اعلام جرم علیه کرباسچی برای انتقاد از حضور نظامی ایران در سوریه

اعلام جرم علیه کرباسچی برای انتقاد از حضور نظامی ایران در سوریه 12اردیبهشت-96

بدون شک نظر کرباسچی مبنی برعدم حضور نظامی درسوریه خنواست عمومی است . برای اینکه اگر نظرسنجی آزادبدون سانسور وسرکوب برگزارشود به وضوح مردم نظر  ایران خواهنددادنه درسوریه که درهیچیک ازکشورهای همسایه ومنطقه مداخله نظامی نشود .ولی چون پاسداران جنایتکار وجنگ افروز بقای شان بستگی به سیاست جنگ افروزی دارد پس  وحشت از این نظر سنجی دارند چون نگرانی از عواقب آن دارند  وبرای شان بسیار سنگین تمام می شود .چون باید به اتهام جنایت جنگی 38 ساله و کشته و مجروح و بی خانمان و  وآواره شذن میلیون ها ایرانی که همراه باخسارات جنگی 1000 میلیارددلاری محاکمه ومجازات شوند .برای همین ابتدا کرباسچی مورد توهین واهانت وتهدید واقع شد .سپس علیه اش اعلام جرم شده است تاکسی جرأت نکند مشابه نظروی رامطرح کنند .بنابراین می بایست اسحق جهانگیری به عنوان هم حزبی با کرباسچی وروحانی به خاطر اینکه کرباسچی ازدولت وی حمایت می کند ازوی حمایت کنند ونقش تهدید پاسداران جنایتکار وجنگ افروز و همکاری قوه فاسد قضاییه را فاش کنند.
·       
کرباسچی

دادگستری اصفهان برای انتقاد غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، از سیاست منطقه‌ای ایران و حضور نظامی در سوریه علیه او اعلام جرم کرده است.
به گفته احمد خسروی وفا، رئیس دادگستری اصفهان، اتهام آقای کرباسچی "توهین به شهدای مدافع حرم" است.
مدافعان حرم عنوانی است که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی به نظامیان ایرانی در سوریه داده شده است. رئیس دادگستری اصفهان گفته است که آقای کرباسچی به دادسرای اصفهان احضار می‌شود.
غلامحسین کرباسچی چند روز پیش در جلسه‌ای انتخاباتی در اصفهان خواهان استفاده از توان دیپلماتیک ایران برای حل مسائل منطقه شد.
آقای کرباسچی در این جلسه گفت: "ما هم دلمان می‌خواهد در سوریه و لبنان و یمن صلح برقرار شود. دفاع از مظلوم بشود و شیعیان آن جا تقویت بشوند. ولی این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن درست می‌شود؟"
او گفت: "دولت با غیرت دینی می‌گوید بگذارید از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم."
رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران مانند تسنیم و فارس، پس از انتشار این سخنان آقای کرباسچی به او حمله کرده‌اند.
برخی کاربران محافظه‌کار شبکه‌های مجازی، تصویری از آقای کرباسچی منتشر کرده‌اند که او را در وضعیتی مثل گروگان‌های گروه دولت اسلامی (داعش) در حالی که چاقویی بر گردنش است به تصویر می‌کشد.

آقای کرباسچی در سال ۱۳۷۷ برای جرایم مالی به سه سال حبس محکوم شد. او پس از گذراندن دو سال زندان با عفو رهبر آزاد شد.