نگاه بازجویانه ي اوین نامه به ديروزنامه هاي زنجيره اي رقیب

نگاه بازجویانه ي اوین نامه کیهان سربازجو شریعت نداری  به ديروزنامه هاي زنجيره اي رقیب 9 خرداد – 96
انتخابات تمام شد /شروع دعواي مدعيان اصلاحات بر سر گوشت قرباني! 
    سرويس سياسي- روزنامه اعتماد در سرمقاله شماره ديروز خود پيرامون آراي حلال نوشته است: «مي توان با تسامح پذيرفت منظور گوينده از آراي حلال و حرام، همان آراي قانوني و غيرقانوني است. به علاوه به نظر مي رسد گزاره راي حلال در مقام تقسيم آراي مردم به حلال و حرام نبود، بلكه درصدد تقسيم بندي نحوه كسب راي است. آراي مردم كه نمي تواند حرام باشد. آنان صاحب و مالك راي خود هستند. راي گيرنده است كه مي تواند اين را از طريق حلال يا حرام كسب كند. براي نمونه اگر ما عيب يك جنس معيوب را بپوشانيم و آن را به عنوان كالاي سالم بفروشيم، پول آن حرام است. هر چند پول خريدار حلال است، نحوه فروش ما و درآمد ناشي از آن حرام است. با اين توضيح بايد گفت كه راي حلال حرف و اصطلاح قابل فهمي است و ناظر به چگونگي كسب راي از طرف نامزدهاست و نه ماهيت آرايي كه مردم مي دهند

    آنچه اين روزها در روزنامه هاي زنجيره اي تحت عنوان راي حلال و حرام به آن پرداخته مي شود موضوعي است که از قضا نخستين بار توسط حسن روحاني مطرح شد. روحاني در آن سخنراني از راي حرام سخن گفت و رقيبش را به کسب راي حرام متهم کرد. اين در حالي است که در اين سمت منتقدين دولت به رئيس جمهور نگفتند که راي حرام کسب کرده و تنها با اين عنوان که در صدد کسب آراء حلال بوده اند سخن گفتند.

        
    
چرا وقتي روحاني گفت «راي حرام» کسي اعتراض نکرد؟
    در اين چند روز شاهد موضع گيري توپخانه رسانه اي حاميان دولت بوديم. از ديگر سو از ميان اشخاص حقيقي طيف حاميان دولت نيز بسياري به موضع گيري در اين رابطه پرداختند. آنها با تمام قوا در صدد بودند تا با انگاره سازي از يک گفته، همچنان بر طبل مظلوم نمايي بکوبند. اين در حالي است که 26ارديبهشت وقتي روحاني از اصطلاح راي حرام استفاده کرد کسي به او معترض نشد. 

    کافي است که تنها در اين فقره توجه کنيم تا دريابيم چرا سيدابراهيم رئيسي در مناظره هاي انتخاباتي خطاب به روحاني گفت که من مانند شما از سمت روزنامه هاي زنجيره اي حمايت نمي شوم. موجي که اين روزنامه ها در اين چند روز به راه انداختند واقعا گوياي همه چيز است.

    روزنامه وطن امروز در شماره ديروز خود نوشت: «د ر حالي طرفد اران حسن روحاني طي روزهاي اخير تلاش کرد ند د ر ماجراي راي حرام مظلوم نمايي کنند که يک مرور کوتاه بر اظهارات انتخاباتي کاند يد اها د ر ايام تبليغات نشان مي د هد نخستين بار اين حسن روحاني بود که د رباره اين انتخابات از اصطلاح «راي حرام» استفاد ه کرد . به عبارتي د ر انتخابات رياست جمهوري اخير حسن روحاني راي حرام را باب کرد ه است.

