پدیده شگفت‌انگیز در انتخابات اصفهان

وضعیت مبهم آرای باطله انتخابات میان دوره ای مجلس
پدیده شگفت‌انگیز در انتخابات اصفهان     3خرداد-96
170 هزارآرای نمایش انتخابات میاندوره ای مجلس ارتجاع اصفهان باطله ا علام شد تا کامران نماینده بی ترمز ودنده عقب کنده شده اصول به جای موسویان رقیب برنده مدعی اصلاح طلب برنده شود
فرارو- انتخابات در اصفهان باز هم تبدیل به یک پدیده پر حرف و حدیث در فضای مجازی شده است. دوباره بحث بر سر انتخابات  مجلس است، این بار میان دوره ای و باز هم کرسی مینو خالقی. کرسی که دیروز اعلام شده به حسن کامران نامزد اصولگرایان رسیده است.

به گزارش فرارو، انتخابات میاندوره ای مجلس در اصفهان برخلاف انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای این شهر با حاشیه ای تازه ای روبه رو شد.

در حالیکه حسن روحانی با اختلاف بیش از 200 هزار رای بالاتر از نامزد اصولگرایان در اصفهان قرار گرفت و لیست امید برای شورای شهر در این شهر پیروز انتخابات شد، اما در انتخابات میان دوره ای مجلس این نامزد اصولگرایان بود که توانست با حدود 10 هزار رای اختلاف نامزد اصلاح طلبان را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از فرمانداری اصفهان نتیجه انتخابات اصفهان به این شرح است: حسن کامران دستجردی با 242 هزار و 889 رای، سید مجید موسویان احمدآبادی با 232 هزار و 157 رای و نصرالله سخاوتی لادانی با 86 هزار و 522 رای.

براساس این گزارش جمع آرای مأخوذه در این حوزه 872 هزار و 394 رای بوده است.

این آمار را گزارش خبرگزاری مهر نیز  با اندکی اختلاف در آرای ماخوزه تائید می کند. براساس گزارش مهر آرای ماخوذه 869 هزارو  683 بوده است.

 پدیده شگفت انگیز در انتخابات اصفهان
اما نکته عجیب در آمار اعلام شده از انتخابات میان دوره ای مجلس اصفهان این است که مجموع آرای سه نامزد عدد 561 هزار و 568 نشان می دهد که فاصله بسیار زیادی با کل آرای ماخوذه دارد. این فاصله بر مبنای گزارش خبرگزاری مهر رقم 308 هزار و 115 رای است.

حال سوال این است این میزان آرا، آرای باطله هستند؟، گزارش خبرگزاری مهر نشان می دهد آرای باطله 173هزار و 504 رای است.

این رقم آرای باطله در نوع خود شگفت انگیز است، که حتی می توان تفسیر کرد یکی از رقبای اصلی نامزدها آرای باطله بوده است.

سوالی که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است، این است که آیا 173 هزار رای باطله در انتخاباتی با این ابعاد رقم عجیبی نیست؟ این آرای باطله بر چه مبنایی باطل اعلام شده اند؟

این توئیت بارها باز نشر شده است: 

کل آرای ماخوذه ۸۷۲۳۹۴ رای
آرای صحیح ۶۹۶۷۵۷
آرای باطله ۱۷۵۶۳۷ یعنی ۲۰% باطله
کامران ۲۴۲۸۸۹ یعنی ۲۷%
موسویان ۲۳۲۱۵۷یعنی ۲۶%

مسئله این است که تا پیش از دیروز رسانه ها از جمله رسانه های اصولگرا همچون خبرگزاری فارس اعلام کرده بودند که نامزد اصلاح طلبان یعنی مجید موسویان توانسته است اکثریت آرا را کسب کند و به مجلس راه یابد. اما اکنون گفته می شود با باطل اعلام کردن حدود 20 درصد آرا حسن کامران توانسته از موسویان پیشی بگیرد و به مجلس راه یابد.


این موضوع شائبه های فراوانی را ایجاد کرده است که می تواند انتخابات در اصفهان را زیر سوال ببرد.

به نظر می رسد ناظران و برگزار کنندگان انتخابات در اصفهان باید سریعتر به این شبهه پاسخ دهند.