تجمع اعتراضی سپرده گذاران مؤسسه اعتباری کاسپین در نیشابور


تجمع اعتراضی سپرده گذاران مؤسسه اعتباری کاسپین در نیشابور 2 خرداد -96

موسسه اعتباری کاسپین

سپرده گذاران مؤسسه اعتباری کاسپین مقابل شعبه مرکزی این مؤسسه در نیشابور تجمع کردند.
به گزارش ایسنا، این اولین تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران این مؤسسه در نیشابور نبود، آن‌ها پیش از این هم با تجمع در مقابل شعبه مرکزی این مؤسسه خواستار تعیین تکلیف و رسیدگی به وضعیت سپرده‌های خود شده بودند.
یکی از تجمع‌کنندگان امروز از سپرده 60 میلیونی خود می‌گفت، دیگری نگران پرداخت نشدن سود تعلق گرفته به سپرده خود بود؛ یکی از سپرده‌گذاران در صحبت‌های میدانی صورت گرفته، به خبرنگار ایسنا گفت: خود من بیش از 50 میلیون در این مؤسسه سپرده داشتم، مادر همسرم نیز در اینجا سپرده‌گذاری کرده بود ما برای اخذ وام پول خود را در این مؤسسه گذاشتیم دیگر جرات نمی‌کنم پولم را در مؤسسات بگذارم.
سعید شیبانی، معاون استاندار و فرماندار نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره این تجمع اعتراضی عنوان کرد: این موضوع در سراسر کشور است و این نگرانی مردم نسبت به عملکرد کاسپین و فرشتگان وجود دارد؛ اقدامات اولیه‌ای انجام شده، این اعتراض به خاطر مسئله سود سپرده است؛ گویا بخشی از آن سود از سال 94 یا 95 احتمالا قابلیت پرداخت نخواهد داشت، این افراد چون سپرده‌های زیادی داشتند، برایشان نگرانی ایجاد شده و می‌گویند «سود نیز باید محاسبه شود؛ چراکه قراردادمان با بانک همین بوده است» این موضوع نگرانی به وجود آورده و معترضان به فرمانداری هم آمده‌اند و مقابل شعبه نیز جمع شده‌اند.
وی ادامه داد: به سهم خودمان از تهران و مشهد پیگیری کرده‌ایم، فردا هم استانداری به علت شعب زیادی که در استان داریم بناست جلسه‌ای با مجموعه کاسپین، فرشتگان، بانک مرکزی و دست‌اندرکاران استان برقرار کند تا ابهامی که ایجاد شده رفع و نگرانی سپرده‌گذاران کمتر شود.
شیبانی با بیان این که این یک موضوع کشوری است و ابهام آن نیز درباره سود است؛ گفت: مردم نگران ‌اند و علت نگرانی آن‌ها این است که سپرده‌های کلان داشته‌اند و برای رفع این ابهام تعاملاتی در حال انجام است.
وی افزود: درباره پرداخت نیز اعلام شده بود که تنها در مشهد صورت می‌گیرد، پیگیری کرده‌ایم که به علت این که سهم ما در نیشابور زیاد است، یک شعبه نیز در نیشابور اختصاص دهند تا وقتی این مسئله بر طرف شد؛ مردم نیاز نباشد که به مشهد بروند.