نامه‌ها و صدای شما


ساماندهی وضعیت سازمان حمل و نقل و ترافیک
مبارزه با موش‌ها و مگس‌های سفید در اولویت قرار گیرد
همزمان با آغاز به کار شهردار جدید و اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش یادآوری نکاتی ضروری به نظر می‌رسد که به اختصار به آن اشاره می‌شود:
ساماندهی وضعیت سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران بزرگ اعم از مترو، ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی، تاکسیرانی، رسیدگی به وضعیت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و تابلوهای هشدار دهنده و مسیریابی بایستی در اولویت اصلی قرار گیرد که این امر نیازمند خانه تکانی و استفاده از نیروهای کارآمد و دلسوز است. سال‌هاست وجود موش‌های خیابانی در سطح شهر و معابر عمومی موجب نگرانی و احتمال شیوع بیماری مزمن و ناشناخته شده که متاسفانه برای مبارزه و پیشگیری از این وضعیت در تمامی مناطق 22 گانه تهران کوتاهی شده است.
علاوه بر این، هجوم مگس‌های سفید یا سفیدبالک که چند سالی است شهروندان تهرانی را آزار می‌دهند و این مگس‌ها از طریق دستگاه تنفسی بینی و دهان وارد شده و در آینده موجب شیوع التهاب و عفونت به ویژه در دستگاه گوارش خواهند شد که متاسفانه با نصب برچسب نواری به درختان چاره ساز نبوده و انتظار می‌رود شهردار جدید و شورای شهر نسبت به سمپاشی درختان و مبارزه جدی با موش‌های خیابانی و مگس‌های سفید را در دستور کار خود قرار دهند.
همچنین شهردار جدید و شورای محترم در ادامه تکمیل‌های نیمه تمام و بهره‌برداری‌های ناقص در تمامی نقاط تهران، تلاش و اهتمام کافی داشته باشند و از اجرای طرح‌های جدید یا تکمیلی طرح‌های عقب مانده خودداری کنند و پس از اتمام طرح‌های نیمه تمام، به فکر برنامه‌ریزی جدید باشند.
حسابرسی، تحقیق و تفحص کامل از فروش املاک و مستغلات، درآمدها و هزینه‌های شهرداری و تخلفات موجود در تمامی مناطق تهران از طریق دیوان محاسبات کشور و دیگر نهادهای ذی‌ربط پس از برگزاری مراسم تجلیل از شهردار تهران نباید به فراموشی سپرده شود و نتایج آن از طریق رسانه‌ها به طور شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی شود و به قول یادگار امام(ره): «نباید گرد اتهام مالی به دامن شورا و شهرداری بنشیند
محمد کاظم‌زاده - تهران

کسرایی از تهران: ابتدای جاده "تهران – جاجرود" شب‌ها تاریک و رانندگان دید کافی ندارند. به ویژه حاشیه جاده که مدتهاست درحال تعریض شدن است و هرلحظه احتمال وقوع حادثه وجود دارد. تذکر دهید شاید رسیدگی شود.
*
یک مستمری‌بگیر تامین اجتماعی از تهران: چرا سازمان تامین اجتماعی وعده بی‌عمل می‌دهد؟ بارها اعلام شده است که اگر تاریخ واریز حقوق به روز تعطیل برخورد کند، حقوق، روز قبل از آن واریز می‌شود، اما این کار عملاً صورت نمی‌گیرد!؟