسيدپاشي به پليس و اورژانس اطلاع داده شد و نيروهاي اين دو نهاد به محل حادثه اعزام شدند. امدادگران دو برادر مصدوم را به بيمارستان منتقل کردند و ماموران پليس گزارشي از اين حادثه تهيه کردند تا به مقامات قانوني تسليم کنند.
رودخانه قرباني گرفت
    چالوس- ايلنا: رئيس جمعيت هلال احمر چالوس گفت: پسربچه 9 ساله اي که همراه خانواده اش براي تفريح به کنار رودخانه چالوس آمده بود به دليل بي احتياطي و غفلت خانواده اش به درون رودخانه سقوط کرد و غرق شد.    کردگار محمودي فر اظهار داشت: با دريافت خبر اين حادثه نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر چالوس به محل حادثه شتافتند و پس از 5 ساعت جست وجو توانستند جسد اين پسر 9 ساله را از آب بيرون بياورند.
قتل به خاطر 60 هزار تومان
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي ويژه شرق استان تهران با اشاره به کشف جسدي سوخته شده در منطقه جابان دماوند اظهار داشت: ماموران پس از جمع آوري اطلاعات جامع، متهمان را شناسايي و محل اختفاي آنان را کشف که پس از هماهنگي با مقام قضايي وارد عمل شدند. سرتيپ عبدالرضا ناظري گفت: در اين رابطه ماموران موفق شدند سه نفر از متهمان که قصد فرار به سمت مرزهاي شرقي کشور را داشتند دستگير و به يگان انتظامي منتقل کنند.    اين مقام انتظامي ادامه داد: متهمان که از اتباع کشور افغانستان بودند در مواجهه با ادله و مستندات به بزه انتسابي اعتراف کرده و انگيزه خود از قتل را سرقت وجوه مقتول که در مجموع 600 هزار ريال بود عنوان کردند. وي تصريح کرد: متهمان با قرار بازداشت موقت از سوي بازپرس دادسراي عمومي دماوند روانه زندان شدند.
حمله گرگ به 5 روستايي
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان آوج گفت: در پي اعلام اورژانس اين شهرستان با مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر حمله يک قلاده گرگ در روستاي «قهوج» و مجروح شدن 3 نفر از اهالي اين روستا، هماهنگي هاي لازم با محيط زيست شهرستان براي بررسي موضوع انجام گرفت. سرهنگ منصور خدايي با اشاره به اينکه دو مرد و يک زن از اهالي روستاي قهوج بر اثر حمله گرگ وحشي به شدت مجروح و به مراکز درماني منتقل شدند افزود: اهالي روستاي «خروسدره» نيز طي تماس از حمله يک قلاده گرگ و زخمي کردن دو نفر از اهالي اين روستا خبر دادند.    فرمانده انتظامي آوج اضافه کرد: پس از کسب اين خبر بلافاصله عوامل اداره محيط زيست شهرستان آوج در محل حاضر و با مشاهده گرگ وحشي با شليک گلوله اين گرگ را از پاي درآوردند.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصادف کامیون میکسر با زنی حدودا ۵۰ ساله در نیاوران خبر داد.سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: حوالی ساعت ۱۵:۱۵ امروز یک دستگاه کامیون میکسر در حال حرکت بود که در تقاطع خیابان باهنر و شهید بازدار با یک عابر پیاده برخورد کرد.وی با بیان اینکه در پی این حادثه عوامل پلیس راهور و اورژانس در محل حاضر شدند،گفت: تکنسین‌های اورژانس با بررسی علائم حیاتی مرگ این زن حدودا ۵۰ ساله را به دلیل شدت جراحات وارده تایید و اعلام کرد.رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره علت این حادثه نیز به ایسنا گفت: کارشناسان پلیس راهور علت این حادثه را بی توجهی راننده کامیون میکسر به مسیر مقابل تشخیص داده‌اند.وی درباره وضعیت ترافیکی این محدوده نیز اظهارکرد:‌عوامل راهور نسبت به روانسازی ترافیک اقدام کرده است و در حال حاضر مشکل ترافیکی خاصی در محل وجود ندارد.
تیراندازی در منطقه «لینکلن» ایالت میسیسیپی منجر به مرگ دستکم هشت کشته، از جمله معاون کلانتر منطقه، شده است.به گزارش  فارس، پلیس میسیسیپی روز یکشنبه از کشته شدن دستکم هشت نفر در جریان یک تیراندازی در این ایالت خبر داد.به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، نام معاون کلانتر منطقه هم بین قربانیان این حادثه به چشم می‌خورد.مهاجم فردی 35 ساله است که به سه خانه در منطقه «لینکلن» حمله کرده است.تیرانداز بازداشت شده، اما هنوز خبری از هویت و انگیزه وی منتشر نشده است.«وارن استرین» سخنگوی دفتر تحقیقات میسیسیپی به رسانه‌ها گفته است که فعلا برای بحث در مورد انگیزه این فرد، زود است.مشخص نیست که آیا تیرانداز قربانیانش را می‌شناخته یا به صورت اتفاقی به آن‌ها تیراندازی کرده است.
زمین‌لرزه‌ای با بزرگای 4 در مقیاس امواج درونی زمین، حوالی «ترکمانچای» در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.به گزارش ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت 7:30:12 ثانیه صبح امروز دوشنبه این زمین‌لرزه را ثبت کردند.مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داد، 37.73 درجه عرض شمالی و 47.5 درجه طول شرقی ثبت شده است.
افسرنگهبان سازمان آتش نشانی مشهد گفت: جسد زنی میانسال در یک مجتمع اقامتی در مشهد کشف شد.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد، علیرضا الهی عنوان کرد: در پی اعلام محبوسی فردی داخل یکی از اتاق های یک مجموعه اقامتی تیم امداد و نجات ایستگاه شماره 44 به محل حادثه واقع در بلوار طبرسی اعزام شد.وی خاطرنشان کرد: پس از باز کردن درب این اتاق واقع در طبقه همکف این مجتمع سه طبقه، آتش نشانان با جسد زنی با حدود 50 سال سن مواجه شدند.الهی ادامه داد: تست های گازسنجی انجام شد، اما هیچ آثاری از نشت گاز در محل مشهود نبود.وی با بیان اینکه علت مرگ نیازمند بررسی های دقیق تر است، افزود: با حضور ماموران انتظامی و بازپرس ویژه قتل در محل عملیات ماموران آتش نشانی پایان یافت.