قدرت نرم ایران سفر رییس جمهور امریکا را تحت تاثیر قرار داد

وزیر دادگستری:

قدرت نرم ایران سفر رییس جمهور امریکا را تحت تاثیر قرار داد/ مهاجرت معکوس نخبگان علمی در دولت یازدهم  2 خرداد -96

دژخیم مصطفی پورمحمدی  که فعال شده است تاوانمود کنددرست است همکارو هم پرونده جنایت علیه بشریت تابستان67 بادژخیم ابراهیم رئیسی هم لباس و همکارش بوده است  ولی باوی فرق دارد چون وزیر دادگستری دکوری دولت روحانی است .از طرف دیگر تلاش می کندازکابینه دوازدهم روحانی بیرون انداخته نشود . لذا محور سفرترامپ به عربستان و فروش 110 میلیارددلارتسلیحات آمریکایی به عربستان مدعی شده است امروز رژیم قرون وسطایی  ولایت فقیه  صاحب توانمندی در حوزه قدرت نرم است و همه می دانند جمهوری اسلامی میدان دار برجسته عرصه قدرت نرم است. منظور ازقدرت نرم همان  شوهای مشاجرات تلویزیونی بین نامزدان است که افشاگری ویقه گیری واتهام زنی وتهدید نرم  ردل و بدل شد. همچنین حذف رفسنجانی و افزایش آمار اعدام ها در4 سال دوران روحانی است .یا بازداشت دوتابعیتی ها با اتهامات موهوم و بازداشت مدیران شبکه های اجتماعی ازجمله تلگرام وروزنامه وخبرنگتران و ....  و اقدامات جنگ افروزی وتروریستی برونم رزی پاسداران می باشد



تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با بیان اینکه ٢٩ اردیبهشت شاهد حماسه تاریخ ساز و دوران ساز در دنیا بوده ایم گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران سفر پرطمطراق رییس جمهور امریکا به منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

گزارش خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز سه شنبه در هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی ، هنری و حقوق مرتبط در کتابخانه ملی افزود : انتخابات چند روز پیش ایران، به گواه همه سیاستگزاران و تحلیل گران جهانی، حاصل قدرت نرم سیاسی ایران اسلامی است.
وزیر دادگستری اظهار کرد: بزرگترین قراردادهای تجاری و تسلیحاتی جهانی به دنبال سفر رییس جمهور امریکا به عربستان بسته شد اما همه این خبرها و حضور سران ٥٠ کشور مسلمان عربی تحت تاثیر انتخابات ایران قرار گرفت و این انتخابات باشکوه ، خبر سفر رییس جمهور امریکا به عربستان را کنار زد؛ دست کم اینکه هم سطحی ایجاد کرد و این سفر پرطمطراق را به کنار زد و قدرت نرم سیاسی ایران را به رخ کشید.
وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی صاحب توانمندی در حوزه قدرت نرم است و همه می دانند جمهوری اسلامی میدان دار برجسته عرصه قدرت نرم است.
پورمحمدی نکته قابل توجه را بحث حمایت حقوقی از پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری خواند و گفت: در این دولت به طور جدی و ویژه به این بحث پرداخته و لوایح زیادی در این دولت تکمیل و بازنگری شد و به مجلس ارسال کردیم ؛ لوایحی را در دست اقدام داریم و حدود دو سال است با انجام کار فشرده ای در دبیرخانه مالکیت فکری پیش نویس لایحه مالکیت فکری روی سایت قرار گرفته است.
وی با مهم خواندن بحث حقوق فرهنگ عامه ، افزود: این موضوع مهم هم در لایحه مالکیت فکری قرار گرفته و گویی به یک دانشنامه تبدیل شده است.

