بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز سه‌شنبه


بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز سه‌شنبه 2 خرداد -96

بسته اخبار اقتصادی دوم خرداد
"احتمال توقف تولید ۴ خودرو تا پایان سال آینده"، "پافشاری سعودی‌ها بر توافق نفتی برای فرار از نکبت اقتصادی"، "کارگران را در واگذاری سهامم عدالت فراموش نکنید"، "هزینه برق در ساعات پیک چگونه محاسبه می‌شود؟" و "آخرین وضعیت مسکن مهر پردیس" عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.
به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز – سه‌شنبه - در ادامه آمده است که با کلیک برروی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.
رییس سازمان ملی استاندارد پیش‌بینی کرد تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۷ خط تولید چهار خودرو که نمی‌توانند استانداردهای خودرویی را از ۵۲ به ۸۳ موردد ارتقاء و پلت‌فرم جدید را مدنظر قرار دهند، متوقف شود.
تحلیلگران شرکت‌های "کورنراستون گلوبال آسوشیتس" و "اس وی بی انرژی" می‌گویند حسن روحانی پس از پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ایران، برای پیش‌برد برنامه‌های جذب سرمایه گذاران خارجی که برای افزایش تولید نفت ضروری است، در موقعیت قدرتمندتری قرار دارد.
از حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا کنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شده و تا میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان ۳ هزار واحدد دیگر تحویل متقاضیان خواهد شد.
رییس اتاق اصناف کشور تاکید کرد: اگرچه مسئولیت قیمت‌گذاری بر عهده ما نیست اما اتاق اصناف تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با تنظیم بازار شرایطی ایجاد شود که قیمت هیچ یک از کالاهای مورد نیاز مردم حداقل در ماه مبارک رمضان افزایش نداشته باشد.
قبوض برق در فصل تابستان دغدغه مشترکان است که می‌توان به‌راحتی با اجرای برخی نکات مدیریت مصرف تا ۳۰ درصد هزینه‌ها را کاهش داد.
یک مقام مسئول کارگری می‌گوید با وجود گله‌مندی‌هایی که جامعه کارگری نسبت به برخی سیاستهای دولت و عدم تحقق مطالباتشان داشتند، اما صادقانه پای صندوق‌های رای آمدند و با حضور به موقع و حماسی خود در انتخابات، از نظام و دولت دکتر روحانی حمایت کردند.
وردپرس محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در جهان، با داشتن یک آسیب‌پذیری منطقی به هکر این امکان را می‌دهد که گذرواژه‏ کاربر را تغییر دهد.
فشار بر فاینانس عربستان سعودی، این کشور را برای دستیابی به توافق پیرامون کاهش تولید در نشست هفته جاری تولیدکنندگان جهانی مشتاق می‌کند؛ حتی اگر ریاض ناچار شود سهم بزرگی از این کاهش را به گردن گیرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی معتقد است با وجود آنکه باید عملکرد برجام را در حوزه‌های مختلف و متناسب با شرایطشان ارزیابی کرد، اما آنچه در حوزه دریایی اتفاق افتاده تفاوتی قابل توجه در قیاس با زمان تحریم‌ها را به ثبت رسانده است.
رییس سازمان ملی استاندارد پیش‌بینی کرد تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۷ خط تولید چهار خودرو که نمی‌توانند استانداردهای خودرویی را از ۵۲ به ۸۳ موردد ارتقاء و پلت‌فرم جدید را مدنظر قرار دهند، متوقف شود.
در تازه‌ترین مصوبه بانکی قرار بر این شده تا سقف مجاز بانک‌ها برای بنگاه‌داری از ۴۰ درصد موجود به ۲۰ درصد سرمایه پایه کاهش یابد. این درر شرایطی است که در حال حاضر و با سقف فعلی نیز انحراف بانک‌ها از حدد مجاز تعیین شده بسیار فراتر رفته و واگذاری‌های تکلیف شده به طور کامل محقق نشده است.