ادب مرد به ز دولت اوست

ادب مرد به ز دولت اوست  11 اردیبهشت -96
این روزها شاهد هشدارها و ابراز نگرانی‌هایی هستیم که هدف آن دعوت به اخلاق و ارزشهای اسلامی و انسانی در رقابت‌های انتخاباتی می‌باشد. قطعا این رویکرد مبارکی است که اگر به آن عمل شود، مردم شیوه ناپسند توسل به دروغ و تهمت و تخریب را حداقل به پای نظام و تعالیم دینی نمی‌گذارند.زیرا در گذشته و روزهای اخیر کسانی مرتکب گناهان بزرگ اخلاقی شدند که در مناصب مهم حکومتی مسئولیت داشته و داعیه‌دار دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام بودند.برای رقابت و مسابقه خدمتگزاری به مردم، احتیاجی به توسل و تقلید از شیوه‌های رایج در جوامع غربی نیست چون در آن باور رسیدن به قدرت خود یک هدف است که برای دست یابی به آن بکار گیری هر وسیله‌ای جایز می‌باشد، اما در نظام جمهوری اسلامی هرگز چنین تفکری جایی ندارد و ما اگر فقط می‌توانستیم انتخابات اول انقلاب را الگو قرار دهیم قطعا در این فضای مسموم قرار نمی‌گرفتیم ولی حیف و صد حیف که چه ارزان این متاع گرانبها را به ثمن بخس در بازار قدرت فروختیم!.
اینکه به رغم همه هشدارها و توصیه‌های اخلاقی هنوز نبرد قدرت به شکل خصمانه‌ای ادامه دارد، شاید در درجه اول علت آن به کسانی برگردد که می‌توانستند از این رویه جلوگیری نمایند ولی ساکت و منفعل و حتی مشوق بودند. هم آنانی که سنگ این بنای کج را گذاشتند امروز باید پاسخگو باشند.زیرا اگر در برابر میلیون‌ها ناظر داخلی و خارجی فردی در کسوت روحانیت، دروغ گو خطاب می‌شود این فقط ظلمی در حق آن فرد نیست بلکه شکسته شدن حریم و حرمت روحانیون که بسیاری از آنان در راس مسئولیت‌های نظام هستند نیز می‌باشد.
پایان سخن اینکه اگر هر مشکل و معضلی در زمان خود حل وفصل نگردد، گذشت زمان آنرا تبدیل به بحران‌هایی می‌سازد که برای مهارش بایستی صدها برابر هزینه کرد.
احمد حسینی