تحريم هاي اتحاديه اروپا،زودتر از ظريف به تهران رسيد!

اوین نامه ی کیهان 11 تیر- 96
تحريم هاي اتحاديه اروپا،زودتر از ظريف به تهران رسيد!
گزارش اوین نامه  كيهان از مسابقه ايران ستيزي اروپا و آمريكا

 گزارشات تحلیلی که سربازجوشریعت نداری علیه برجام ودولت روحانی واروپا وآمریکا روزانه تهیه و بازتاب می دهد و تیتر درشت خبری اش هم برپیشانی اوین نامه اش حک می کند فقط برای آتش به اختیاران پیروش خوب است .چون غیرازاینان کسی باور نمی کند .چون وارونه گویی وتحریف حقایق است .برای اینکه تحریم های اروپا وآمریکا مربوط به دولت روحانی ووزیرامور خارجه اش نیست. برای اینکه اینان تلاش می کنند تا پای بندتعهدات برجام باشند تا تحریم هارالغو کنند .درحالی که پاسداران هستند که مخالف برجام بوده وهستند برای همین عمداً اقداماتی همچون موشک پرانی همراه باتهدید اسراییل به نابودی می کنندتانه تحریم ها لغو نشود که بیشتر شوند.

روز جمعه در حالي که ظريف در اروپا و در ديدارهاي خارجي با سران سه کشور آلمان، ايتاليا و فرانسه بود، اتحاديه اروپا ليست جديدي از افراد و نهادهاي تحريمي در ايران را که در فعاليت هاي هسته اي و موشکي نقش دارند، اعلام کرد.
    
سرويس سياسي- ظريف تمامي ديدارهايي که با سران اين کشورها که دو کشور آلمان و فرانسه عضو ۱+۵ هستند را در سطح مناسبي توصيف کرد و در پيام توئيتري خود پس از پايان سفر دوره اي خود به اروپا نوشت: « ديدارهايي عالي با رهبران در برلين، رم و پاريس داشتم. به رغم دشمني نابخردانه آمريکا، اتحاديه اروپا به برجام و تعامل سازنده پايبند است».
    
اما هنوز جوهر اين تقدير ظريف از اتحاديه اروپا به سبب آنچه وي همکاري در برجام مي خواند، خشک نشده بود و هواپيماي حامل وزير امور خارجه به تهران نرسيده بود که اتحاديه اروپا ليست تحريم هاي جديد خود عليه ايران را منتشر کرد و ظريف را در برابر اين پرسش جدي قرار داد که رهاورد و نتيجه سفر وي به اتحاديه اروپا چه بوده است که با تحريم هاي شخصيت هاي درجه يک کشورمان از جمله سردار قاسم سليماني همراه شده است. آنهم از طرف اتحاديه اروپايي که ظريف آن را پايبند به برجام و در کنار ايران مي داند؟!
    
    
تحريم هاي بيشتري عليه ايران اعمال خواهيم کرد
    
از سوي ديگر وزير خزانه داري آمريکا هم در همان روز در نشستي در کاخ سفيد اعلام کرد که از قبل تحريم هايي عليه ايران اعمال کرده بوديم و حالا هم به خاطر برنامه موشکي بالستيک و ديگر برنامه هاي آنها، تحريم هاي بيشتري عليه ايران اعمال خواهيم کرد. «ستيون منوشين» با تاکيد براينکه ما به استفاده از ابزار تحريم ادامه خواهيم داد، گفت: صرف نظر از هر قانوني که کنگره تصويب کند، من به شما اطمينان مي دهم که اين دولت و وزارت خزانه داري تا حداکثر ميزان ممکن براساس قانون، از ابزار تحريم استفاده خواهد کرد.
    
همچنان که دادستان هاي فدرال آمريکا پس از ۹ سال تلاش براي تصاحب ساختمان ۳۶ طبقه بنياد علوي در منهتن نيويورک روز پنجشنبه به دليل ارتباط اين بنياد خيريه با ايران (دور زدن تحريم هاي ايران) سرانجام در دادگاه پيروز شدند. دادگاه اعلام کرد بنياد علوي از سوي دولت ايران اداره مي شود. اين دادگاه مدعي شد برج منهتن -بنياد علوي در خيابان پنجم نيويورک که سالانه ميليون ها دلار درآمد از محل اجاره دارد- تحريم هاي آمريکا عليه ايران را نقض کرده است. دولت آمريکا مي خواهد برج بنياد علوي را که بيش از ۵۰۰ ميليون دلار ارزش مادي دارد، به منظور دادن غرامت به بازماندگان قربانيان آنچه حملات تروريستي مورد حمايت ايران خوانده است، به فروش برساند. براساس بيانيه «جون اچ کيم» دادستان منهتن، اين بزرگ ترين مصادره اموال به دليل ارتباط با حملات تروريستي در تاريخ آمريکاست.
    