**
تبریک به رئیس جمهور منتخب
پورمحمدی با ابراز خرسندی از حضور باشکوه مردم در انتخابات ٢٩ اردیبهشت، گفت: روز ٢٩ اردیبهشت در تاریخ معاصر ما ماندگار خواهد شد و اتفاقی نیکو که نشانگر فرهنگ فاخر اجتماعی سیاسی و کشور فرهنگ ساز ایران است در این کشور روی داد و مردم در این حضور آگاهانه ، فرهیختگی، نظم و جدیت برای مشارکت و تعیین سرنوشت را با وجود مشکلات اجرایی پیش آمده، نشان دادند و حتی بسیاری از هموطنان ساعت ها در صندوق های أخذ رای منتظر ماندند.
وی با تبریک حماسه گسترده مردم و انتخاب مجدد به رییس جمهور منتخب ، ادامه داد: این بی شک موجب تثبیت ، انگیزه و حماسه مردم از شعارها و اهداف و برنامه های ایشان بوده و امیدواریم دولت دوازدهم بتواند گامی بلندتر در تامین امنیت ملی و رشد و توسعه ملی بردارد.

**
قدرت نرم سایه سنگین خود را بر قدرت سخت تحمیل می کند
وزیر دادگستری با تاکید بر شکل گیری دگردیسی قدرت در اقتدار بین المللی و جهانی، گفت: اگرچه محور قدرت سخت یکی از محورهای اصلی قدرت در دنیا است و این روزها در منطقه خود آنچه از حیث قدرت سخت برجسته بود و تحولات منطقه ای را می خواهد تحت تاثیر خود قرار دهد ، را دیدیم، اما واقعیت این است که دنیا تحول عظیمی پیدا کرده است.
وی ادامه داد: قدرت نرم کم کم دارد سایه سنگین خود را بر فضاهای ملی، منطقه ای و جهانی تحمیل می کند.
پورمحمدی با بیان اینکه چهار موضوع قدرت علمی، روحیه معنوی، سیاسی و فرهنگی در حوزه قدرت نرم، نقش محوری دارد، گفت: جمهوری اسلامی در چندسال گذشته در تولید ، دفاع و تثبیت قدرت نرم و ارتقای جایگاه جهانی ما در قدرت نرم، نقش تعیین کننده ای داشت و برای ما جای مباهات است.
وی اضافه کرد: اما درعین حال بهتر بود در حوزه حقوقی بیشتر به این موضوع می پرداختیم؛ اصل محتوای این موضوعات، تبدیل شدن به تولید کننده محتوای فرهنگی و بعد از آن تامین حقوق آن است.

**
ابران به رتبه نخست سرعت رشد علم در دنیا دست یافت 
پورمحمدی با طرح این پرسش که شاید می پرسیم این دولت جز پرداختن به موضوع برجام ، چه کرده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند کارهایتان را گزارش دهید و معمولا فعالیت دستگاه ها در سایه فعالیت های با اهمیت تَر به سایه می رود ؛ اما فصل انتخابات وقتی دولت شروع به بیان فعالیت ها کرد، گفتند اینها بهره برداری تبلیغاتی است و اگر دولت در طول سال این فعالیت ها را انجام می داد خوب بود.
وی افزود: در احراز رتبه نوآوری جهانی ٢٨ رتبه ظرف سه سال گذشته ارتقا داشتیم؛ در حوزه سرعت تولید علم رتبه اول جهانی را بدست آوردیم و میانگین ٦ درصدی در جمهوری اسلامی ١٧/٥ درصد بود.
وزیر دادگستری با بیان اینکه چهارمین کشور برتر دنیا در حوزه آموزش عالی، هستیم، گفت: رتبه ١٣ در سال ٢٠١٣ به رتبه چهارم در سال ٢٠١٦ ارتقا یافتیم و از جهت عدد مطلق ، رتبه پنجم فارغ التحصیلان مهندسی دنیا را بدست آوردیم.
به گفته وی، میزان مقالات پزشکی در چهارسال گذشته به ١٤ هزار و ٩٠٠ مقاله و ٥٠ درصد ارتقا یافته است، پهنای باند از ٦٢٤ مگابایت به چهارهزار بایت از سال ٩٢ به سال ٩٦ رسید و شاهد مهاجرت نخبگان علمی به کمتر از پنج درصد و سیر مهاجرت معکوس هستیم.
براساس این گزارش ، هفتمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط با موضوع حمایت از نمودهای فرهنگ عامه و حقوق مالکیت فکری با حضور سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری ، اللهیار ملک شاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، اشرف السادات بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، محمد هاشمی حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد.
اجتمام**٧٣٢٩**1569
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد **انتشار: علی حبیبی