نامه ها و صدای شما

نامه ها و صدای شما   9خرداد-96
غصه افزایش سن ازدواج در زمان انتخابات
جالب است بدانید که یکی از روزنامه‌های به اصطلاح اصولگرا در آستانه انتخاب دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همانند دیگر مطالب انتقادی خود، مطلبی را تحت عنوان:‌ کارنامه دولت یازدهم در مسئله ازدواج با تیتر: افزایش شدید سن ازدواج در 4 سال اخیر انعکاس داد که بسیار جالب و جای تاسف و تامل است.
گویا نویسندگان این مطلب و گردانندگان چنین نشریه‌ای دچار خواب زدگی و غفلت شده‌اند که سالهاست معضل بیکاری در جامعه، گرانی، نبود قدرت خرید مسکن و امثالهم موجب افزایش و رشد سن ازدواج در میان جوانان شده و هیچ گونه نمی‌توان پذیرفت که طی 4 سال اخیر چنین وضعیتی حاکم بر سرنوشت جوانان شده، بلکه اگر قدری عقلایی فکر کنیم و به عقبه خود بنگریم می‌توانیم دریابیم که چنین وضعیتی سالهاست در کشور دیده می‌شود و کاملاً مشهود و قابل لمس است. امروزه جامعه اسلامی دیگر از مسائل سیاسی کاری، سیاه نمایی، پرداختن به ترفندهای نخ نما و به مسخره گرفتن سرنوشت جوانان از دهه 60 تاکنون خسته شده است.
امروز جامعه نیازمند برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه در زمینه اشتغال آفرین، کاهش بار گرانی و تورم، کمک فکری به دولتمردان و جذب سرمایه‌گذاری است.
آب در هاون کوبیدن هنر نیست. اگر عده‌ای نابخردان کوته فکران و از خدا بی‌خبران و روباه صفتان بگذارند دولت بدون دغدغه سیاسی نسبت به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور بپردازد به طور یقین آینده‌ای روشن در برابر نسل جوان جامعه خواهیم داشت.
بنابر این، دست از شیطنت و دغل بازی و چند چهره بودن و چند رنگ بودن بردارید و بگذارید دولت وظایف خود را به نحو مطلوب و خوشایند مردم مسلمان انجام دهد با سخنرانی و تاختن ایراد گرفتن به کار دولت، مشکلی حل نخواهد شد.کاظم اولیایی- تهران
*حقگو از تهران: جناب آقای روحانی، ضمن تبریک انتخاب مجددتان، به عرض می‌رسانم آنچه مردم مصرّانه از جنابعالی می‌خواهند قطع ‌کردن ریشه مفسدان اقتصادی و کاسبان تحریم از سر مردم است. به امید موفقیت‌تان.
*
اسماعیل حسینی از تهران: بازار بزرگ تهران به دلیل بافت قدیمی وضع اسفباری دارد و اگر خدای ناکرده در بازار آتش‌سوزی رخ دهد خودروهای آتش‌نشانی هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند. مسئولان باید قبل از وقوع هرگونه حادثه جبران‌ناپذیری، چاره‌اندیشی کنند.
*
شمس‌الدینی از کرج: هرسال در فصل عرضه میوه‌های نوبرانه شاهد قیمت‌های نجومی‌ آن‌ها هستیم. آیا نمی‌توان تدابیری اندیشید که چنین اتفاقی نیفتد و همه مردم بتوانند ابتدای فصل میوه نوبرانه خریداری کنند؟
*
کریمی از تهران: پارکبان‌هایی که در اطراف اماکن تفریحی مانند دریاچه چیتگر مستقر هستند، بابت پارک خودرو مبلغ 2 هزارتومان از رانندگان دریافت می‌کنند! از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم و به ‌این سوال هم پاسخ دهند که چرا باید چنین هزینه‌هایی از مردم دریافت کنند؟