     
حراج آثار باستاني ايران در آمريکا
    
علاوه بر اين، ديوان عالي آمريکا روز سه شنبه با بررسي پرونده پرداخت غرامت به قربانيان آمريکايي انفجار 1997 بيت المقدس از محل فروش آثار باستاني ايران موافقت کرد. قرار است اين دادگاه در جلسه سالانه خود که ماه اکتبر برگزار مي شود، تصميم نهايي خود را درباره اينکه آيا قربانيان اين حادثه مي توانند از محل فروش اموال و آثار باستاني ايراني 71 ميليون و 500 هزار دلار غرامت دريافت کنند يا خير، اعلام کند. از جمله اين آثار و اشياء مي توان به کوزه، زيور آلات و دو لوح خشتي ايران متعلق به دوره هخامنشي و ايلاميان اشاره کرد که در حال حاضر در اختيار دو موزه در ايالت شيکاگوي آمريکا قرار دارند. پيش از اين هم دو ميليارد دلار از منابع مالي ايران در بانک هاي آمريکايي به دليل محکوميت ايران در دادگاه هاي آمريکا مصادره شده بود. موضوعي که رئيس جمهور از آن به عنوان دزدي بين المللي ياد کرد و گفت اجازه نمي دهيم اين پول از گلوي آمريکا پايين برود.
    
     
زنجيره اي ها و اين بار تاکتيک وارونه نمايي واقعيات 
    
اين در حالي است که نوع انعکاس تحريمهاي جديد اتحاديه اروپا همزمان با اعلام تحريمهاي آمريکا عليه کشورمان در روزنامه هاي زنجيره اي و جريان رسانه اي حامي دولت بسيار تامل برانگيز و البته تاسف آور بود. گويا اين جريان زنجيره اي رسانه اي پس از امتحان مدل هاي مختلف عمليات رواني از «برچسب زني» به منتقدان دولت تا «برجسته سازي» مسائل کم اهميت با هدف فريب افکار عمومي و « گفتار درماني» رويکرد ديگري را مدنظر قرار داده است و درصدد است که مدل ناشيانه از «وارونه کردن واقعيت ها» نزد افکار عمومي را با ارائه اطلاعات غيرواقعي و مخدوش براي تصويرسازي موجه دولت اعمال کند.
    
در همين رابطه روزنامه ايران ارگان رسمي دولت در رويکردي عجيب گزارش شوراي امنيت سازمان ملل درباره اجراي توافق هسته اي و پايبندي اعضاي ۱+۵به برجام را تيتر زد و نوشت که اروپا، آلمان، فرانسه و انگليس بر منافع مثبت اقتصادي اجراي برجام در مناسبات دوجانبه با ايران تاکيد کرده اند
    
روزنامه زنجيره اي اعتماد نيز در تيتر يک شماره ديروز خود با عنوان «تنهايي آمريکا در شوراي امنيت» در گزارشي غلوآميز و سراسر تعريف و تمجيد از سفر اروپايي ظريف، تحريمهاي جديد اتحاديه اروپا عليه ايران را اينگونه براي مخاطبان خود ترجمه کرد و نوشت: «اعضاي دايم و غيردائم شورا و اتحاديه اروپا با حمايت قاطع از برجام به بهانه واهي واشنگتن نه گفتند». 
    
اين روزنامه زنجيره اي همچنين «قول موگريني تضمين است» را جايگزين «امضاي کري تضمين است» کرده و نوشت: «فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در چندماه گذشته از عمر دولت ترامپ بارها و بارها تاكيد كرده است كه اتحاديه اروپا به همراه تك تك اعضاي اين اتحاديه، اجراي برجام را تضمين مي كنند و هركدام از اين كشورها نيز به شكل مستقل به توسعه رابطه همه جانبه با تهران مي پردازند
    
روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد نيز «يارگيري موفق ظريف در اروپا» را به عنوان تيتر يک خود پس از تصويب تحريمهاي جديد اتحاديه اروپا عليه کشورمان انتخاب کرد و نوشت :«محمدجواد ظريف در سفرهاي اخيرش به اين کشورها بار ديگر موفقيت دولت حسن روحاني در داشتن روابط تجاري و سياسي با غرب را به رخ همه کشيد؛ اين يعني آنکه ديپلماسي ايران فارغ از قيل و قال ها و هجمه هاي اخير عليه دولت؛ پرصلابت به راه خود ادامه مي دهد و برخلاف هرزه گويي هاي برخي افراد در قالب سخنراني ها، شعرخواني ها؛ ثمرات و ميوه هاي برجام همچنان قابل چيدن است».
    