    او 26 ارد يبهشت يعني 3 روز قبل از موعد راي گيري انتخابات د وره د وازد هم رياست جمهوري د ر اهواز رقيب خود را (سيد ابراهيم رئيسي) متهم به تلاش براي گرفتن راي حرام کرد ! اين بخشي از اظهارات حسن روحاني د ر اهواز است: «چرا سياه نمايي مي کنيد ؟ به خاطر راي؟! راي حرام مي خواهيد بگيريد ؟

    
        
در سند 2030 مفاهيم غيراخلاقي نمي بينيم!
    روزنامه آرمان در مطلبي با عنوان «پايان دلواپسي2030؟» نوشت: «انتخابات رياست جمهوري به محلي براي تسويه حساب و اتهام زني بي پايه و اساس برخي اشخاص و جريانات عليه دولت تبديل شد. يکي از اين اتهامات به دولت سند 2030 بود و مي گفتند چرا دولت سند 2030 را امضا کرده است؟ به قرائت بسياري از کارشناسان خيلي از افرادي که به سند 2030 اشکال وارد مي کنند اصلا اين سند را نخوانده اند و بر اساس شنيده ها با اين موضوع برخورد مي کنند. درحالي که سند 2030 يک سند آموزشي است که يونسکو اجراي آن را برعهده دارد و در راستاي آموزش و يادگيري با کيفيت، برابر و فراگير براي همه قدم بر مي دارد

    اين نوشتار در ادامه آورده است: «طبق اين سند رهبران و مردم جهان بر آن هستند که تا سال 2030، به فقر، گرسنگي، خشونت، فساد، قاچاق و... پايان دهند و به سوي کرامت انساني، صلح، عدالت، رعايت برابري، رفاه، مديريت پايدار منابع طبيعي، گسترش بهداشت، تامين آب آشاميدني براي همه، توانمندسازي زنان و دختران، محترم شمردن تنوع فرهنگي، حمايت از اقشار آسيب پذير، مردمسالاري، بهبود محيط زيست، توسعه مناطق روستايي، توسعه آموزش هاي عمومي و فني و حرفه اي، ترويج تفاهم، اشتغالزايي، و نظاير اين ها حرکت کنند. هرچه در اين متون بگرديم به مفاهيم غير اخلاقي و مغاير با موازين اسلام بر نمي خوريم. مباحث دلواپسان بيش از اينکه کارشناسي باشد از سر غرض ورزي است، چون مخالف اين دولت هستند هرگونه سندي يا قراردادي که دولت روحاني امضا کند يا توافق کند از ديد اين اشخاص باطل و خلاف منافع ملي است».

    اين روزنامه زنجيره اي در ادعايي مضحک تاکيد کرده است که هرچه در سند 2030 مي گردد به مفاهيم غير اخلاقي و مغاير با موازين اسلام بر نمي خورد!. حسن رحيم پور ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي و از منتقدان طرح 2030 چندي پيش گفته بود: «اين طرح حامل نگاهي است که صريحا مي گويد هر نوع تربيت ديني و الهي(حتي مسيحي) در مدارس خلاف حقوق کودک و حقوق بشر است! اما آموزش جنسي و پورنو، تحت عنوان حفظ بهداشت، جزء حقوق کودک است، حتي کودکي که بلوغ جسمي و جنسي پيدا نکرده است! يعني از فردا در مدارس ما، همجنس بازها، مشرکين و ... مي توانند بيايند و آزادانه تبليغ کنند و کلاس داشته باشند و معلم ما هم حق ندارد بگويد اسلام چنين مي گويد و چنان مي گويد!».

       
    
کرسي هاي هيئت رئيسه را فداي مطهري نکنيد!
    روزنامه زنجيره اي بهار روز گذشته در يادداشتي با عنوان « ترسم نرسي به کعبه اي اعرابي» بار ديگر توهمي بودن اکثريت در مجلس دهم براي اصلاح طلبان را مورد تاکيد قرار داد و نوشت: «يکبار براي هميشه بايد اين مسئله حل شود که نتيجه انتخابات94 نشان دهنده آن نيست که اکثريت کرسي هاي مجلس در اختيار جريان اصلاحات است..اينکه در اين توهم به سر ببريم که اکثريت مجلس از آن اصلاح طلبان است همان خطاي محاسباتي است که باعث شد در ابتداي شروع به کار مجلس دهم، عارف بي توجه به عدم راي آوري کانديداي رياست شود و ظاهرا اين بار هم قرار است شاهد معرفي نامزدهايي براي تمامي کرسي هاي هيئت رئيسه باشيم».

