دو راهکار

دو راهکار 2خرداد-96
هردوراهکارپیشنهادداده شده ناشدنی است .برای اینکه فسادورانت خواری وتنش ودشمن آفرینی خارجی وجنگ افروزی برون مرزی نهادینه شده است.

برای دولت دوازدهم در عرصه داخلی و بین الملل دو راهکار زیر قابل توصیه است:
توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و معیشت مردم بویژه اقشار کم درآمد، باید اولویت اصلی دولت آقای روحانی باشد. برای رونق و پیشرفت اقتصادی دو برنامه مهم وجود دارد.
اول، رانت زدائی و مقابله با فساد از طریق کوتاه کردن دست آنان که امکان استفاده از این فضا را طی سال‌ها کسب کرده‌اند. هر چند اغلب نهادهای غیرپاسخگو و رانتی در اختیار و کنترل دولت نمی‌باشند ولی آقای روحانی ابتدا اگر در حوزه قدرت و مسئولیت خود نمونه‌هایی هر چند اندک سراغ داشته باشد باید به سراغ آنان برود و قاطعانه برخورد نماید تا بعد از آن بتواند با اهرم مهم ستاد مقابله با مفاسد اقتصادی و همکاری دلسوزانه و البته مسئولانه نهادهای نظارتی همچون مجلس و قوه قضائیه به مصاف دانه درشت‌های خودسر برود.
2-
در عرصه خارجی هم خواست و انتظار مردم، تشنج زدایی و پرهیز از دشمن تراشی است. همان برنامه‌ای که وزارت خارجه مقتدر و هوشمند دولت یازدهم، با تکیه به آن توانست با حفظ اصول عزت، حکمت و مصلحت نظام به دستاوردهای روشن و چشمگیری دست یابد. مهم این است که رئیس‌جمهور آمریکا با شیوخ خودفروخته در کاخ‌های شیشه‌ای رقص شمشیر کند و با باج گیری از آنها، بر علیه نظام اسلامی ما که خار چشم دشمنان است، سخن بگوید. مهم این واقعیت روشن می‌باشد که امثال ترامپ نیز پیام انتخابات 29 اردیبهشت را بخوبی گرفته‌اند. از ناحیه این نمایشات مضحک هیچ خطری متوجه نظام اسلامی نیست چون مردم را با خود دارد و صدالبته که هیچ سودی نیز برای بعضی سران مرتجع منطقه ندارد چون از حمایت و اعتماد مردم خود بی‌بهره هستند.
پایان سخن اینکه آقای روحانی و دولت مردمی او، اینک در بهترین شرایط سیاسی داخلی و بین‌المللی قرار دارند. پیام تبریک رهبران جهان از روسیه و چین و اتحادیه اروپا گرفته تا کشورهای منطقه آسیا و ماوراء قفقاز و همسایگان و ده‌ها دولت دیگر، نشان می‌دهد دولت تدبیر و امید در جهان اعتبار و مقبولیت دارد. و راهی روشن پیش پای دستگاه سیاست خارجی است. که بار دیگر ایران اسلامی را کانون توجه ملت‌ها و دولت‌های جهان قرار دهد. تکیه گاه ابدی و آسیب ناپذیر و به تبع آن مردم خداجوی ایران و برکات ماه نزول قرآن، همه و همه نویدبخش آینده‌ای روشن برای ملتی است که استحقاق بهترین‌ها را دارد.
احمد حسینی
1/3/96