روزنامه قانون نيز با اختصاص عکس يک خود به ديدار ظريف با رئيس جمهور فرانسه و تيتر درشت «اعتداليون دور يک ميز» از تفکرات رفورميستي روحاني و مکرون نوشت و اجتماع تروريستهاي ضد ايراني در فرانسه را به روزهاي نويدبخش در روابط دو جانبه تهران- پاريس معنا کرد
    
در حالي که آمريکا و اروپا در ايران ستيزي مسابقه گذاشته اند، گويا روزنامه هاي زنجيره اي نيز در سانسور حقايق و مخفي کردن دشمني آنها با ايران در حال رقابت هستند!
    
    
يارگيري موفق در اروپا و نشست ضد ايراني در پاريس!
    
از سوي ديگر کمتر از دو روز از «يارگيري موفق ظريف در اروپا» و «فرش قرمز» مکرون براي وي گذشته بود که پاريس رسما ميزبان نشست گروهک منافقين، آل سعود و آمريکا عليه ايران با هدف «براندازي جمهوري اسلامي» شد. برگزاري نشست تروريست ها در پاريس، يک دلالت با خود دارد و آن ميزان احترامي است که دولت و وزارت خارجه فرانسه براي همتايان خود در دولت روحاني قائل هستند. اينکه 48 ساعت پس از سفر ظريف، پاريس اجازه ميتينگ به تروريست ها مي دهد، نشانه دهن کجي دولت پاريس به ديپلماسي تيم روحاني- ظريف است و پرسشي که در اينجا مطرح مي شود آن است که وقتي سفر وزير خارجه ايران حتي نمي تواند مانع برگزاري يک نشست سياسي با محوريت تروريست هاي بين المللي عليه کشور شود؛ انتظار براي لغو تحريم هاي قبلي يا به ثمر رسيدن سرابي به اسم برجام، بيهوده نيست؟! ظريف از همراهي پاريس با منافقين صرفا به عنوان نقطه ابهام در روابط ياد کرده است!
    
    
فرجام اعتماد به گرگها از تضمين کري تا قول موگريني 
    
روحاني و جريان رسانه اي حامي وي که برخلاف خط تبليغي خود براي بزک برجام و مذاکره با آمريکا با وجود تابوشکني هاي فراوان از جمله تماس تلفني روساي جمهور ايران و آمريکا و عکس يادگاري وزراي خارجه دو کشور در مقابل پرچم هاي يکديگر، از بستن با کدخدا به نتيجه اي نرسيده بود، اين بار سعي داشت با طرح موضوعاتي از قبيل «منافع اروپا در برجام در تضاد با آمريکا است»، « اروپا در نقض برجام واشنگتن را همراهي نخواهد کرد»، «برخلاف دشمني آمريکا، اتحاديه اروپا به برجام و تعامل سازنده متعهد است» از رويکرد حل مناقشه هسته اي با آمريکا به سمت اتحاديه اروپا برگشته و براي پيگيري و اجراي برجام دست دل به تضمين همان هايي خوش کند به تعبير روحاني، دنبال آقا اجازه از آمريکا بودند
    
اما روز جمعه در حالي که ظريف در قاره سبز حضور داشت و در تور ديپلماسي سه گانه اش به آلمان، ايتاليا و فرانسه سفر کرد، اتحاديه اروپا بر حسب اتفاقي جالب توجه در حوزه هسته اي و نظامي ليست تحريم هاي جديد خود عليه کشورمان را منتشر کرد تا نشان دهد اروپايي ها نيز در «نفرت نهادينه» از ايران، کم از آمريکا ندارد.
    
    
وزارت خارجه برنامه سومي هم دارد؟
    
و پرسش جدي آنکه با اين روندي که ايران متعهدانه به برجام پايبند است و تعهدات خود را به خوبي اجرا مي کند، اتحاديه اروپا که اميد پاياني و البته واهي، دولت در اجراي برجام بود دست به تحريم ايران زده است و بعد از برنامه جايگزين دوم، تيم ديپلماسي کشورمان چه برنامه ثالثي را در دست اجرا دارد؟!