    اين روزنامه زنجيره اي در ادامه اقليت بودن اصلاح طلبان در مجلس را بار ديگر به اين جريان گوشزد کرد و نوشت : «سياست محل احساسات گرايي يا دعواهاي قبيله اي نيست مخصوصا هنگامي که يک جريان سياسي در مجلس در اقليت قرار گرفته است. واقعيت آن است که اصولگرايان معتدل منسوب به علي لاريجاني کرسي هاي بيشتري از مجلس را نسبت به ساير جريان ها در اختيار دارند... رايزني، مذاکره و رسيدن به تفاهمي «برد-برد» حتي به قيمت از دست دادن حضور چهره اي همچون مطهري در هيئت رئيسه راه منطقي تري است تا اينکه وارد فاز تصميم گيري بر مبناي احساسات شده و تمام کرسي هايي از هيئت رئيسه که در اختيار جريان اصلاحي است را از دست داد

        
    
انتخابات تمام شد، اصلاح طلبان سهمشان را مي خواهند! 
    روزنامه زنجيره اي بهار همچنين در يادداشت ديگري با عنوان « چک اصلاح طلبان، پشت گيشه دولت» ، صراحتا سهم اصلاح طلبان از انتخابات گذشته را از دولت مطرح کرد و نوشت: «آنچه مسلم است حسن روحاني بدون حمايت اصلاح طلبان و بدون ورود جريانات موثر رسانه اي و سياسي اصلاح طلبان امکان پيروزي بر رقيب مسلح و قدرتمند خود را نداشته و البته با دقت در مواضع حسن روحاني مي توان اذعان نمود که رئيس دولت دوازدهم نيز بر اين امر واقف مي باشد...اين بار چک اصلاح طلبان و عقبه اجتماعي هوادار اين گفتمان سياسي، پشت باجه دولت دوازدهم در انتظار نقد شدن نشسته است تا پاسخ تمام رفتارهاي اخلاق مدارانه اصلاح طلبانه را با ورود بيشتر به بدنه اجرايي دولت دريافت نمايد

    اصلاح طلباني تا پيش از اين با ايدئولوژي راديکالي در فضاي سياسي کشور زيست مي کردند و پيش از اين تئوري هاي « خروج از حاکميت» را به عنوان اپوزيسيون داخلي نظام در سال هاي گذشته کليد زدند ، تا ديروز هم دهه 90 را دهه اعتمادسازي و برگشت جريان اصلاحات به حاکميت عنوان مي کردند و امروز هم صراحتا سهم شان را از دولت دوازدهم مطالبه مي کنند. 

       
    
آقاي عارف چرا به ياد نمي آوريد؟!
    روزنامه شرق در شماره ديروز خود به سخنان عارف پرداخته که خطاب به اعضاي شوراي شهر گفته شده است.

    در بخشي از اين نوشتار آمده است: «عارف حاکم شدن نگاه سياسي در اداره شهر را خطرناک دانست و گفت: متاسفانه در گذشته به دليل نگاه کوتاه مدت در برنامه ريزي شهري و بعضا حاکم شدن نگاه سياسي در اداره شهر و رويارويي شهرداري و دولت عملا بسياري از مطالبات بحق مردم زمين ماند و انتظار است در دور جديد که با دولتي همسو مواجه هستيم در خدمت رساني به مردم عملکرد خوبي داشته باشيد

    اين نوع نگاه بسيار عجيب است. گويا آقاي عارف از ياد برده اند که هم مسلکان وي در ادوار گذشته شوراي شهر چگونه برخورد کرده و چه کارنامه اي را در سياسي کاري از خود به جا گذاشته اند. براي نمونه در دور اول کار اصلاح طلبان در سياسي کاري و سوءاستفاده از فرصت به دست آمده تا به آنجا رسيد که منجر به انحلال آن شد.

    از طرفي ديگر در همين دوره (دوره چهارم) که رو به پايان است تمام تلاش رسانه ها و بسياري از اشخاص اصلاح طلب در حاشيه سازي براي شهردار و شوراي شهر سپري شد و کار به آنجا کشيد که حاميان دولت در برابر قصور و کم کاري وزارتخانه ها به معادل سازي در شوراي شهر و شهرداري روي آوردند. حادثه پلاسکو در برابر حادثه قطار سمنان و زمين هاي نجومي براي پوشاندن حقوق هاي نجومي.