نوبخت : برنامه دفاعی موشکی ازسیاست های غیرقابل تغییرایران است

نوبخت در جمع خبرنگاران:

برنامه دفاعی موشکی ازسیاست های غیرقابل تغییرایران است /حضور ترامپ در منطقه را رخدادی سیاسی نمی دانیم2 خرداد-96

ترامپ 110 میلیارددلارسلاح به عربستان فروخته است معلوم است که پیام سفرش به عربستان نظامی ونه رخدادسیاسی است.

تهران-ایرنا-سخنگوی دولت تاکید کرد: برنامه دفاعی موشکی ایران جزو سیاست های غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است و در برنامه ششم و بودجه 96 به صورت مصرح بر تقویت بنیه دفاعی تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره برنامه دفاعی موشکی ایران گفت: منافع ملی در گرو امنیت ملی ما است، سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر بازدارندگی است، بنابراین هر چقدر بنیه دفاعی ما قوی تر باشد،امنیت داخلی و امنیت منطقه محفوظ تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: طبیعی است که برنامه دفاعی موشکی جزو سیاست های غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی باشد، خوشبختانه در برنامه ششم و هم در بودجه سال 96 به صورت مصرح تقویت بنیه دفاعی دیده شده است.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره برجام موشکی گفت: اگر منظور از برجام موشکی این است که از سیاست های گفته شده عقب بنشینیم، خیر چنین برنامه ای وجود ندارد، اما اگر منظور این است که جهان را یعنی برخی قدرت های جهان را متقاعد کنیم چنین چیزی وجود دارد.
وی گفت: برخی قدرت های جهان تلاش دارند این قدرت دفاعی موشکی را به عنوان موضوع دغدغه وار برای کشورهای همسایه ایجاد کنند، البته ایجاد دلواپسی نسبت به قدرت دفاعی ایران محدود نمی شود، چراکه مولفه های دیگر برای قدرت ملی در ما وجود دارد که تلاش می شود نسبت به آن در منطقه دلهره ایجاد کرد.
وی تاکید کرد: باید حوصله کنیم با کشورهای همسایه مذاکره داشته باشیم تا القائاتی که نسبت به برنامه دفاعی ایران وجود دارد و در نتیجه آن ایران هراسی ایجاد کنند و سلاح هایشان را بفروشند، خنثی کنیم.
نوبخت در پاسخ به سوالی درباره سفر ترامپ به منطقه گفت: ترامپ برای دریافت پول از عربستان جلو آمد.
وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه های ایران برای مقابله با اظهارات ضدایرانی عربستان اظهار داشت: قطعا مواضع ایران انفعالی نخواهد بود، همان طور که عنوان شده بود حضور ترامپ را رخداد سیاسی در منطقه نمی دانیم به این جهت وزن و ارزشی برای آن قائل نیستیم.
نوبخت ادامه داد: آمریکا برنامه داشت به منطقه بیاید و با ترساندن کشورها اسلحه خود را بفروشد که چنین اتفاقی نیز رخ داد، اما ایران سیاست خارجی و دفاعی مستمر، پایدار و سنجیده دارد که بر پایه آن اقداماتی خواهیم داشت.
وی درباره تهدید عربستان به حمله نظامی به ایران گفت: عربستان در جایگاه و اهمیتی نیست که دست به چنین کاری بزند با این حال به دولت ریاض توصیه می کنیم که منافع مردم مسلمان و کشور خود را مقدم بر منافع آمریکا بداند.

**
لایحه جامع انتخابات تا پایان نیمه نخست سال به مجلس تقدیم می شود
وی درمورد لایحه جامع انتخابات هم گفت: پیش نویس لایحه جامع انتخابات تدوین شده و در کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی است و جلسات مکرر کمیسیون های تخصصی برای بررسی این لایحه در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی مواد پایانی لایحه جامع انتخابات هستند که پس از تصویب این لایحه در هیات دولت لایحه تا پایان نیمه نخست سال به مجلس تقدیم می شود.

سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
انتشار:کتایون لامع زاده